andromeda> 1xaanzetten voldoende?

gurth

Stamgast
Hallo daar,

Ik heb een tijdje terug een andromeda gekocht, ik heb een vraag aan andere andromeda gebruikers.

Is het normaal dat je het slagschip aan moet zetten, gelijk weer uit, en daarna weer aan, omdat anders de machine zijn boot up niet door komt?

Ik heb ook problemen met de effecten, dan kan ik maar 1 effect kiezen, en als ik de parameters verander dan loopt het beestje vast. Als ik dan het os overnieuw inlaat, dan doet hij het weer een tijd goed.

Ik ben bang dat mijn andromeda dealer me probeert af te schepen door te zeggen dat het bij het beestje hoort. Als het vaker voor komt, dan moet het maar zo zijn. Maar ik denk zelf dat dit niet de bedoeling kan zijn van dit apparaat.

Alvast bedankt voor de moeite

Nog nooit last van gehad dat hij niet booten wilde. Lijkt me niet okay dus.

Origineel geplaatst door gurth
Is het normaal dat je het slagschip aan moet zetten, gelijk weer uit, en daarna weer aan, omdat anders de machine zijn boot up niet door komt?
mmm tsja... wat ik wel weet: bij kruizers moet je dit zeker 15x herhalen... bij een gewone boot weet ik het ook niet. :D

Re: andromeda> 1xaanzetten voldoende?

Hallo daar,

Ik heb een tijdje terug een andromeda gekocht, ik heb een vraag aan andere andromeda gebruikers.

Ik heb ook problemen met de effecten, dan kan ik maar 1 effect kiezen, en als ik de parameters verander dan loopt het beestje vast. Als ik dan het os overnieuw inlaat, dan doet hij het weer een tijd goed.

Ik ben bang dat mijn andromeda dealer me probeert af te schepen door te zeggen dat het bij het beestje hoort. Als het vaker voor komt, dan moet het maar zo zijn. Maar ik denk zelf dat dit niet de bedoeling kan zijn van dit apparaat.

Alvast bedankt voor de moeite

nee dit klopt niet.. toch maar even terug naar je andromeda dealer dan, want hij hoort t gewoon normaal te doen.. veel succes ermee :okdan:

Das idd niet goed, mischien de laatste o.s nog een keer naar de andy zenden?
Werk je met een memcard?
Anders die er ff uit halen.
Heb je presets zitten uppen die met een oude os gemaakt zijn?

Tip... welke midi interface gebruik je? want als je de o.s opnieuw laad, hoop ik niet voor je dat je een midex hebt.
Want dan gaat het niet ok.

Vergeet trouwens niet dat het o.s nog steeds buggy is en zal blijven, alesis zal niet meer met een update komen.
Ik heb ook al wat te stellen gehad met de andy.

Origineel geplaatst door trash

Tip... welke midi interface gebruik je? want als je de o.s opnieuw laad, hoop ik niet voor je dat je een midex hebt.
Want dan gaat het niet ok.

Kan je dat (verder) uitleggen Trash?

Origineel geplaatst door mikemix
Kan je dat (verder) uitleggen Trash?

Ja.... de midex, de mijne dan, die gaat niet goed om met sysex info.
Ik kreeg via midiox of via banker de o.s niet geladen in de andy, steeds maar half.
Het kwam allemaal door het laden van ene preset die gemaakt was met een oude o.s
De hele andy raakte van slag, zelfs de memcard raakte kapot, ik ben toen gaan speuren, nieuwe kabels gehaald, midi monitoring gedaan tussen midex en andy, foutmessages logisch benaderd, en kwam zo uit bij de midex.
Gelukkig heb ik een geluidskaart die ook midipoorten heeft, daar de andy aan gehangen en hoppa, de os werd weer geladen.
Maar wel een ramcard naar de vaantjes.

Wat was eigenlijk ook weer het laatste OS?

Ja.... de midex, de mijne dan, die gaat niet goed om met sysex info.
Ik kreeg via midiox of via banker de o.s niet geladen in de andy, steeds maar half.
Het kwam allemaal door het laden van ene preset die gemaakt was met een oude o.s
De hele andy raakte van slag, zelfs de memcard raakte kapot, ik ben toen gaan speuren, nieuwe kabels gehaald, midi monitoring gedaan tussen midex en andy, foutmessages logisch benaderd, en kwam zo uit bij de midex.
Gelukkig heb ik een geluidskaart die ook midipoorten heeft, daar de andy aan gehangen en hoppa, de os werd weer geladen.
Maar wel een ramcard naar de vaantjes.

Mmm, bizar, temeer dat van de interface, heel vaag.
Nog iets kunnen terugkoppelen met de importeur/fabrikant/winkel?

Origineel geplaatst door mikemix
Mmm, bizar, temeer dat van de interface, heel vaag.
Nog iets kunnen terugkoppelen met de importeur/fabrikant/winkel?

Nee, na gelezen te hebben dat alesis stug is, en de OS niet up gaat daten of open source maakt, heb ik die moiete niet meer genomen.
Van de week hoorde ik in de wandelgangen dat alesis nu echt failiet is

Ik heb idd een midex, maar gebruik mijn delta 1010 om de sysex over te laden. Dat probleem met mijn effecten kan heel goed komen door het uppen van sysex data, nu je erover begint.

Het kan dus zo zijn, dat er geen verband is tussen het niet booten en het effect-edit-probleem, dat werpt al een andere schaduw op de zaak, maar het twee keer aan zetten blijft een vreemde zaak, of zou daar ook een verklaring voor zijn?

vast bedankt voor de hulp allemaal.=)

Nee, na gelezen te hebben dat alesis stug is, en de OS niet up gaat daten of open source maakt, heb ik die moiete niet meer genomen.
Van de week hoorde ik in de wandelgangen dat alesis nu echt failiet is

Jammer, had toch het idee dat ze de weg terug aan het vinden waren.

Ik heb idd een midex, maar gebruik mijn delta 1010 om de sysex over te laden.

Is dat toeval (delta 1010) of had je al eerder de midex er aan gehangen?

Ik heb idd een midex, maar gebruik mijn delta 1010 om de sysex over te laden. Dat probleem met mijn effecten kan heel goed komen door het uppen van sysex data, nu je erover begint.

Het kan dus zo zijn, dat er geen verband is tussen het niet booten en het effect-edit-probleem, dat werpt al een andere schaduw op de zaak, maar het twee keer aan zetten blijft een vreemde zaak, of zou daar ook een verklaring voor zijn?

vast bedankt voor de hulp allemaal.=)

Dat meerdere keren aan zetten had ik ook. het os lijkt me dan corrupt.
Beschrijf eens wat je ziet als hij na 1 keer poweren niet doorstart?
Probeer ook eens te switchen van presets, looptie dan ook vast bv?

Nee is geen toeval, Ik ben ook een tijd aan het prutsen geweest voordat ik erachter kwam dat die midex sysex niet goed verstuurd. ik heb het idee dat dat komt door dat ltb systeem wat ze bij steinberg gebruiken om midi wat strakker te laten lopen.

Ik zet hem op on, dan zie je tekst in het scherm verschijnen, op het moment waarop je normaal gesproken de tekst negatief in het scherm ziet, dan blijft hij hangen.

Ik heb nog niet meegemaakt dat hij in 1 keer doorstart, ook niet dat hij het de 2de keer niet doet......

OS update instructions

5znvg38.jpg

Was jouw ramcard nog in de Andy bij het updaten van het OS Trash?

Back