MIxer, Laptop, Geluidskaart!

Cosmonaut

Nieuwkomer
Hallo mensen ik heb bij de nieuwe leden sectie deze vragen al neergezet, maar ik begrijp dat niet iedereen constant bij de nieuwe leden sectie een welkoms commitee voorbereid.
vandaar probeer ik het ook ff hier, ik heb al wat feedback van Lotuz gekregen waar ik wel wat aan heb gehad...maar graag meer advies voordat ik mijn aankopen ga doen.

hier komen de vragen....

>>

Ik wil wat nieuwe dingen aanschaffen zoals een mixer, laptop, externe geluidskaart en geluidsmonitoren.
Ik werk nu nog met MPC-1000 als sequencer (en voor de samples en als drum comp) en reason (op p.c) en gebruik reason voornamelijk als module (voor de sounds).

Mijn vragen gaan als volgt

- Wat voor een laptop heb ik nodig als ik reason erop wil hebben voor de enorme lading sounds die ik gebruik, en ik wil er mijn songs op gaan nemen dus beat van de mpc erop kunnen knallen en vocalen en alles oo (hele songs dus).

ik heb gehoord dat hij minimaal 2 GB en 7200 rpm moet hebben.
(ik heb er een aantal bij feedback gezien maar die voldoen volgens mij niet helemaal aan de eisen).

- volgende vraag is, wat voor een mixer kan ik het best halen die ik op de laptop kan aansluiten en die ook compact is, en waar moet ik op letten.
(ik had zelf Mackie's premium analog mixer (1 van de Onyx serie) op t oog).

- En als geluidsmonitoren d8 ik aan de RP 6 van KRK van 249,-

- Geluidskaart d8 ik aan de Digi design M-box mini of 2.

Kan iemand me ff feedback geven op deze dingen.

Ik wil als setup gewoon de mixer en de mpc aan de laptop aansluiten en een midi keyboard er aan kunnen koppelen.

Alvast bedankt

probeer een apple macbook? eventueel met een audio-interface à la presonus firebox of motu ultralite. een mixer is misschien niet echt nodig?
de KRK's zijn niet slecht, maar er zijn nog tal van andere opties natuurlijk...