Korg 770 op MP

Deze synth heb ik altijd al mooi gevonden....heeft iets jaren '50 sci-fi achtigs vind ik qua uiterlijk en hij klinkt ook nog eens lekker (heb hem eens bij een forumlid uitgeprobeerd).

Maar 500 zou ik er niet voor over hebben want hij is vrij gelimiteerd qua mogelijkheden en heeft ook geen CV/gate, dus tsja....

De prijzen blijven wel stijgen in ieder geval, want voor een jaar of twee terug betaalde je hier echt niet zoveel voor. Maar ja, daar is al genoeg over gezegd hier op het forum de laatste tijd :engel:

De 770 is eigenlijk het leukste uit het rijtje van 700, 770 en 800 rijtje.
Hij is het meest uitgebreide en makkelijk van cv/gate te voorzien.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Deze synth heb ik altijd al mooi gevonden....heeft iets jaren '50 sci-fi achtigs vind ik qua uiterlijk en hij klinkt ook nog eens lekker (heb hem eens bij een forumlid uitgeprobeerd).

Maar 500 zou ik er niet voor over hebben want hij is vrij gelimiteerd qua mogelijkheden en heeft ook geen CV/gate, dus tsja....

De prijzen blijven wel stijgen in ieder geval, want voor een jaar of twee terug betaalde je hier echt niet zoveel voor. Maar ja, daar is al genoeg over gezegd hier op het forum de laatste tijd :engel:

HAHA - IK SLUIT ME HELEMAAL BY BOVENSTAANDE AAN ...[BEHALVE DAT IK M OOK OOIT HEB UITGEPROBEERD JUM JUM ]
KENDE DV 800 MOOI APART SOUNDJE EN GELD DENK VOOR DE 700/770 DENK OOK
[VAST MAKKELIJK OM TE BOUWEN ....CV GATE EROP ...?]

IK ZEGT ER OOK NOG MAARS WAT VAN ,...TE DUUR MAAR T MAG TEGEN WOORDIG DUSSSSSSSS
WEL APART WANT EEN KORG 700 [S ] KOMJE NOG WELS TEGEN ,...MAAR DEZE NIET SOO VAAK ,.WAS DUS WEL AL AARDIG AAN DE PRIJS ,...MAAR MOET ZEGGEN DAT DAT DIE ENE LAATST OP MP OOK WAS EEN 700S VOOR OOK 400
IN PRINCIEPE VOLGENS MIJ BYNA ZELFDE SOORT SYNTH JE ASDE 770 ZELFDE OSC/ FILTERS ,...TRAVELERS ANDERS KASTJE ....= ZEKER MOOIER

500 KAN NOG WEL WORDT OOK GEVRAAGD VOOR DE SH101...TEGENWOORDIG ,....ik voor de abnaloge polys die lijken wel goed kopert te worden ,...
:halleluja :halleluja

Tja het blijft natuurlijk wat de (synth-)gek ervoor geeft.

En als je naar 'nieuw' analoog kijkt (evolver, little phatty, mfb bakkies of modulaire merken) dan is 500 euro niet eens zoveel - je koopt er iig niks anders voor.

Anyway, een 700s heb ik al en da's ook een mooie bak dus daar doe ik het voorlopig mee

Origineel geplaatst door Poly-Peter
Tja het blijft natuurlijk wat de (synth-)gek ervoor geeft.

En als je naar 'nieuw' analoog kijkt (evolver, little phatty, mfb bakkies of modulaire merken) dan is 500 euro niet eens zoveel - je koopt er iig niks anders voor.

Anyway, een 700s heb ik al en da's ook een mooie bak dus daar doe ik het voorlopig mee

Je koopt er niks anders voor - maar ik vermoed dat die dingen meestal ook weer 30 jaar mee gaan en je weet niet hoe lang dit ding blijft werken.

Origineel geplaatst door mono-poly
Volgens mij is de 770 uitgebreider dan de 700 Korgjes en dan een halve 800dv.

Dan moeten we even de manuals erbij halen.

Ik weet in ieder geval zeker dat de 800DV meer schakel standen heeft voor de filters. De 800DV heeft 3 resonantie standen en 3 envelope standen voor het filter. De 700 heeft er maar 2 van elk. Voor de VCA geld hetzelfde.
Maar het mooiste van de 800DV is dat je de 2 hoofd oscillatoren met elkaar kan ringmoduleren. Sweep de ene omhoog en de andere omlaag, een beetje ringmodulatie....en ik ben in de synth hemel.

Hier is iig een schema van de 770.
Wellicht heb je er wt aan als je er CV/Gate op silt gaan zetten..

Attachments

• schematic.pdf
    407,9 KB · Bekeken: 96
Origineel geplaatst door mono-poly
Volgens mij is de 770 uitgebreider dan de 700 Korgjes en dan een halve 800dv.

andere env d8 ik & travellers [filters zijn t zelfde ]
osc ? denk t ook wel
case van de 770 doet t goed naast een ms20/ minimoog
beetje cros synth

maar de dv 800 heeft tov de 770/700 synths veel meeer speel opties ,..hoe te trigger de synths ,...en een best duidlijke layoutvan de twee synths in zich duidlijke colors op de schuiven wat voor welk gedeelte ....top bakkie

nee asje twee 700s hebt hebbie noggeen dv 800

dennis jij had toch ooit van die traveler bakkies ,..dus filters van deze style korgs
dan alleen in een los bakkie
[waren ook best gewild ...]

Re: Korg 770 op MP

Origineel geplaatst door Poly-Peter
Had al geboden maar prijs schijnt inmiddels boven 500 te zitten.
Mij te veel. Is ie dat waard? lijkt me wel een gaaf ding...

topic poster was van 21 -5
en de adver van 20 e
dus ik denk dat ie nog niet verkocht is ,...
staat op 380 wat best redelijk is - geef ter eerlijk gezegd soo 400+ voor
cv gate erop en korg verzameling hiero is compleet
iemand bekend met dat ie verkocht is ?

divers sf leden

Bod Bieder Datum
€ 380,00 Vincent 09-06-07 17:51
€ 370,00 RU 03-06-07 21:02
€ 360,00 sonate 03-06-07 14:46
€ 350,00 arnoid 22-05-07 12:13
€ 300,00 Judith 21-05-07 23:33
€ 250,00 jos 21-05-07 10:57
€ 150,00 Erwin 20-05-07 19:51 :halleluja

mail gekregen ...nog te koop .en iedereen maar tb zoken/of voor 500 sh101skopen o o o :stupid

Origineel geplaatst door R-ond
mail gekregen ...nog te koop .en iedereen maar tb zoken/of voor 500 sh101skopen o o o :stupid

Jamaar dat zijn natuurlijk wel heel andere sounds.. en mogelijk heden

Origineel geplaatst door Arv
Jamaar dat zijn natuurlijk wel heel andere sounds.. en mogelijk heden

DAAROM IEMAND MN BITT/ AX 80 / W30 KOPEN
2 OSC / RING MOD en erg ok filter op deze korg ,..maken m wel een gewild objectje [voormij]

Back