Welke software en hoe 6 kanalen tegelijk opnemen?

Terracide

Superheld
Ik wil 6 kanalen tegelijk opnemen. Kan dit met Wavelab of Audition o.i.d?
Het zijn 6 analoge kanalen die ik op 1 pc met een terratec phase 88 wil opnemen.
De pc is meer dan snel genoeg (3.3 Ghz Core 2 Duo met raid 0 raptors)
Heeft iemand nog tips of iideeen hoe dit te doen?

Origineel geplaatst door Subgroover
Waarom zou je dit niet gewoon met bv. Cubase of Logic doen?

Omdat dat meteen de nodige centen kost. :)

Re: Welke software en hoe 6 kanalen tegelijk opnemen?

Origineel geplaatst door Terracide
Ik wil 6 kanalen tegelijk opnemen. Kan dit met Wavelab of Audition o.i.d?
Het zijn 6 analoge kanalen die ik op 1 pc met een terratec phase 88 wil opnemen.
De pc is meer dan snel genoeg (3.3 Ghz Core 2 Duo met raid 0 raptors)
Heeft iemand nog tips of iideeen hoe dit te doen?

Zorg dat je je levels goed in de gaten houd! Beter iets te zacht dan iets te hard, zegmaar. ;)

Ik neem aan dat die terratec kaart de zes aparte inputs heeft.
Als je de pro versie van Audition hebt, kun je in de multitrack sectie voor elke track een aparte input-device instellen
als het goed is. Ook dit is een beetje een aanname, omdat ik helaas geen terratec kaart heb.

Ik heb een oude versie van Wavelab (4.0). Kan deze dit ook of moet ik dan upgraden? Ik wil het liefst natuurlijk geen nieuwe software kopen dus alles met hiermee doen. Kan ik hier ook de input devices per channel selecteren?

Ik wil natuurlijk ook 6 streams krijgen en deze als een audio-dvd kunnen branden.

Origineel geplaatst door Terracide
Ik wil natuurlijk ook 6 streams krijgen en deze als een audio-dvd kunnen branden.

Veel plezier! Audio dvd branden kan niet ff zomaar.
Ik zou je d'r maar eens in gaan verdiepen!

Korte samenvatting.

DVD-Audio is een standaard, naast de Super Audio cd en de Video DVD. DVD-Audio kan 6 kanaals ongecomprimeerd geluid bevatten en dient in een speciale speler afgedraaid te worden die DVD-Audio kan afspelen. Als jij een gewone dvd-speler hebt, kun je bijna met 99% zekerheid zeggen dat jij geen DVD-Audio kan afspelen!

Wat je wel kunt doen is jou 6 kanaals geluid samenvoegen in een AC3-bestandje. Dit is een Dolby Digital 5.1 bestand. Dit doe je met een Dolby Digital Encoder (Zoals Sonic Foundry Soft Encode).
Met DVD-Authoring software (zoals Adobe Encore DVD), kun je dit bestand onder een videobestand importeren en branden als Video-DVD.
Deze zelfde werkwijze kun je ook toepassen op een DTS-bestand (kun je maken met bijvoorbeeld SurCode DVD DTS). DTS is een betere kwaliteit compressiemethode dan Dolby Digital!).

Dus als je alleen met Wavelab aan de slag wil en niet van plan bent andere softwarepakketten aan te schaffen, wens ik je alle succes van de wereld! ;)

Bij mij op school werken bij ook met adobe audition 2.0.

in de studio hangt er een mackie onyx firewire mengpaneel aan en wij kunnen gewoon multisporen opnemen.

Ik weet niet wat je met jou geluidskaart allemaal kan maar als die 6 line/mic inputs heeft is dat heel makkelijk.

Ach wat ik er van maak is iets voor later, als het maar lossless is. Ik kan zelf alles lezen, dvd-audio, super audiocd , etc. Het gaat mij er vooral om welke software ik kan gebruiken om dit te doen. Ik zoek dus software waar per kanaal een kanaal kan kiezen en met meerdere kanalen tegelijk kan opnemen. Tot dusver weet ik dat Audition dit zou moeten kunnen (dank hiervoor) dus dat ga ik verder uitzoeken. Andere tips zijn nog steeds welkom....!

Back