werkt niet

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Daftmax

Girls In Your Town - Anonymous Casual Dating - No
Ik zit met het volgende:

Ik heb eeb INCA 88 kaart in mijn computer (windows XP)
Hij deed het perfect, maar nu is er iets mis!!

Apparaatbeheer geeft aan:

"Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt (code 12)
Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem
uitschakelen."

Mijn vraag: WAT moet ik uitschakelen??????

(er zijn ook nog een EDIROL UA-1A en een "standaard" geluidskaart aangesloten, die wel werken,
maar als ik die uitschakel veranderd er niks)

=( =( =( =( =( =( =(

Re: werkt niet

Origineel geplaatst door Daftmax
Ik zit met het volgende:

Ik heb eeb INCA 88 kaart in mijn computer (windows XP)
Hij deed het perfect, maar nu is er iets mis!!

Apparaatbeheer geeft aan:

"Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt (code 12)
Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem
uitschakelen."

Mijn vraag: WAT moet ik uitschakelen??????

(er zijn ook nog een EDIROL UA-1A en een "standaard" geluidskaart aangesloten, die wel werken,
maar als ik die uitschakel veranderd er niks)

=( =( =( =( =( =( =(

is dit zomaar uit het niets gekomen

welke hardware heb je het laatst geinstaleerd?

en heb je de onboard soundcard ook in de bios uitgezet?

De kaart zelf was de laatste hardware die is aangesloten.
Ik weet wel dat er op de dag dat ie het niet meer
deed iemand bij mijn computer heeft gezeten om te kijken of de netwerkkaart het nog
werkte.
Maar hij heeft het prima gedaan en in principe is er niks aan de computer veranderd (toch??)

Origineel geplaatst door Daftmax
De kaart zelf was de laatste hardware die is aangesloten.
Ik weet wel dat er op de dag dat ie het niet meer
deed iemand bij mijn computer heeft gezeten om te kijken of de netwerkkaart het nog
werkte.
Maar hij heeft het prima gedaan en in principe is er niks aan de computer veranderd (toch??)

-eerste wat je ff kan doen is de kaart of (de drivers eigenlijk) deinstalleeren en opnieuw installeren. maar dan met de onboard (in bios uitgeschakelde) geluidskaart.
-kaart eigen irq geven.

Volgens mij heeft die reuzehandige kennis iets in je BIOS omgezet om te testen en zoals altijd, niet teruggezet. Vraag hem erbij en ga samen door de BIOS heen om te kijken wat er gebeurd is. Ergens is iets aangezet dat een IRQ (aandachtslijntje van een insteekkaart naar processor) is opgeeist. Nu is die niet meer beschikbaar. Heeeeel eng: laat nooit zomaar iemand dat soort dingen doen en laat hem opschrijven wat hij gedaan heeft zodat he weer terug kunt. Nu zou.... je terug kunnen gaan naar de factorysettings, maar dan moet je wel zeker weten dat je zelf niets aan het BIOS hebt veranderd sinds aanschaf. Is ook eng eigenlijk. Of zeg je: hups? doen?

Voor de zekerheid: bij opstarten van de PC Del indrukken (of iets anders dat in beeld staat).

Als er een IRQ niet meer beschikbaar zou dat in de properties van je kaart moeten staan (laatste tabblad)

Heb het maar op de Spartaanse manier gedaan:

Kaart eruit, kaart erin, software ff opnieuw installeren en hij doet het weer (voorlopig)

Thanx!!!:okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back