X-station 25 en FL studio 7

jeroen48

Nieuwkomer
Hallo,

Sinds kort heb ik een x-station 25 gekocht.
Nu krijg ik het niet voor elkaar om bv de v-station VST te bedienen.
Zal waarschijnlijk of verkeerd aangesloten zijn of verkeerde instellingen.

Momenteel heb ik alles zo aangesloten:

Heb de x-station aangesloten via USB naar mijn PC.
Daarna de x-station via Output 1 aangesloten op mijn geluidskaart EMU audiophile 2496 op Audio IN.

Daarna mijn stereo aangesloten via AUX op de out van de geluidskaart.

Heb de USB drivers van de novation website afgeplukt.
Heb geen remote drivers geinstalleerd ? wist niet wat dat pcies inhield.

Als ik nu FL 7 opstart en bv de v-station als VST toevoeg en ik speel wat dan hoor je de geluidjes uit de v-station...

Draai ik nu aan de knoppen bv ATACk, delay enz. dat werkt niet omdat die nog niet ingesteld zijn.

Dat werkt via templates had ik begrepen...

Ik doe dan in FL 7 Plugin options en dan browse parameters.
Hier kan ik rechtermuisknop op 1 van de knopjes doen en dan link to controller... Dan werkt het... maar hoe sla ik na alles instellen dit op ?

heb momenteel de x-sttion op "PLAY" staan....

heb a geprobeerd om op write te duwen en dan 3 x zodat hij opslaat maar dan slaat hij de bestaande fruityloops 4.5 template nogmaals op...

Iemand die me kan helpen om iig de controller functie aan de gang te krijgen ?

Alvast bedankt

Groeten

Je zou op het Flstudio forum kunnen kijken of iemand wellicht hier al wat voor gemaakt heeft.

staat flstudio wel goed ingesteld (juiste midi kanalen en gear geselecteerd) ???

simpelste manier, alles handmatig instellen en dan saven....en deze als begin template gebruiken(asl je die op de juiste plek saved komt ie ook echt tussen de templates....zo start je fl altijd met deze template.

(zal wel een mappie templates heten ofzo in je fl folder)

iig bedankt voor de hulp... Ga dat vanavond eens proberen.... Heb de -station nu anders aangesloten en krijg er nu wel geluid uit...Weet nu ook hoe ik de v-station knoppen via link to controller aan de x-station kan koppelen... Alleen het saven tjah dat kon ik niet vinden in FL ? Zag wel save presets maar dat zijn de instllingen van v-staion niet de knoppen templates...
Iemand nog een ideee om het op te slaan nadat ik alles ingesteld heb ?

alvast bednkt

Groetjes,

ik zou gewoon alles instellen en dan als song saven, zo doe ik het ook noem de song AAA en hij staat altijd bovenaan in de lijst... start deze song als je met een nieuw nummer aan de slag gaat... ik werk nooit met templates, hoewel dit eigenlijk ook een template is die ik aanmaak?? nou ja zo werkt het voor mij iig.. succes!

Ik heb het gister eens zitten proberen maar kom er niet uit. Heb alle knoppen ingesteld voo de v-station... Het werkt dn prima maar snap niet hoe ik die instellingen kan opslaan ?

Heb op de synthesizer via write opgeslagen en natuurlijk het .flp project bestand opgeslagen maar dit hielp niets.

Iemand die ook met FL werkt en me kan vertellen hoe ik het kan opslaan ?

Groeten,

Punt is dat je de X-station op zoveel manieren kan instellen dat het een hele waslijst wordt om aan te geven waar het fout kan gaan.

Wat ik iig wel kan aanraden is om alle drivers te installeren. En de templates van novation te importeren.
Zorg dat je in controller mode staat en de output via de USB gaat.
Dat zijn iig de belangrijkste zaken.

Het is momenteel goed aangesloten en alle drivers geinstalleerd.
Heb tevens even een OS firmwre updte gedaan wat rima verliep...

Nu zat er bij die os update ook nieuwe templates, deze kan ik niet versturen naar de x-station ?

Ik bedoelde alleen nadat ik de knoppen heb ingesteld hoe ik het dan opsla want ik zie nergens iets staan van save presets of iets dergelijks ?

Groeten,

Bij die templates zit ook een uitleg hoe je ze in je X-station kan krijgen.

Back