Mellotron M4000

matthijs1218

Nieuwkomer
De originele mellotron fabrikant, Streetly Electronics, presenteerd haar nieuwste vinding. De M4000, a cycling mellotron!

Attachments

• m4000 specs 1.jpg
    m4000 specs 1.jpg
    50,3 KB · Bekeken: 109
Prijs

Prijs

Het dingetje moet GBP 4500,- gaan kosten. Da's omgerekend ongeveer € 6640,-

Tevens is er de "double manual", de M5000 met 48 sounds en onboard stereo reverb voor het luttele bedrag van GBP 8000,- omgerekend € 11.800,-

Meer info zal eerdaags wel hier gaan verschijnen: http://www.mellotronics.com/

tja tis wel heel veel geld voor en veredelt samplertje met bandjes:duivels:

Origineel geplaatst door sander
Waar komen de samples eigenlijk vandaan die op de tapes staan?

Ongeteijfeld ook van Klaus Hoffmann Hoock.
Hij heeft de samples voor de M-Tron - Memotron en veel sample libraries gemaakt e heegt een data bast van meer dan 60 verschillende M400 machines.

De originele mellotron tapes neem ik aan. De memotron is ook te duur voor wat hij kan. Ik vind dat echt het meest nutteloze instrument van de eeuw. Ik ben gek op mellotronklanken, maar die haal ik wel uit mijn samplers. Dan heb ik nog midi ook. En die 8000 spaar ik uit voor iets anders.

Origineel geplaatst door sander
Ja maar wat voor instrument is er gesampled, dat bedoel ik eigenlijk.

hij heeft nagenoeg alles orginele tapes dus die zullen ze wel als lijdraad genomen hebben

Origineel geplaatst door Akikaze
De originele mellotron tapes neem ik aan. De memotron is ook te duur voor wat hij kan. Ik vind dat echt het meest nutteloze instrument van de eeuw. Ik ben gek op mellotronklanken, maar die haal ik wel uit mijn samplers. Dan heb ik nog midi ook. En die 8000 spaar ik uit voor iets anders.

Volledig mee eens Pepijn, ik gebruik mijn samplers of mijn Vintage keys wel.

Sounds!

Sounds!

De geluiden op de tapes zijn natuurlijk niet afkomstig van een of andere digitale sample bank. Streetly Electronics heeft de mastertapes met alle voor de mellotron opgenomen geluiden in haar bezit. Varierend van de eerste 3-violins, ooit in de jaren '50 opgenomen voor de Chamberlin, tot aan bijvoorbeeld meer recentelijk Tony Levin's electric cello of Steve Hackett's gitaar.

Hier het complete overzicht van de tape library:
http://www.blackcat.demon.co.uk/tron/

En een beetje OT, Paul McCartney heeft recentelijk zijn oude mellotron MkII laten restoreren en die is nu veel, maar subtiel, aanwezig op zijn nieuwe album Memory Almost Full.

Attachments

• macca.jpg
    macca.jpg
    21,6 KB · Bekeken: 104
Het idee is echt wel leuk op zich denk ik...
Maar die prijs... :stupid :duivels:

Ik ben nu met een stuk bezig met alleen maar mellotron en chamberlin (op de gitaar na) van de verzameling van Mike Pinder (ex Moody Blues), maar ik moet zeggen dat sommige chamberlin-instrumenten nog te goed klinken. Ze missen die jank. En dat terwijl ze ouder zijn. En ik heb nog twee andere stukken op mijn laatste onuitgebrachte album (Eric Snelders, bedankt!), waarin je waarschijnlijk ook de mellotronklanken niet herkent. We zijn toch wel gewend geraakt aan de meest gebruikte strings, brass, flute en boys' choir.

Re: Sounds!

Re: Sounds!

Origineel geplaatst door matthijs1218
Tony Levin's electric cello

nooit geweten dat hij dat had gedaan... Peter Gabriel toevallig de persoon die hem gebruikt? De tron staat op het Up album nog steeds bij de credits...

Weet wel dat hackett gitaar samples had op ze tron en een koor van zijn eigen stem.

Back