Nieuw, en paar vraagjes!

Cosmonaut

Nieuwkomer
Hallo mensen,

Ik ben Cosmo en maak voornamelijk R&B & Hip Hop beats.
heb eigenlijk 2 vraagjes. maar weet niet precies waar ik deze moet posten.

Ik wil wat nieuwe dingen aanschaffen zoals een mixer, laptop, externe geluidskaart en geluidsmonitoren.
Ik werk nu nog met MPC-1000 als sequencer (en voor de samples en als drum comp) en reason (op p.c) en gebruik reason voornamelijk als module (voor de sounds).

Mijn vragen gaan als volgt

- Wat voor een laptop heb ik nodig als ik reason erop wil hebben voor de enorme lading sounds die ik gebruik, en ik wil er mijn songs op gaan nemen dus beat van de mpc erop kunnen knallen en vocalen en alles oo (hele songs dus).

ik heb gehoord dat hij minimaal 2 GB en 7200 rpm moet hebben.
(ik heb er een aantal bij feedback gezien maar die voldoen volgens mij niet helemaal aan de eisen).

- volgende vraag is, wat voor een mixer kan ik het best halen die ik op de laptop kan aansluiten en die ook compact is, en waar moet ik op letten.
(ik had zelf Mackie's premium analog mixer (1 van de Onyx serie) op t oog).

- En als geluidsmonitoren d8 ik aan de RP 6 van KRK van 249,-

- Geluidskaart d8 ik aan de Digi design M-box mini of 2.

Kan iemand me ff feedback geven op deze dingen.

Ik wil als setup gewoon de mixer en de mpc aan de laptop aansluiten en een midi keyboard er aan kunnen koppelen.

Alvast bedankt:okdan:

Misschien is een laptop met firewire aansluiting en een Tascam FW-1082 een interessante combinatie voor je?

die tascam is toch een digitale?
En wat vind je van die mackie onyx serie?

En die laptop, ben je een beetje bekend met wat de vereisten zijn om er goed mee te kunnen werken?

Ik heb geen ervaring met Mackie mengpanelen en laptops, maar Mackie heeft wel een goede naam en op basis daarvan heb ik gisteravond een Tapco (hoort bij Mackie) Blend 6 mengpaneeltje gekocht. En wat de laptop betreft, dat verschilt niet zoveel van een PC, dus 2 GB RAM geheugen en een 7200 rpm harde schijf zal ook in een laptop resulteren in prima prestaties. En dat ik die Tascam FW-1082 noem, is omdat ik het idee heb dat je een compacte set-up wilt. Dit lijkt mij een goede "alles in één" oplossing. Installeer ook nog een Cubase versie met Rewire (voor Reason) op je laptop en je hebt een complete studio om de outputs van je MPC en ook nog vocals op te nemen en uit te mixen.

Okay iig thanx, ik ga zeker checken voor die tascamziet er inderdaad erg compact uit (maar is het een analoge of digitale).
En als geluidskaart dan? die m boxen van digidesign, iemand daar bekend mee...neem aan dat het wel compatable is met die lappie en die mixer.

Thanx 4 the welcom, heb al vaker hier lopen rondneuzen voor wat info enzo maar heb me dit keer maar aangemeld omdat ik ditmaal wat meer specific questions had.

dus als er nog meer mensen zijn die me wat advies kunnen geven omtrent mijn vragen, graag.

Back