midi thru box rariteit

Chinetti

Fortune favors the bold
Niet dat het echt een probleem is, 't is alleen lastig omdat ik moet gaan her-bekabelen maar...

Ben ik nu zo gek of is 't toch wel heel raar dat m'n Bit99 geen midi ontvangt van m'n Midiman midi thru doosje, maar wel van de thru op m'n jx8p (die in tegenstelling tot m'n thru box niet direct op de sequencer is aangesloten, maar de zesde synth in een thru-ketting is).

Bizar... :confused:

Niet alle midi thru kastjes zijn compatbile met alle synths. Het is vaak gokken wat er wel/niet werkt zover ik weet.

(Enne, wel lief zijn voor die bit99 ;) )

'k Had een Philip Rees V8 thrubox en die was gewoon erg goed!

midi out van de sequencer naar de V8 en dan alle apparaten parallel op die thrubox. Ik heb er veel verschillende dingen aan gehad maar nooit problemen. Misschien wat fuse zegt, dat het per merk thrubox verschilt.

-C-

Ja dat zal dan wel... Toch vreemd, 't is tot nu toe de enige synth waarmee ik dat heb. Ik had echt gedacht dat dat allemaal uniform was, maar kennelijk dus niet. Maar goed. Dan maar weer met kabels in de weer...

En ja ik zal lief zijn voor de Bit. Je zag al dat ik de schuld gaf aan de thru-box, niet aan m'n schattige Bit ;)

Misschien is het voltage dat de MIDI thru box afgeeft lager dan dat van de JX8P en heeft je BIT een flinke stoot nodig.

Dat probleem heb ik ook gehad met zo'n midiman ding. De Jomox airbase reageerde alleen als ik op meerdere kanalen data verstuurde, en de Waldorf Pulse liet noten hangen. Ik werd er stapelgek van en heb dat ding snel teruggebracht naar feedback. Ik vond het een waardeloos bakje in ieder geval!

Back