Geluidskaart in VS halen

Maar ik ga de gok er toch maar op wagen en het pakket in de states bestellen, ik zie wel wat de uiteindelijke kosten worden.

Ik zou eerst toch maar eens goed informeren wat de uiteindelijke kosten voor jou zullen zijn. Je kon je wel eens behoorlijk vergissen.
Bovenop de aanschafprijs komt inderdaad nog de verzendkosten, BTW en invoerrechten. Maar de vervoerder moet ook de zending inklaren waarvoor diverse administratieve handelingen moeten worden verricht. Deze administratiekosten zullen ook aan jou door berekend worden.
Als parttime koerier heb ik in het verleden regelmatig pakjes afgeleverd bij mensen die zich rot schrokken van de uiteindelijke prijs. Voorbeeld: een klant bestelde voor de verjaardag van haar zoontje in Amerika science fiction-poppetjes. Die kostten ongeveer 70 euro. Met alle belastingen, verzend- en administratiekosten erbij werd de eindrekening ongeveer 199 euro!!! Da's schrikken.

Daarom: zorg dat je precies weet wat het gaat kosten.

Eric

Een criminele neus?

Dan wordt het toch tijd voor plastieke chirurgie.
Zit niet in het ziekenfonds pakket maar dat is nou een van de dingen waar ze moeilijk invoerrechten over kunnen heffen. Maar je weet het nooit!

Origineel geplaatst door ka2
Gelukkig ben ik nog nooit aangehouden bij de douane, en vlieg toch regelmatig buiten europa. Maar ik heb dan ook een eerlijk gezicht :engel: Een vriend van mij, heeft een tronie als een crimineel, en wordt bijna altijd aangehouden. :D Maar goed het blijft natuurlijk altijd een gok.

fender weas gelukkig geen prob, maar aangezien ze toch al bezig waren doorzochten ze de rest van mijn koffer ook even, dit werd niet zo gewaardeerd:

DAY5693kit-1.jpg

=(

Origineel geplaatst door Keyzer Eric
Ik zou eerst toch maar eens goed informeren wat de uiteindelijke kosten voor jou zullen zijn. Je kon je wel eens behoorlijk vergissen.
Bovenop de aanschafprijs komt inderdaad nog de verzendkosten, BTW en invoerrechten. Maar de vervoerder moet ook de zending inklaren waarvoor diverse administratieve handelingen moeten worden verricht. Deze administratiekosten zullen ook aan jou door berekend worden.
Als parttime koerier heb ik in het verleden regelmatig pakjes afgeleverd bij mensen die zich rot schrokken van de uiteindelijke prijs. Voorbeeld: een klant bestelde voor de verjaardag van haar zoontje in Amerika science fiction-poppetjes. Die kostten ongeveer 70 euro. Met alle belastingen, verzend- en administratiekosten erbij werd de eindrekening ongeveer 199 euro!!! Da's schrikken.

Daarom: zorg dat je precies weet wat het gaat kosten.

Eric

Bedankt voor de waarschuwing, maar ik heb wel wat vaker uit amerika besteld, soms moest ik invoerrechten e.d. betalen soms niet. Ligt er ook aan welke koerier je gebruikt, zoals dhl heeft een super service (mits je express gebruikt) die heeft nog nooit de kosten aan mij doorberekend. (kreeg wel netjes een brief thuis, met een overzicht van de kosten, en er stond ook nadrukelijk bij dat dhl de kosten niet doorberende in verband met oponthoud e.d.) UPS is een ander verhaal die berekent de kosten wel door, en de nederlandse pakket dienst is een drama, die zuigen je helemaal leeg.

Ik heb regelmatig dingen in Amerika gekocht, met overwegend positieve ervaringen. De dollarkoers maakt het gewoon heel aantrekkelijk. En er is niets illegaals aan om iets te kopen waar het het goedkoopst is. Is de pest voor muziekzaken in NL en elders in Europa, want die verliezen daardoor omzet en kunnen er geen gebruik van maken. Parallelimport wordt niet gewaardeerd onder leveranciers.......

Hou rekening met 19% BTW (altijd) en eventuele invoerrechten. Als je niet zeker weet of ergens nog invoerrechten over geheven worden kun je het beste even met de douane bellen. Is wel even doorzetten want het motto van de belastingdienst dat ze 'het niet leuker maar wel makkelijker kunnen maken' is bij deze afdeling nog niet doorgedrongen.

En als je een bedrijfje voert kun je de BTW die je betaalt bij binnenkomst ook weer aftrekken. Hou er overigens rekening mee dat de BTW gerekend wordt over aanschafprijs EN vervoerskosten.

Succes,

OJ

Back