MIxer, Laptop, Geluidskaart!

Cosmonaut

Nieuwkomer
Hallo mensen ik heb bij de nieuwe leden sectie deze vragen al neergezet, maar ik begrijp dat niet iedereen constant bij de nieuwe leden sectie een welkoms commitee voorbereid.
vandaar probeer ik het ook ff hier, ik heb al wat feedback van Lotuz gekregen waar ik wel wat aan heb gehad...maar graag meer advies voordat ik mijn aankopen ga doen.

hier komen de vragen....

>>

Ik wil wat nieuwe dingen aanschaffen zoals een mixer, laptop, externe geluidskaart en geluidsmonitoren.
Ik werk nu nog met MPC-1000 als sequencer (en voor de samples en als drum comp) en reason (op p.c) en gebruik reason voornamelijk als module (voor de sounds).

Mijn vragen gaan als volgt

- Wat voor een laptop heb ik nodig als ik reason erop wil hebben voor de enorme lading sounds die ik gebruik, en ik wil er mijn songs op gaan nemen dus beat van de mpc erop kunnen knallen en vocalen en alles oo (hele songs dus).

ik heb gehoord dat hij minimaal 2 GB en 7200 rpm moet hebben.
(ik heb er een aantal bij feedback gezien maar die voldoen volgens mij niet helemaal aan de eisen).

- volgende vraag is, wat voor een mixer kan ik het best halen die ik op de laptop kan aansluiten en die ook compact is, en waar moet ik op letten.
(ik had zelf Mackie's premium analog mixer (1 van de Onyx serie) op t oog).

- En als geluidsmonitoren d8 ik aan de RP 6 van KRK van 249,-

- Geluidskaart d8 ik aan de Digi design M-box mini of 2.

Kan iemand me ff feedback geven op deze dingen.

Ik wil als setup gewoon de mixer en de mpc aan de laptop aansluiten en een midi keyboard er aan kunnen koppelen.

Alvast bedankt

probeer een apple macbook? eventueel met een audio-interface à la presonus firebox of motu ultralite. een mixer is misschien niet echt nodig?
de KRK's zijn niet slecht, maar er zijn nog tal van andere opties natuurlijk...

Wat voor een laptop heb ik nodig als ik reason erop wil hebben voor de enorme lading sounds die ik gebruik, en ik wil er mijn songs op gaan nemen dus beat van de mpc erop kunnen knallen en vocalen en alles oo

Ik heb altijd begrepen dat je met Reason geen audio kan importeren of opnemen... dus .. :L

ik heb gehoord dat hij minimaal 2 GB en 7200 rpm moet hebben.

Ik hoop dat je snapt dat die gegevens zeer nutteloos zijn, als je het over een HD hebt is 2GB wel wat weinig tegenwoordig. Als je het over geheugen hebt... laat dat maar niet te snel draaien (letterlijk dan).

(ik heb er een aantal bij feedback gezien maar die voldoen volgens mij niet helemaal aan de eisen).

Zoals je die hierboven hebt staan wordt het lang zoeken, ik denk dat die laptops wel degelijk aan de eisen voldoen.

Origineel geplaatst door Talsma
Ik heb altijd begrepen dat je met Reason geen audio kan importeren of opnemen... dus .. :L

RSN gebruik ik alleen als sound module, ik wil de beat van mn mpc-1000 uiteindelijk overknallen naar mn laptop en met protools of cubase ofzo werken voor de audio.

En wat zijn de specificaties dan voor een laptop om er goed mee te kunnen werken?

En wat zijn de specificaties dan voor een laptop om er goed mee te kunnen werken?

Voor PC/laptop specificaties check dit topic.

En een plekje waar je krachtige laptops vandaan kan halen.

Belangrijkste punten: Degelijke CPU snelheid.
Fatsoenlijke hoeveelheid geheugen (minimaal 1GB )
hardeschijf van formaat, zodat je alle ruimte hebt voor je projecten.

Succes!

Thanx Talsma, ik heb op XODD een goeie laptop samen laten stellen en nog een externe harde schijf erbij laten doen en de bestelling de deur uit gedaan.
Dus dat moet wel goedkomen....

Nu nog ff een goeie geluidskaart(maybe die externe digidesign m-box van protools) firewire audio interface en mixer..

ik herhaal: check of een mixer echt nodig is... ook gewone audio-interfaces (bvb de motu ultralite) hebben ingebouwde mixers. bekijk in hoeverre je fysiek wil gaan mixen, so to speak....
tenzij je protools software wil gaan gebruiken zijn er nog tal van -misschien slimmere- mogelijkheden. met pc zijn de m-audio interfaces best goed, verder is er rme, presonus en ga zo maar door... of als je een mixer met firewire neemt heb je ook geen audio-interface meer nodig, snappie?
wat heb je nodig aan I/O's?

Back