Mengpaneel vol!...Wat nu???

Bass

Gepokt en gemazeld
Zo langzamerhand is mijn Mackie SR 24-4 vol geraakt met mn synths en effecten enzo...

Hebben jullie misschien een goede tip voor meer ingangen te benutten ???
GEEN ander mengpaneel want deze is juist zo lekker klein en compact.!!

Ik kan natuurlijk de Aux returns gebruiken om iets op aan te sluiten....
Nouja, alsnog iemand een leuke tip ??

Thanx...
:W

Met connector verloopjes (Mediamarkt) kun je van een mono-ingang twee ingangen maken, dus alles verdubbelen.

Ik zou voor de patchbay gaan (als je die nog niet hebt). Dan patch je alleen de uitgangen die je ook echt gebruikt voor een bepaalde track. Dit heeft natuurlijk geen zin als je voor 1 track meer dan 24 kanalen wilt gebruiken :{ maar daar ga ik niet van uit.;)

Patchbay = nog meer kabels !!

Ik heb al spaghetti achter mn spullen...

Aha..

Ja hoor effe wennen weer...maar kheb al wat patches van Internet gedownload...

Oi, waarom komt me dit toch zo bekend voor ;) Ik heb er 's een kleintje (Spirit Folio) bijgehangen. Dat was drama; de hele structuur wordt dan zo complex + te veel ruis. Het alternatief is beter; alleen dat inpluggen wat je gebruikt. microfoons zijn bij mij bv niet standaard aangesloten. En ja die aux... ik gebruik ze liever waar ze voor gemaakt zijn; fx enzo.

Een patchbay is handig. En maakt qua spaghetti niet zoveel uit. Het zal er juist beter op worden qua bekabeling. Kost wel wat.
Anders is een submixer toch wel een must. Evt een 19" rack versie of zo.

Origineel geplaatst door Bass
Patchbay = nog meer kabels !!

Ik heb al spaghetti achter mn spullen...

Tja da's inderdaad frustrerend. Als ik ooit een dig. cameraatje in huis heb open ik wel een nieuwe thread "spagetti pics." Hmmm... MIDI signaal komt niet meer door- kabeltjes controleren. Dit, meneer, is mijn grootste nachtmerrie.

...nieuwe mengtafel..

waar vind ik 32 kanaals tafel die niet groter is dan een Mackie SR24-4??

Kijk even naar die Roland van Tonka. :P

Ik heb ook meer plugjes dan gaatjes, maar ik petsj me dan er doorheen.
Dan is Total Recall van je digitale mixer verdraaide handig plus aantekeningen van je patch setup.
En als ik later groot ben ga ik ook digitaal patchen (als het kan met geheugenfuncties).

Mensen die meer dan 24 kanalen nodig hebben doen toch wel erg moeilijk hoor. ;)

Origineel geplaatst door Transistor

Tja da's inderdaad frustrerend. Als ik ooit een dig. cameraatje in huis heb open ik wel een nieuwe thread "spagetti pics." Hmmm... .

hehe, inderdaad, en en het lijkt wel of alle kabels na een tijd een eigen leven gaan leiden en zich nog liefst van al knus in elkaar gaan draaien. Als het enige troost is, ben je niet de enige met zulke problemen. Keep it up !

Patchbay zou ik ook doen ja. Sterker nog, ik heb er vorige week één gekocht. Ik gebruik toch niet alle synths en drumcomputers tegelijk, dus dan is het gewoon iedeaal en de beste oplossing. Of je moet veel centen overhebben ;)

Origineel geplaatst door fuse
Een patchbay is handig. En maakt qua spaghetti niet zoveel uit. Het zal er juist beter op worden qua bekabeling. Kost wel wat.

Met een patchbay krijg je juist geen spaghetti !
Echt! Zeker een van mijn beste aankopen van het afgelopen jaar...

Echt duur hoeft het ook niet te zijn, ik heb Neutrik (toch geen B-merk) 24 channel
patchbays...iets van 40 euro per stuk., maar dat bespaart je een hoop gedoe.

equate

Back