Juno 6/60 transpose mysterie

smackos

Gepokt en gemazeld
Ok hoe werkt die transpose knop???

als ik hem indruk en een transpose wil maken op een arpeggiator stopt de arpeggiator even totdat ik hem weer loslaat

Mis ik iets?

hmmm nevermind het is wat gelimiteerder dan ik dacht die functie, het is gewoon een boerekool transpose voor het keyboard geen transpose waarmee je je arpeggiator kunt transposen

Uhhhh een ander ding

Hoe werkt die Juno 60 chord memory ook alweer, ik kan hem niet terugvinden op google, er was een of ander truukje voor

Origineel geplaatst door smackos
hmmm nevermind het is wat gelimiteerder dan ik dacht die functie, het is gewoon een boerekool transpose voor het keyboard geen transpose waarmee je je arpeggiator kunt transposen

Uhhhh een ander ding

Hoe werkt die Juno 60 chord memory ook alweer, ik kan hem niet terugvinden op google, er was een of ander truukje voor

chord memory????? als ie er is, wil ik het ook weten!!

ow ok even van een andere thread gequioted

druk akkoord, druk dan op hold en dmv de key transpose funktie in te houden en dan op toetsen te drukken
dat je met dat akkoord speelt of bedoel je iets beters?

is er ook een manier op dat te doen zonder dat je die transpose knop ingedrukt houd?

Op vintagesynth.org staan volgens mij alle trucjes die je met de juno kan uithalen beschreven.

Ok hoe werkt die transpose knop???

als ik hem indruk en een transpose wil maken op een arpeggiator stopt de arpeggiator even totdat ik hem weer loslaat
zo moeilijk is het toch niet om een arpeggiator te transposen gewoon door een nieuw accoord in te drukken?
hold aanzetten, chord aanslaat, vingers optillen... dan je vingers alvast boven de toetsen zetten van het volgende accoord... offe?

de juno-60 reset de arp clock niet als je een nieuw chord aanslaat, een jp-6 of poly 61 doet dat wel... mega irritant!

Origineel geplaatst door 6 trak
zo moeilijk is het toch niet om een arpeggiator te transposen gewoon door een nieuw accoord in te drukken?
hold aanzetten, chord aanslaat, vingers optillen... dan je vingers alvast boven de toetsen zetten van het volgende accoord... offe?

Nu als je een arpeggio hebt die over het hele keyboard gaat zou dat wel handig zijn ofzo

de juno-60 reset de arp clock niet als je een nieuw chord aanslaat, een jp-6 of poly 61 doet dat wel... mega irritant!

Dat laatste lijkt me juist wel handig! Soms, als je niet goed timed bij de jun60 dan zit je er net naast en verneuk je de hele arp timing (tov van de rest van een song)..

is er ook een manier op dat te doen zonder dat je die transpose knop ingedrukt houd?

Natuurlijk, gewoon een klein papiertje ertussen stoppen.

Origineel geplaatst door Arv
Dat laatste lijkt me juist wel handig! Soms, als je niet goed timed bij de jun60 dan zit je er net naast en verneuk je de hele arp timing (tov van de rest van een song)..

Arv, volgens mij bedoelt 6 dat juist. Dat het dus mega irritant is bij de juno 60 dat de arp clock niet reset.

de arp clock-in zorgt hier toch voor, strak getimed via midi (met midi clock naar trigger converter dan he)...
of speel jij ze met de hand en stel je de arp speed 1 op oog af?

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Arv, volgens mij bedoelt 6 dat juist. Dat het dus mega irritant is bij de juno 60 dat de arp clock niet reset.
nee juist niet. ik vind het bij de ju-60 ideaal aangezien de arp altijd strak op de clock blijft.
dus het maakt niet uit of je exact op het juiste punt overschakeld naar een ander accoord (zie het als een soort quantize) :)

nee juist niet. ik vind het bij de ju-60 ideaal aangezien de arp altijd strak op de clock blijft.
dus het maakt niet uit of je exact op het juiste punt overschakeld naar een ander accoord (zie het als een soort quantize) :) [/B]

klinkt aanemelijk
een on the fly arp. met quantized clock

wat julllie aan t "uit "vogelen zijn ...bestu kenners
werkt dit idem op de poly 6...
best belangrijk
idd
wilde eerst oop ookeen j60 later weer p6 bendr nog niet uit

ast allebei t zelde werkt

de arp clock-in zorgt hier toch voor, strak getimed via midi (met midi clock naar trigger converter dan he)...
of speel jij ze met de hand en stel je de arp speed 1 op oog af?

dus het maakt niet uit of je exact op het juiste punt overschakeld naar een ander accoord (zie het als een soort quantize) :)

Nee niet op het oog, das bijna niet te doen, hij loopt altijd rap weer uit de maat.

Wat ik bedoel is dat doordat die arp strak meeloopt, en je slaat net te laat de arp aan, dan loopt die arp wel strak mee maar te laat. Dus dan klopt je arp niet meer tov de andere dingen in je song.

Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar als ik het zo even beredeneer: stel ik speel een C akkoord. Hold knop en dan transponeer, druk op de G toets, dan krijg ik met die toetsaanslag een G akkoord, maar je kunt dan dus niet gemakkelijk van majeur naar mineur lijkt me? Of zie ik iets over het hoofd?

Inderdaad. Het is gewoon lineair transponeren of hoe dat heet. Werkt erg goed met tertsenstapelingen 8D

Maar wat smackos al zegt: het is een beetje onhandig omdat je de transpose knop ingedrukt moet houden.

bij mij klonk het zo gisteravond:

Attachments

• chord shift met autofilter.mp3
    581,7 KB · Bekeken: 98
Wat ik bedoel is dat doordat die arp strak meeloopt, en je slaat net te laat de arp aan, dan loopt die arp wel strak mee maar te laat. Dus dan klopt je arp niet meer tov de andere dingen in je song.
aha nee idd... maar daarom moet je hem ook altijd net iets ervoor aanslaan... :)
wat in dit geval dan wel handig zou zijn is dat bij een nieuwe aanslag de arpeggio niet reset qua timing maar wel qua toonhoogte... dus bijv dat een arpeggio altijd bij de laagste noot start bij een nieuw accoord.

Origineel geplaatst door loveyourjunos

Maar wat smackos al zegt: het is een beetje onhandig omdat je de transpose knop ingedrukt moet houden.

Wat ik zal zei, een papiertje ertussen doet wonderen. Gewoon een klein stukje een paar keer dubbelvouwen.

Back