Geluidskaart in VS halen

Marvin

Nieuwe Titel
Sorry voor mijn vraag ben vrij technisch met audio apparatuur, maar totaal niet met computers. Ik ga dus binnenkort naar de VS en wil daar een geluidskaart halen omdat als je die prijzen ziet je je realiseerd hoe hard we hier opgelicht worden :( . Anyway ik wil dus weten of ik die gewoon in een europese computer kan zetten, lijkt me wel anders moeten ze voor elke markt een andere kaart maken.
Maar wil het ff zeker weten gaat om de M-Audio Delta 1010LT waarschijnlijk. (oja betaal geen sales tax, hotel zit in NJ, dus uit NY laten bezorgen is salestax vrij :D).
En douane zal ook geen probleem zijn met zo'n ding.

Alvast bedankt.

Oplichting? :confused:

In Nederland kost een euro precies... 1 euro! In Amerika betaal je 1,34 dollar voor een Euro! Wie wordt er nu opgelicht?

:mega:

Origineel geplaatst door Kraan

In Nederland kost een euro precies... 1 euro! In Amerika betaal je 1,34 dollar voor een Euro! Wie wordt er nu opgelicht?

Met de lage dollar stand en de lagere prijzen in de VS, betalen wij voor dezelfde spullen veel meer omgerekend in dezelfde munteenheid.

Krk rp 6 in NL 249 Euro, in VS 199,50 dollar. --> Scheelt toch 100 euro per stuk.

:confused:
Door de goedkope dollar / dure euro is heel veel muziekspul (voor Europeanen) veel goedkoper in de VS dan in Euroland, is toch niet zo moeilijk?

Te laat dus, Marvin was me voor. Ik ga niet zo snel vandaag :gaap:

Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
:confused:
Door de goedkope dollar / dure euro is heel veel muziekspul (voor Europeanen) veel goedkoper in de VS dan in Euroland, is toch niet zo moeilijk?

nee, maar verschil is groot reken maar uit in procenten, zelf de prijzen in dollars zijn soms lager dan prijzen bij ons in euro. Dat is niet moeilijk vind het alleen raar.

Mijn reactie was richting Kraan, niet richting jou. Het loont inderdaad flink om uit de USA te halen, zeker als je kunt voorkomen verzendkosten / importrechten etc te betalen.

Prachtig...

Nogmaals: --->:mega: <----

Ik heb niet genoeg kaas gegeten van economie op daar een ministerspost in te bekleden. Maar wat ik nog uit mijn economiecolleges kan herinneren is dat economie in ieder geval complexer is dan het met 'oplichting' af te doen. Daar was mijn opmerking op gericht.

Natuurlijk is in Amerika dat soort troep goedkoper, je ontloopt alle soorten van heffingen + je profiteert van de gunstige lage waarde van de dollar. Dat zullen de meesten wel begrijpen. Wat ik niet weet is in hoeverre je de douane overtuigen kan wanneer ze je als steekproef nemen op het vliegveld.

Prachtig...

Nogmaals: --->:mega: <----

Ik heb niet genoeg kaas gegeten van economie op daar een ministerspost in te bekleden. Maar wat ik nog uit mijn economiecolleges kan herinneren is dat economie in ieder geval complexer is dan het met 'oplichting' af te doen. Daar was mijn opmerking op gericht.

Natuurlijk is in Amerika dat soort troep goedkoper, je ontloopt alle soorten van heffingen + je profiteert van de gunstige lage waarde van de dollar. Dat zullen de meesten wel begrijpen. Wat ik niet weet is in hoeverre je de douane overtuigen kan wanneer ze je als steekproef nemen op het vliegveld.

wat willen ze maken als je de doos niet meer hebt? en in je bagage doet. Kan ook zijn dat je hem eerder gekocht hebt al. Dat zal geen probleem zijn, ik ga niet met 80 paar ipods in doos de douane langs.

wat willen ze maken als je de doos niet meer hebt?

De bewijslast ligt bij jou, niet bij de douane. Als jij iets nieuws invoert waarvan je niet kun aantonen dat je het ook hebt uitgevoerd, betaal je gewoon 19%.

En ik had het niet over 19% btw maar over verzendkosten en importrechten (al geloof ik echter niet dat je die ooit over audio-apparatuur hoeft te betalen, maar weet dat niet zeker). Ook met 19% erbij is het in de US een stuk goedkoper. Dat ben ik wel met Marvin eens: het is nogal ongelijk, maar oplichting is het natuurlijk niet. Wel jammer :erm:

Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
En ik had het niet over 19% btw maar over verzendkosten en importrechten (al geloof ik echter niet dat je die ooit over audio-apparatuur hoeft te betalen, maar weet dat niet zeker). Ook met 19% erbij is het in de US een stuk goedkoper. Dat ben ik wel met Marvin eens: het is nogal ongelijk, maar oplichting is het natuurlijk niet. Wel jammer :erm:

Helaas moet je ook over audiospul btw en invoerrechten betalen. Weet dit inmiddels uit eigen ervaring. FedEx stuurt je gezellig een acceptgiro na levering. Wel blijft het goedkoper dan het spul hier halen uit de EU. Vooral spullen van Amerikaanse makelij. Voorbeeldje, Preamp kost in dollars 795, kost hier in euro's 845. Zoek een maatje die ook spullen wilt, dan kun je ook de nog de overige kosten delen.

maar oplichting is het natuurlijk niet

Nee, de markt in de VS is gewoon groter, dus dat drukt de prijzen, en bovendien is de BTW intern in de VS veel lager, dus komt er door tussenhandelaren minder bovenop. In Nederland kost elke keer dat een dozenschuiver 'm doorschuift toch weer die 19% erbij.

Origineel geplaatst door JimmySX
Helaas moet je ook over audiospul btw en invoerrechten betalen. Weet dit inmiddels uit eigen ervaring. FedEx stuurt je gezellig een acceptgiro na levering. Wel blijft het goedkoper dan het spul hier halen uit de EU. Vooral spullen van Amerikaanse makelij. Voorbeeldje, Preamp kost in dollars 795, kost hier in euro's 845. Zoek een maatje die ook spullen wilt, dan kun je ook de nog de overige kosten delen.
Ik bedoelde specifiek dat je geen invoerrechten hoeft te betalen, wel 19% btw natuurlijk. Maar klopt dit niet? Hoeveel betaal je dan nog eens daar bovenop aan invoerrechten?

De invoerrechten zijn 2 of 3 % van de nieuwwaarde dacht ik...:confused:

Vooral met software scheelt het soms een hele hoop. Zo wou ik laatst het pakket compass van Sibelius kopen. In nederland kost dat grapje 269,- Ben toen maar even gaan zoeken op google, en zowaar het pakket kost in de states 125 dollar (geen studentenversie ofzo) dat komt neer op ongeveer 85 euro. Nou sorry wel, maar dan heb ik toch echt het gevoel dat ik hier flink wordt $#@*&%@ Ik snap best wel dat je hier meer moet betalen door extra btw e.d. Maar ze zullen voor zo'n prijsverschil toch met een hele goede verklaring moeten komen voordat ze dit product voor die prijs door mijn strot kunnen duwen.

Origineel geplaatst door ka2
Vooral met software scheelt het soms een hele hoop. Zo wou ik laatst het pakket compass van Sibelius kopen. In nederland kost dat grapje 269,- Ben toen maar even gaan zoeken op google, en zowaar het pakket kost in de states 125 dollar (geen studentenversie ofzo) dat komt neer op ongeveer 85 euro. Nou sorry wel, maar dan heb ik toch echt het gevoel dat ik hier flink wordt $#@*&%@ Ik snap best wel dat je hier meer moet betalen door extra btw e.d. Maar ze zullen voor zo'n prijsverschil toch met een hele goede verklaring moeten komen voordat ze dit product voor die prijs door mijn strot kunnen duwen.

Dat verschil is inderdaad redelijk groot, maar... stel dat ie op $100 begint als ie uit de fabriek komt (zeg zo'n 75 euro). Export uit ander land (zeg 20 euro kosten erbovenop), import in Nederland, 19% erbij, een tussenhandelaar ertussen, nog een keer 19%, verkoop aan jou weer 19%. Dan kom je aan kale kostprijs aan jou op 160 euro. Maar dan verdienen de tussenpartijen nog niks, da's alleen nog maar BTW. Wat kost het doorsturen van een pakketje? Zeg 5 euro verschepen en 10 euro uurloon en opslag. Daar doet een tussenpartij dan ook nog 's 10% winst op. Dat lijkt allemaal niet zoveel, maar dan kom je al op 239 euro verkoopprijs, en dan zijn de marges al erg laag. Ik vraag me af of de gemiddelde winkel zo'n pakket wil verkopen als ze maar 11 euro eraan verdienen en dan alle kosten er nog af moeten.

Als zo'n partij in de VS dichter op de maker zit (geen export/import schakel, weinig of geen tussenhandel), minder BTW betaalt (sommige staten 3%) en z'n werknemers uitknijpt (sommige Amerikanen verdienen $10 per dag), en groter is (marge kan dan kleiner zijn) dan kan het inderdaad een stuk goedkoper...

Het zal ongeveer denk ik wel zo gaan, alleen dat btw verhaal klopt volgens mij niet helemaal, want elke handelaar/importeur/verkoper trekt die btw weer van de belasting af. Als ze al die btw gewoon doodleuk aan de klant door berekenen, zijn het toch een beetje oplichters in mijn ogen.

want elke handelaar/importeur/verkoper trekt die btw weer van de belasting af.

Nee, zo werkt het niet. Je mag alleen BTW aftrekken als de goederen voor eigen gebruik zijn. Doorverkopen gaat altijd BTW op.

Back