Zoiets als een Doepfer Maq maar dan software

Heinz Graaf

Stamgast
Ik zoek een step sequencer zoals die van Redrum van Reason maaar dan één die MIDI uitzendt. Een simpel programma dat zich enkel daarop spitst. Ik bedoel zonder andere onnodige features. Zoiets als een Doepfer Maq maar dan software

Origineel geplaatst door vinveira
deze?

http://www.sonicbytes.com/era/era.htm
Het is de bedoeling dat ik er mn hardware mee trigger. Ik doe dat momenteel met een Roland MC303 maar die sequencer is redelijk bagger. Als je daarmee hardware aanstuurt, gaat die flippe.
Ik zoek een sofware-iets die je dubbelklikt (een standalone programma) en waarmee je direct 16 blokjes te zien krijgt (16 steps .. of meer!) per track, die allen apart MIDI uitzenden naar een in te geven externe MIDI uitgang. Het stevige MIDI sequencing werk gebeurt in mn MPC maar het is leuk om gewoon ff met de muis op blokjes te klikken om gekke ritmes te maken. Zoals Hammerhead, Redrum, Doepfer Maq, MC909, RM1X, etc... dit kunnen.
Ik ben momenteel naar Guru aant piepen maar ik vind niet of die nu wel of geen MIDI uitzendt per track. Op de filmpjes van FXpansion is te zien dat Guru zeer intuitief werkt ... Maar die heeft ook geen X0X step sequencer of wel?

Sequencing Control Change

Sequencing Control Change

nu we toch bezig zijn over obscure (zo blijkt) Windows MIDI sequencertjes... Ik zoek een MIDI sequencer waarmee je CC kan programmeren met virtuele knopjes in een tijdlijn. Dus ik wil CC sequencen zoals note on/off commandos. bv om de kwart noot een andere combinatie van CC die wordt verstuurd naar mn hardware. Cubase SX en Logic zijn in staat dit te doen. Maar bestaan er misschien goedkopere programmas die zich enkel richten op het sequencen/programmeren van MIDI data? Met kleine virtuele knopjes en schuifjes. :)

Wat wil ik hiermee bereiken? :) Mn MPC heeft een modulation matrix waarmee je bijvoorbeeld CC nummer 9 de diepte van de LFO kan laten beinvloeden. Nu wil ik deze CC nummer 9 lekker diep gaan sequencen. Op de MPC kan dit met de Qlink sequencer maar die is te beperkt. Ik wil dieper gaan met meer variatie in het ritme. Enig idee wat me hiermee kan helpen?

be nog steeds op zoek naar een X0X style step sequencer voor Windows XP die externa gear kan aansturen...

Reaktor? Is natuurlijk niet echt goedkoop, maar kan wel alles bieden wat je zoekt (plus nog eindeloos veel meer...)

Back