Waldorf Q Multi

Mans

Stamgast
Waarschijnlijk (hopelijk) zie ik iets over 't hoofd maar ik krijg 't niet voor elkaar om in een multi alleen het huidige geselecteerde instrument te bespelen met het interne keyboard.

Je kan in een multi per instrument kiezen of die reageert op midi, het keyboard of beide en alle instumenten waarvoor ik het keyboard kies, zijn te horen wanneer ik een toets aansla. Maar ik wil uiteraard alleen het huidige geselecteerde instrument horen. Dat moet toch mogelijk zijn neem ik aan?

Hopelijk begrijpen Q eigenaars wat ik bedoel ;)

Yep doe ik. Alle instrumenten hebben hun eigen midi kanaal.

mmm,

wat ik deed was in het cubase spoor ging staan van de channel die ik wou horen herinner ik me....

Heb je die optie?

Nee helaas ik sequence met een rs7000. Maar los van de sequencer, stel je sluit 'm direct aan op speakers, dan moet het toch mogelijk zijn om alleen het huidige geselecteerde instrument te bespelen, ook in multi mode?

misschien moet je de multi-preset: sequencer pakken
dan zet ie alle 16 parts aan elk op hun eigen midi spoort

is in ieder geval de methode op de microQ

Origineel geplaatst door Ramoonus
misschien moet je de multi-preset: sequencer pakken
dan zet ie alle 16 parts aan elk op hun eigen midi spoort

is in ieder geval de methode op de microQ

Maar als je nou het klavier wilt gebruiken om realtime in te spelen in de sequencer, wat dan?

Ik zie iets over 't hoofd dat moet haast wel.

Origineel geplaatst door Mans
Maar als je nou het klavier wilt gebruiken om realtime in te spelen in de sequencer, wat dan?

Ik zie iets over 't hoofd dat moet haast wel.
inspelen in de sequencer???

Origineel geplaatst door Roel
ja gast. er zit een sequencer in de Q :doei:
zover was ik al
maar als ik de hele topic opnieuw lees begint ie opeens over wat anders
word beetje verwarrend :confused:
het is nog vroeg

@ Mans:
de geluiden op de Q reageren Altijd als de op aansturing Local staan in de multi omgeving.
Dat is onafhankelijk van het gekozen midikanaal, daarom hoor je dus alle geluiden in de multi die zijn ingesteld op Loc+midi of Local.
Als je alles toewijst aan midi, en het via buitenom terugstuurt moet het wel lukken.

Ook kun je volgens mij zones in je keyboard maken waardoor je verschillende parts op verschillende delen van je toetsenbord kunt spelen.
hoop dat dit beetje helpt, multi's is ook niet mijn sterkste kant.

Origineel geplaatst door Ramoonus
inspelen in de sequencer???

Ja inspelen in een sequencer (niet de interne). Wat is daar zo vreemd aan? Je drukt op record in een willekeurige sequencer en je neemt op wat je speelt.

Ik zou dan graag zonder helemaal in de multisettings te moeten duiken alleen het huidige instrument willen horen, maar dat kan niet dus volgen Roel.. vervelend.

oo zo

dat kan toch wel
dan je q op multi zetten. local off.

gewoon in je sequencer een project aanmaken met 16 midi tracks. elke track een eigen midi kanaal.
en in je sequencer instellen dat ie midi thru doet vanaf het spoor waar je op staat.

dan kun je door de q zn parts bladeren door naar de volgende tracks in de sequencer te gaan.

let op Q moet op local off.

Origineel geplaatst door Roel
oo zo

dat kan toch wel
dan je q op multi zetten. local off.

gewoon in je sequencer een project aanmaken met 16 midi tracks. elke track een eigen midi kanaal.
en in je sequencer instellen dat ie midi thru doet vanaf het spoor waar je op staat.

dan kun je door de q zn parts bladeren door naar de volgende tracks in de sequencer te gaan.

let op Q moet op local off.

Ah dank vanavond meteen proberen!

Nope. Als ik alle programs in een multi zet op enkel midi te reageren, stuurt de Q geen midi data uit.

Wanneer ik kies voor lokaal+midi hoor je het geluid altijd maakt niet uit welke track in de externe sequencer 'aan staat'.

Maakt niet uit of local control globaal uit staat of niet.. frustrerend.

Ik heb een mailtje naar waldorf gestuurd waarin ik wellicht beter uitleg wat ik wil:

Hi,

I'm probably overlooking something simple but I can't figure this out. I already asked this on a couple of forums but nobody had the answer.

I want to sequence the Q keys with a yamaha rs7000 sequencer and the Q should function as the master keyboard.

I've connected the midi out of the sequencer to the midi in of the Q and vice versa.

The sequencer is set to echo back the midi data it receives via the midi in through the midi out.

The Q is in multi mode and each part has been assigned its own midi channel.

Now what I want to be able to do is select a midi channel on the sequencer, play the Q keyboard and hear the sound from the Q (and only that sound) specified for that midi channel.

The problem is that when I set the rx status for all the programs in the multi to 'midi' no midi is transmitted from the Q at all. And when I set the rx status for one or more programs to 'loc+midi' they always sound when I play the Q keyboard regardless of the selected midi channel in the sequencer.

Someone on a forum told me to set the global parameter local crt to 'off' but I still could not get it to work.

So what am I not doing right?

Best regards,

Paul

even nagezocht, je moet het inderdaad met een omweggetje doen.

stel in:
Rx: Local
Tx: Direct
even verder scrollen
Engine: Mute

Je hebt dan een part wat wel midi verzendt, maar geen geluid maakt.
Het kost je een part, maar je kunt wel spelen hoe je wilt.

Back