klinkt idd als FM. Zou eens beginnen te rotzooien met 2 oscillators (zaag of blok ) waarbij Osc 1 z'n frequentie wordt gemoduleerd door Osc 2.
Er zit een kleine 'hop' in het geluid zodra die wordt aangeslagen op het keyboard.
Het synthgeluid staat zegmaar afgesteld alsof het een kick moet voorstellen, maar dan 'ongedempt'.
Ik zou zo beginnen:
Zet de modulatie van Osc2 op Osc1 nog even uit.
Zet of speel Osc1 precies op de toon zoals in het fragment (zet ff een stukje in loop waar net dat "hopje" vanaf is, dat leidt beetje af anders)
Nu kan Osc 2 erbij om Osc 1 z'n pitch te moduleren. Zorg ervoor dat de audio van Osc 2 zelf niet te horen is, Osc 2 moet alleen maar Osc 1 z'n pitch aansturen.
Ga dan met Osc2 net zolang tunen tot de beating tussen beide oscillators lijkt op die van het fragment. (de beating hoor je sneller / langzamer gaan naarmate je Osc 2 fijntjes omhoog of omlaag draait, het is het verschil in frequentie tussen beide osc's wat je hoort, fijn effect

)
Zorg er dan voor dat Osc 1 + Osc 2 dat hopje krijgt in het begin mbv een envelope die weer de pitch van Osc 1+ Osc 2 beinvloedt. Als de envelope niet beiden tegelijk kan aansturen, kies dan iig Osc 1.
Die envelope zal een klein beetje attack hebben, korte decay, de sustain en release zou ik dicht/uit draaien.
Dan een bak distortion/wavershaper/ranzigheid erover, evt. galmpje / echootje.
En als laatst hoor ik idd ook wat portamento/glide over het geheel.
zoiets...

Nu nog een (soft)synth vinden die dit kan