studio mixers, welke mixer heb ik wat aan?

anoniempje

hobby knooier
hallo ik heb een beetje rond zitten zoeken en kan er niet veel wijser uit worden

ik ben op zoek naar een goede mixer voor producing doeleinden

liefst een met 8 mono kanalen en 4 stereo kanalen
en op alle kanalen ook inserts zodat ik er effecten tussen kan zetten

dan kom ik uit op de Behringer - UB 2442 FX die is de enigste behringer van de ub serie met inserts en returns zo neit laat het me dan even weten

verder kwam ik dit tegen op internet er over :

deze mixer heeft op ieder kanaal een XLR balanced ingang en een line ingang. Beide zijn met de gain te regelen.
Nu werkt bij de line ingang SOMS deze gain regelaar niet. Technisch (volgens het schema) zou dit helemaal niet kunnen maar het gebeurt toch af en toe. De XLR ingang is dan wel te regelen. (uiteraard zijn ze niet tegelijk te gebruiken).

Vaak heb ik er geen last van, maar af en toe wel. Als ik dan de plug in een ander kanaal steek, dan werkt het wel.

Ik heb twee van deze mixers en het verschijnsel treedt bij beide op.

------------------------------------------------------------------
nou als dit al zo is hoef ik em al niet want ik wil em voor de lines gaan gebruiken en niet de mic ingangen

en verder kent iedereen de kwaliteit van behringer en als ie hier net zo is als bij de djmixers van behringer dan kan je hetgeld beter meteen wegooien en je de moeite besparen

maar nou ben ik voor alternatieven gaan kijken en ik kan heeel weinig tot niks vinden

de behringer kost trouwens 369 euro
behringer

heb een mackie gezien van 295 euro al wordt me die wel een beetje aan de kleine kant en heeft geloof ik ook geen inserts send en returns
mackie

een Alesis MultiMix 16FXD 16- van 399 euro
alesis

een Yamaha MG 16/6 FX integr. dig Effekt + GEQ van 399 euro
yamaha

heb ook nog een mooie mackie mixer gezien waarvan ik wel zeker weet dat ik er voorlopig mee uit de voeten kan alleen wordt die weer een stuk duurder en die 9 bands eq mochten ze er van mij ook wel af laten want die dingen deugen ook niet

Mackie CFX 12 inkl. 32-bit dig. Effekt van 599 euro
mackie

wat kan ik het beste doen ik wil geen mixer dat ik na een jaar al kanalen tekort kom en alsnog een veel grotere kan halen

ik wil ook geen kut kwaliteit mixer die ik naar een jaar weg kan gooien omdat een paar faders het begeven of omdat dat ding gedoemt is tot ruisen

en ik wil dus ook inserts op elk kanaal voor de effecten anders blijf ik met kabels pluggen

en als laatste mijn budget is niet al te groot maar duurzaam heid gaat bij mij wel voorop dus geef liever 1000 euro uit aan een mixer die perfect is dan 400euro aan een halve mixer waarvan ik zeker weten spijt ga krijgen

graag jullie ervaringen met mixer etc alvast bedankt groeten

kijk eens op thomann.de naar de yamaha mg12/4 en 16/4 (de laatste zonder fx) dat scheelt een zooi poen en zelf ga ik ook de 16/4 halen. ben er erg tevreden over na hem ff getest te hebben.

Kijk ook 'ns naar Soundcraft tafeltjes. Ik heb zelf een Spirit Folio F1 en die bevalt me, ondanks een paar tekortkomingen enorm goed. Meer inputs is altijd goed, je komt al snel tekort. Ik doe nu een jaar of drie met mijn Spirit en heb al lange tijd een chronisch gebrek aan mono-inputs, veel spullen die ik later kocht hebben méér dan 1 output en zaken als percussie vreet kanalen... Staar je niet blind op een goedkope tafel, spaar dan liever even door en koop wat je echt wil. Mixers kopen is een hel, beduidend minder leuk dan synths kopen, dus probeer, zo goed als dat gaat, met vooruitziende blik een tafel te kopen.

Yamaha MG-16/6FX heb ik zelf & is voor z'n prijsklasse heel degelijk gebouwd. Ben er heel tevreden mee maar zoals anderen reeds zeggen/zullen zeggen: zorg dat je in de toekomst kijkt en rekening houdt met eventuele uitbreidingen.

greetzz alex

Back