Welke Sequencer Programma

Origineel geplaatst door Stephen
'k Geef je gelijk sKeLeTvM ;)

Ik heb wat demo/trial/emule-versie's geprobeerd en na enkele weken heb ik gekozen voor
't geen me het beste beviel, en dat dan aangeschaft....

Dat is idd dé manier om erachter te komen wat je het meest bevalt.
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. (Ik had iets meer geraas nodig, sorry)

:luv:

Origineel geplaatst door SteveJ
FL heeft lifetime free updates, dus je bent wel erg dom als je bij een oudere en slechtere versie blijft hangen... :Z

Ken anders nog wel iemand die nog steeds op Atari en Cubase 3.0 zit. Niks mis mee. Zelfs als updates gratis zijn.

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Ik heb een licensie voor Windows XP, terwijl Vista al uit is. Ik heb een licensie voor Office 2000, terwijl er al een vrachtwagen nieuwe versies uit. Ik heb een licensie voor Logic 4, terwijl die toch ook al een eind verder zijn. Wil dat iets zeggen?

Juist. Heel juist. KILL het misverstand. Dat blijft mijn eeuwig credo.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ken anders nog wel iemand die nog steeds op Atari en Cubase 3.0 zit. Niks mis mee. Zelfs als updates gratis zijn.

Omg, uiteraard.. Een update voor Cubase 3.0 met wat fixes is wat anders dan een totaal nieuwe versie, waar je bij Cubase aardig wat geld kwijt bent om een licentie te kopen voor een nieuwe versie upgrade, is het bij FL gratis.
Dan mag ik het best dom vinden dat je bij een lagere versie blijft hangen, terwijl er al een lange tijd een nieuwere en betere versie uit is met meer mogelijkheden, plugs etc..

En welke beginner koopt er nou Cubase en FL zonder zich ook maar verdiept te hebben in de materie van deze sequencers en vervolgens vragen welke het beste werkt. :confused:
Dit riekt naar warez imo..... :r

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Er bestaat namelijk geen enkele sequenser voor beginnelingen. Dat was de initiële vraag. Als je begint is elk pakket even moeilijk of makkelijk aan te leren. Afhankelijk van je eigen inzicht en leervermogen.

hier ben ik het duidelijk niet mee eens ;)

ik ken de meeste pakketten die op de markt zijn behoorlijk goed, en ik vind dat er wel degelijk een groot verschil zit in de gebruikersvriendelijkheid (en vaak de daaraan gekoppelde functionaliteit) van de verschillende pakketten die er op de markt zijn.

ik zie het continu op forums, talloze 'beginners' die allemaal massaal nuendo of cubase downloaden, en vervolgens verbaasd zijn dat ze er niet mee kunnen werken. Ik vind dat niet raar dat ze dat niet kunnen, cubase vergt een gigantische leercurve en gaat uit van een behoorlijke basiskennis. Volgens mij kun je als beginner veel beter starten met fruityloops of ableton live. Groot voordeel is dat deze pakketten simpeler te leren zijn juist door het ontbreken van veel functionaliteit die 99 procent van de beginners nooit nodig zal hebben. Je kan naar mijn mening veel beter beginnen met een pakket waarmee je simpel resultaat kan boeken en zo leren om te gaan met midi, audio, patterns, etc. Dat houdt het ook leuk voor jezelf.

Mensen erg interesant deze topic :)

Ik heb me besluit genomen en zal gaan werken met Renoise en FL STudio

Deze 2 programmas ken ik redelijk .

Bedankt voor alle advies !

graag gedaan... als je die opmerkingen van sletkevtmn negeert kan je met deze adviezen zeker je voordeel doen ;)

Back