E-MU 0404 PCI Probleem

Webber

Nieuwkomer
Beste mensen ik heb een probleem met mijn geluidskaart. Hij geeft de volgende melding:

Patchmix DSP Error!

You don't appear to have sufficient E-MU hardware to load your session in your system
This may be because the session expects more e-mu hardware than wat you have installed on your system

Als ik geluid afspeel klinkt het zwaar overstuurd.

Heb mn kaart er al meerdere malen uitgehaald en opnieuw ingezet maar dat helpt niks.

Wie weet wat ik er aan kan doen?

Bedankt!

Ik weet niet of dit jou probleem oplost, maar (een hoop van) mijn problemen met de E-Mu kaarten zijn grotendeels opgelost door de software opnieuw te installeren. Hierbij heb ik op aanraden van collega SF-ers eerst alle TSR's e.d. uitgeschakeld. Zie dit draadje

Misschien lost dat jou problemen ook wel op. Succes :eureka:

Oke bedankt voor de info, ga het vanavond even proberen.
Maar is een TSR?? (sorry noob)

TSR's zijn programmatjes die op de achtergrond van je computer draaien (antivirus, printerhulp programma's, mousedrivers met toeters en bellen, programma's om het beeldscherm aan te passen enx.)
Ik meen dat TSR staat voor Terminate and Stay Resident. Grofweg gezegd; alle meuk die naast je klokje in Windows staat.
De snelste manier om dit (even) uit te krijgen is [Start] [Uitvoeren] type hier in : MSCONFIG Ga naar het tabblad [opstarten] en haal alle vinkjes weg. Start nu de PC opnieuw op en installeer de software opnieuw. (Eerst de oude installatie verwijderen natuurlijk)
Na de installatie de vinkjes weer aanzetten natuurlijk en niet gaan internetten als alles uit staat want ook je antivirus en zo staat dan uit.

Voor meer info over TSR's en zo kun je hier wel eens gaan kijken : G.o.T.

Back