Help bij Little MCV en MS20

Heb zelf geen ervaring, maar kan me voorstellen dat het van belang is om te zorgen dat je dat octaaf-interval juist instelt op een (vrij) lage basisfrequentie, omdat de voltage range tussen octaaf-intervallen bij V/Hz exponentieel toeneemt met hogere octaven. Bij een lage frequentie is het voltageverschil voor grondtoon en octaaf dat je met die trimpot moet instellen dus veel lager dan bij een hoge frequentie. Misschien is dat het?
Wellicht mede afhankelijk dus van hoe je je Osc octaven instelt op je MS20?

Origineel geplaatst door ch9527
lijkt wel alsof je het niet gelooft. met behulp van de trimpot krijg ik de slope gewoon niet stijl genoeg. meer dan 2 pots zijn er niet aanwezig. en ben flink aan het draaien geweest. eerst de trim ingesteld en vervolgens de little mcv ge"stemd". maar een octaaf op het keyboard is geen octaaf in geluid.

Ik geloof je wel, maar weet ook dat het moet kunnen. Zoals SpaceAgentSpiff ook voorstelt (en ik eerder ook): probeer het eens door de MCV eerst laag te tunen, VCO's op 16' zodat je een gezellig brommend geluid krijgt met een middel C op je MIDI keyboard, dan trimmen en dan tunen. Er zitten ook maar twee knoppen op, dus als het zo nog niet lukt dan moet je maar terug naar de winkel, of vragen of degene van wie je 'm over hebt genomen misschien op de een of andere manier met de MIDI settings heeft lopen klooien (zou niet weten welke overigens). Heb je een synth met V/Oct in je collectie (analoge Roland of zo)? Daar zou je het eerst eens mee kunnen proberen om er gevoel mee te krijgen (met het schuifje in de juiste stand natuurlijk).

ben gister flink aan de gang geweest met tunen, trimmen en stemmen, maar geen succes. uiteindelijk toch maar via de logaritmische schaal aan de gang gegaan en dat kreeg ik redelijk soepel voor elkaar.
snap niet waarom die hertz mogelijkheid erop zit...

Back