Vintage sounds (OGG)

Dit puzzelt mij. Over welke Lake Zero heb je het hier (er zijn er 5), en waar vond je die ? Op m'n huidige traxfree pagina is geen Lake Zero te vinden.

Lake shock 1 / Zero crossings (Nula) staat er bij mij.

Staat hier op de Computer vanaf: woensdag 28 mei 2003, 1:18:02

2 synthiaks
Wie is Tim Blake ? (ik wil weten of dat een compliment is)
2003 ! Verbazingwekkend.
Ik had inderdaad toen die file beschikbaar op m'n site. Was dat nog mp3 of al Ogg ?

Die NulA-versie is intussen al een tijdje uitgebracht op een CD met de volledige sessie bij het label Polumnia.
Een andere track van dit album heb ik onlangs ook hier geplaatst onder "Vintage sounds 2"
Lake Shock 1 is geen single take, maar ingedubd met de Synthi via click-tracking op een tape. Net zoals 2 - 5.

One of these Imps gaat over de basic situatie met een AKS. Er is een geheugen met een sequence, en tegelijkertijd de optie om realtime daarin mee te spelen als tweede bron. Het zijn twee verschillende control voltages. Het sequence signaal kan zowel tonaal werken met een oscillator, maar ook als percussie element via bv de ringmod. Het bijzondere van de Synthi is, dat de lopende noten-sequentie invloed kan hebben op het realtime gespeelde aspect op een andere osc. door bijv. FM, sync of filtering.

Laatst gewijzigd:
Tim Blake is de synthesist/toetsenist van de band Gong en heeft zelf nog wat solowerk uitgebracht. Crystalmachine en Blake's new jerusalem zijn wat mij betreft meesterwerken en mijn vergelijking met hem moet je absoluut opvatten als compliment!

Volgens mij was het toen al een mp3 file maar zeker weten doe ik dit niet.

Fantastisch he, die hi hat in de aks! je hoort het ook goed op die synthi sequence op dark side of the moon van Pink floyd.

Wat was de patch ook al weer? noise out in ringmod A en Sequence out in Ringmod B?

Robin van ems heeft mijn KS destijds voorzien van een transpose modificatie waardoor je de sequences kon transponeren met het keyboard ipv de druktoetsen. Er was ook een modificatie mogelijk dat je hem echt als stepsequencer kon gebruiken maar Robin vertelde mij dat hij het juist functioneren van deze modificatie niet geheel kon garanderen.

Mocht je het interessant vinden.. heb ik hier nog een fragment waarin ik de synthi AKS samen met de Ems 2 voltage random generator gebruik. (aan het einde een simpele ks sequence)

Het nummer heet Radium en staat bovenaan onderstaande link: Docks en Road to cornwall zijn ook met de A (ks)

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=325437

Als Tim Blake van Gong is, beschouw ik dat als eens compliment.
Wat was de patch ook al weer? noise out in ringmod A en Sequence out in Ringmod B?
Zo is dat. Het punt is hier : hoe groter het verschil tussen een volgende note in een sequence, des te harder de tik van de ringmod met de ruisbron. Een kwestie van grootte van verandering van DC-level.

Transpositie van de sequence is een ander hoofdstuk. De modificatie die je noemt, via het reguliere keyboard, ken ik niet, dus daar zou ik graag meer over willen weten.

Ik wilde graag Radium als file downloaden maar dat bleek niet mogelijk, omdat Soundclick via een Flash-module alleen streaming luisteren toestaat.

sam
waar mee kan ik de ocg file beluisteren ,...?
ben nou wel benieuwd!!!:doei:

2 R-ond
goeie vraag, want dat zal tot dusver het enige formaat zijn van door mij aangeboden tracks.
Hilltree noemde al een optie, maar er zijn er meerdere. Irfan View kan ogg-files afspelen, maar m'n basic speler voor oggs is XMPlay,
omdat het alle sound-formats kan afspelen, inclusief tracker-formaten.
Check for downloads this page :
http://www.xs4all.nl/~samzen/links.html

Ik wil hier benadrukken, dat ik files op het net niet plaats om 'streaming' direct af te spelen, maar om eerst te downloaden op
de HD, en dan pas af te spelen met de juiste speler.

Back