Ensoniq ASR10 250 Volt zekering kapot

Hallo!

Ik zette vanmiddag de ASR10 aan en ging de 250 volt/2A zekering kapot. Ik had nog een oude zekering van die waarde liggen en ook die sprong. Wat kan dit zijn? Is de aan-uit schakelaar dan defect? Of iets met de voeding?

Op de zekering staat 5mf 2A/250 Volt met een gele streep

Waar staat dat 5mf voor?

Groet Erik

Laatst gewijzigd:
Niemand?

Er staat trouwens binnen de kast dat je alleen originele zekeringen hoort te gebruiken. Zou dit uitmaken?

Is een dergelijke schakelaar (op de virus C zit een modernere variant) ergens te verkrijgen?

Attachments

• schakelaar.jpg
    schakelaar.jpg
    206,1 KB · Bekeken: 98
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de ASR10 open had gemaakt. Ik heb wat stekkers losgehad en weer aangedrukt. Ook heb ik het apparaat op zijn kant gehad. De LFO deed het niet, dit heb ik verholpen door wat chippies aan te drukken. Hij deed het weer, waarna ik de behuizing er weer op kon schroeven.
Nadat ik het apparaat had dich geschroefd sloeg de zekering door op het moment dat ik de aan/uit schakelaar omzette. Nu kan een zekering ook 8 euro kosten, dus ik wil het zekere voor het onzekere nemen en de switch ook te vervangen, want stel dat het daar aan ligt. Of komt dit nooit voor, dat een switch kortsluiting veroorzaakt?

Origineel geplaatst door Catalunya
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de ASR10 open had gemaakt. Ik heb wat stekkers losgehad en weer aangedrukt. Ook heb ik het apparaat op zijn kant gehad. De LFO deed het niet, dit heb ik verholpen door wat chippies aan te drukken. Hij deed het weer, waarna ik de behuizing er weer op kon schroeven.
Nadat ik het apparaat had dich geschroefd sloeg de zekering door op het moment dat ik de aan/uit schakelaar omzette. Nu kan een zekering ook 8 euro kosten, dus ik wil het zekere voor het onzekere nemen en de switch ook te vervangen, want stel dat het daar aan ligt. Of komt dit nooit voor, dat een switch kortsluiting veroorzaakt?

oef dat is niet zo best ;{

Origineel geplaatst door Digimod
oef dat is niet zo best ;{

Ja en ik was er zo blij mee!! Vet balen. Die LFO deed het echt niet en dat had ik verholpen. Daar was ik best trots op. Zou dit nu puur toeval zijn of kan er toch door schokken iets beschadigd zijn (voeding of condensator)? Op 1 of ander forum las ik dat de ASR10 nou niet echt robuust gebouwd is. Dat je er niet teveel mee moet zeulen. Het mankement zal toch wel ergens in de stroomvoorziening moeten liggen, aangezien de zekering van 250V kapot is? Of heb ik dat mis. Ik ben niet zo'n techneut, dat blijkt wel:D

Origineel geplaatst door Catalunya
Ja en ik was er zo blij mee!! Vet balen. Die LFO deed het echt niet en dat had ik verholpen. Daar was ik best trots op. Zou dit nu puur toeval zijn of kan er toch door schokken iets beschadigd zijn (voeding of condensator)? Op 1 of ander forum las ik dat de ASR10 nou niet echt robuust gebouwd is. Dat je er niet teveel mee moet zeulen. Het mankement zal toch wel ergens in de stroomvoorziening moeten liggen, aangezien de zekering van 250V kapot is? Of heb ik dat mis. Ik ben niet zo'n techneut, dat blijkt wel:D

klopt de ASR-10 zit vrij ingewikkeld in elkaar daarom had ik er altijd twee omdat bijna
niemand die dingen kan repareren, wat je wel kun doen is weer openen maken en
eerst de stroomvoorziening laten nakijken , en even de boards loskoppelen zodat er
geen schade ontstaat.

ik heb het ook eens gehad in het verleden met een asr10 dat de zekering er telkens uit sprong maar na de 3de zekering was het goed,.......

Origineel geplaatst door matrixxx
ik heb het ook eens gehad in het verleden met een asr10 dat de zekering er telkens uit sprong maar na de 3de zekering was het goed,.......

Bedankt voor jullie reakties

Kijk dat is weer een hoopgevend bericht Matrixx
En weet je ook welk merk je had uiteindelijk?
Je hebt dus bij Conrad 2A 250V zekeringen voor 8 euro, maar ook voor 2 euro. Is een duurdere ook per definitie beter? Of heeft dat meer met de toepassing te maken?

Trouwen is die ASR wel onlogisch opgebouwd zeg. Om bij de zekeringen te komen moet je eerst die grote printplaat loshalen en dan nog een ijzeren frame.

Back