Origineel geplaatst door machine
vertel eerst wat meer...
waarmee heb je ervaring op het gebied van sequencing?
wat zijn je ambities?
wat voor muziek heeft je voorkeur? (voor verschillende muzieksoorten zijn verschillende sequencers beter geschikt).
wat voor apparatuur heb je?
werk je met mac of pc (pc waarschijnlijk anders noem je fruityloops niet).
wat is je budget?
wil je live gaan optreden?
wat zijn je plannen... wil je uiteindelijk in een superstudio belanden? of wil je alles binnen je pc houden?
en sluit de mogelijkheid van een externe sequencer niet uit... vaak de meest creatieve oplossing
Sorry, maar alle vragen behalve 5 zijn totaal irrelevant voor de vraag welke sequenser.
Vooral 3 vind ik over the hill. Er bestaan namelijk geen 'bepaalde' sequensers voor bepaalde genre's muziek.
That is a load of crap. Zo hoorde ik gisteren nog een leerling van mij (ik geef soms les in Logic aan beginners) zeggen :
"Naar mijn gevoel is Logic meer voor Trance"
Die jongeman mocht even op de gang staan afkoelen.
Met eender welke sequenser maak je eender wat. Punt.
Eender welke sequenser is verder live inzetbaar.
Wat heeft eender welke sequenser overigens te maken met het belanden in een 'superstudio' ?
Daar beland je omdat je 'superoren' hebt of supertracks maakt...
Ambities ?
Elk softwarepakket vraagt een leercurve. En hoe beter je de mogelijkheden leert kennen, des te sneller heb je resultaat.
Dat resultaat hangt overigens niet af van de tools, wel van je talent.
Er bestaat helaas geen sluitend antwoord op de vraag in kwestie.
Persoonlijk ben ik een Logic fan, tesamen met heel veel pro-users. Maar ik werk net zo graag met Cubase, Sonar, FL, Reason, or whatever. En de resultaten verschillen daar niet door.
Ik bedoel maar : als je gaatjes in de muur moet boren, maakt het dan uit dat je dat doet met een B&D of een Makita boormachiene ?