Ensoniq Mirage OS?

Volgens mij gaan er geen gewone diskettes in de mirage. Of je moet m ombouwen en er een 'moderne' diskdrive in plaatsen.

Balen dat ze je getilt hebben, zonder diskette kun je helemaal nix met dat ding :(

Ja dat klopt - het zijn single-sided drives en diskettes (360k formatted)... maar er is een utility waarmee je met een bestaande OS diskette een kopie kan maken dus als iemand thuis nog een Mirage heeft liggen met een lege diskette en een MASOS dan kan er geloof ik een kopie van gemaakt worden... :-) Ik hoop het in ieder geval!

Ik moet even uitzoeken hoe je er ook alweer een image van kon maken (heb daar als het goed is nog iets voor op een zip disk...die ik ff niet kan vinden)

Maar als ik dat voor elkaar heb kan ik je een image van zowel masos als Mirage OS 3.2 bezorgen !
En zelfs een image van de formateer util voor de mirage :-)

stuur me ff een pm hiervoor

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door purejunk
Ik heb er net ééntje op het net geplukt en deze kwam zonder diskettes...
is dat toevallig die ZIP file met o.a. BIN en HEX files etc er in?

misschien kun je je tot de tijd dat je een MASOS kopietje hebt je hier alvast mee vermaken:
http://sustenance.va.com.au/d/mirage/library.html

Origineel geplaatst door locomilo
Balen dat ze je getilt hebben, zonder diskette kun je helemaal nix met dat ding :(
lekker is dat idd een DOS sampler, het OS moet toch ook ergens in het geheugen (buiten de 2x 64kb voor sample data nutuulk) worden geplaatst dus waarom ze daar nu destijds niet meteen een OS ROM in hadden gedrukt is mij een raadsel...

maar helemaal nix mee kunnen... ja en nee:
ik geloof dat je MASOS alleen nodig had als je wilde samplen. voor alleen playback (laden van bestaande disks) niet.

Laatst gewijzigd:
@6 trak: Ik had het over een zip DISK

Inmiddels heb ik deze gevonden maar daar stond de Ensoniq Disk Extracter op welke alleen het OS deel kan kopieren...

Maar....ik heb een andere tool gevonden waarmee ik momenteel de images van 3 disken aan het maken ben.
Hierna nog ff checken of deze ook te schrijven zijn maar dan kan ik denk ik purejunk heel blij maken.

Het wordt tijd dat ik m'n mirage weer eens ga aansluiten hier...die analoge filters en gruizelige geluid van dat ding vind ik toch nog steeds uniek. Plus het feit dat de geluiden iedere noot toch net iets anders klinken omdat ze door een andere voice gespeeld worden.

even een korte status update:

Ben nog steeds aan het klooien met het maken van de images, het lijkt er op dat de floppy drive in m'n p4 de mirage diskettes niet aardig vind ofzo.
Dus zal ik binnenkort noodgedwongen m'n P3 aan moeten sluiten want ondertussen wil ik ook voor mezelf weten hoe ik een image van die mirage diskettes kan maken !

*kuchje* *ahum*

Briljant dat je een instrument als sinds 1992 ofzo hebt en er dus NU achterkomt dat je een formateer diskette hebt die:
een disk formatteerd EN os 3.2 erop zet
een kopie kan maken van zichzelf op een nieuwe flop....

Dus ik kan je helpen aan een formateer disk
En aan een disk met OS 3.2 (maar die kan je dan dus ook zelf maken)
en ik kan je nog doorverwijzen naar syntaur

In pricipe heb je de Masos disk niet echt nodig om te sampelen, dat kan zonder die disk ook alleen je kan iets meer editen met Masos (als je geilt op hex waarden editen)

Nee, nou juist voor extern editen via midi heb je masos nodig.

Maar het enige programma wat ik daarvoor weet is Sound Designer op de atari ST

ik ook ik ook
ik heb m eiegn lijk gekocht om leuke library te gaan maken en af te playen in mn oberheim dpx ,..moet er eg eens mee aan de slag,..
[dpx kan zelf niet samplen wel een emu lator 2 engine inside...]

mirage is hier drie keer aan geweest [schande] maar ik heb m pas een half jaar niet sind 92"hihi:Z

Tja, ik zou zelf mischien nog wel wat computer software kunnen schrijven voor het kreng...maar ik kan eigenlijk alleen C schrijven voor Linux / Unix, niet voor windows.
En dat is eigenlijk voornamelijk omdat ik geen ontwikkelomgeving voor windows heb (ook niet zo'n behoefte aan eigenlijk)

Windows is voor muziek en internet...
Unix / Linux = werk....
PS2 = voor games ;-)

Zo...ik heb EINDELIJK een goede manier gevonden om mirage diskettes te kopieren....

De gebruikte tool: copySTar 3.0 op de atari STe (welke ik hiervoor uit de mottenballen heb moeten halen)
Dus je kan met een oude atari ST dingen welke je op een moderne PC niet voor elkaar krijgt....

Atari for ever !!!

Back