MPC 1000 pad fix geinstalleerd

Rocka

....
diegenen die wel eens op www.mpc-forums.com komen weten dat er door een forumlid aan een " pad fix" werd gesleuteld.

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en deze besteld.

Resultaat:

Ik ben weer een "Happy Camper" die geen " full level" meer nodig heeft.

mpc 1000 + JJ-OS + goede pads = one serious beatmachine :okdan:

http://www.excommence.com/thepadfix/

Attachments

• rockas_beatmachine (600 x 400).jpg
    rockas_beatmachine (600 x 400).jpg
    65,5 KB · Bekeken: 113
Re: MPC 1000 pad fix geinstalleerd

Origineel geplaatst door Rocka
diegenen die wel eens op www.mpc-forums.com komen weten dat er door een forumlid aan een " pad fix" werd gesleuteld.

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en deze besteld.

Resultaat:

Ik ben weer een "Happy Camper" die geen " full level" meer nodig heeft.

mpc 1000 + JJ-OS + goede pads = one serious beatmachine :okdan:

http://www.excommence.com/thepadfix/

Heb jij ook van die glow in the dark pads...?

Hoe vind je de pads zelf aanvoelen in vergelijking met de oude 1000 pads als hij net uit de winkel komt ? hebben ze ook een controleerbaar berijk ? of is het gewoon meppen en achteraf de velocity veranderen ?

Zou je nog een ingezoomde foto van de pads willen maken ? op de site leken ze een beetje rafelig maar die foto,s zijn te klein om het goed te kunnen zien.

bedankt :biertje:

@ rasz,
Gelukkig glowen ze niet in the dark

@ sander,
Ik heb de volledige kit gekocht. Ik heb er extra verzekering op laten zetten. maar goed ook Er zijn namelijk 2 zendingen nodig geweest om een setje pads bij mij aan te doen komen.

@ anoniempje,
Ik had 2 pads op m'n mpc die het slecht deden. De andere pads die nog prima in orde waren, vond ik dermate slecht dat alles al gauw beter zou zijn. Ik heb de gok genomen en ben niet teleurgesteld.

De pads van Nym zijn iets dikker, en zachter dan de akai pads. Daardoor vind ik ze lekkerder drummen . Je hoeft nu juist niet meer te rammen. Noten worden ook op de hoeken beter getriggerd. Mijn velocity staat nu voor alle pads op: A , sens: 9. Dit is de default, was eerst wel anders. Wat betreft dat "rafelig" zijn. De witte zijn het mooist. Kijk zelf maar even in deze thread:

http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?t=61159&start=225

Er zijn geruchten dat akai ook met een pad oplossing komt, ik ben benieuwd.

ziet er goed uit.. ben zelf ook wel benieuwd.. vind het zelf ook kei irritant dat je soms hard op je pad moet rammen en als je je hihats zonder full level wilt inspelen heb je toch bijna altijd dat ze op hetzelfde level zitten

toevallig las ik vandaag op mpc forums dat akai waarschijnlijk zelf volgende maand komt met een pad fix die gebaseerd is op de oude mpc pads en dat deze rond de $ 200 gaat kosten.. belachelijk als je het mij vraagt.. een forumlid daar zei ook al dat akai het zo mooi bekeken heeft.. ze verkopen een mpc1000 met crappy pads en dan moet je daar zelf maar goeie pads bij kopen..

denk dat ik misschien ook die pad fix van nym ga kopen.. maar hoezo moest je wachten op 2 pakketjes?

@beestachtig

Er is 1 pakketje 'kwijtgeraakt' bij de USPS . Gelukkig had ik verzekering genomen op dat pakket. Nym heeft toen een tweede zending gestuurd die na vier dagen binnen was.

Ik hoop voor alle 1000 bezitters met pad problemen dat het waar is dat Akai met een pad fix komt. We zullen zien. Ik ben iig voorzien.

ah vervelend.. ik heb nog nooit gehad dat een pakketje zoek is geraakt, maar ik bestel meestal schoenen of vinyl via internet :)

anyway, je had die gehele pad fix, was het veel moeite om dit te instaleren? of was het echt ff zo van : mpc openhalen, nieuwe shits erin pluggen, mpc dicht gooien en gaan met die banaan?

volgens de geruchten komt akai idd zelf dus met een pad fixx.. alleen schandalig dat ze daar nog 200 dollar dan voor durfen te vragen.. maarja, wij (mpc1000 gebruikers) snappen het wel.. de JJ os maakt zoveel goed.. krijg er bijna tranen in de ogen van =(

Origineel geplaatst door mikemix
Vet, die witte zijkantjes en cardreader.

ik heb ze zelf donkerblauw gemaakt.. op mpc forums was er een gast die nu bezig is om zijpaneeltjes en cardreader slot van hout te maken.. word volgens mij echt supercool!

2n8mo13.jpg

30kzq7l.jpg

@ beestachtig

Check anders eerst ff die youtube videos op de website van Nym. Je moet vooral opletten dat je de draden niet kapot trekt. Dan zul je ze nml. zelf weer moeten solderen.

Voor de rest is het vrij simpel. Volg de Youtube vdeos en je zit goed. Nym reageert ook erg snel op email als je vragen hebt.

Origineel geplaatst door Rocka
@ beestachtig

Check anders eerst ff die youtube videos op de website van Nym. Je moet vooral opletten dat je de draden niet kapot trekt. Dan zul je ze nml. zelf weer moeten solderen.

Voor de rest is het vrij simpel. Volg de Youtube vdeos en je zit goed. Nym reageert ook erg snel op email als je vragen hebt.

haha ja met draden enzo ben ik wel voorzichtig .. heb je dat zelf gehad ofzo? Anyway, als ik binnenkort wat geld teveel heb moet ik dit ook maar eens aanschaffen.. ik denk dat ik dan ook de hele fix doe.. heb niet zoveel zin om zelf de knutsel harry uit te hangen.. dat doe ik wel op de mpc zelf :)

@ foto.. ach ik kan er wel 1je uppen als ik tijd heb.. tis niet zo bijzonder verder hoor.. gewoon blauwe side panels.. ziet er voor mijn gevoel wat leuker uit ..

Origineel geplaatst door Patat Met
Waar is die kit dan?

Als je ff een paar van die topics leest moet het er tussen staan, want op dat forum staat ongeveer alle info die er is lijkt me.

Volgens mij verkoopt antonym zijn kit tijdelijk ff niet, in afwachting op die padfix van akai, waar ik (of wie dan ook) nog niets van gehoord heb alleen de melding dat hij er ''spoedig'' aankomt, maar dat roept akai alweer een paar maanden..

rock rock on mpc1000 :dj:

Origineel geplaatst door beestachtig
ik heb ze zelf donkerblauw gemaakt.. op mpc forums was er een gast die nu bezig is om zijpaneeltjes en cardreader slot van hout te maken.. word volgens mij echt supercool!
jaa foto inderdaad:)
donkerblauw en niet te blauw maar eerder richting de zwarte kant op lijkt me heel mooi!
en natuurlijk de witte van rocka is ook erg mooi!

Origineel geplaatst door Roel
jaa foto inderdaad:)
donkerblauw en niet te blauw maar eerder richting de zwarte kant op lijkt me heel mooi!
en natuurlijk de witte van rocka is ook erg mooi!

okeee okeee.. vanavond dan.. ik ben de laatste tijd toch een beetje inspiratieloos :P

wie wil er trouwens ook een ''akai pads sucks''

Back