Er zitten geen geheugenplaatsen in een modulaire synth, behalve de Buchla 200e serie dan (maar goed die is digitaal/analoog)
Je kan foto's maken van je patch of op je computer je modules natekenen zoals je synth op dat moment geconfigureerd is en dan een soort blanco patchbook maken. Maar met een complexe patch ben je al snel een poos bezig met invullen.
Het is ook wel handig om te weten wat je aan het doen bent Al moet ik zeggen dat onkunde ook wel bizarre resultaten op kan leveren.. maar soms ook niets.
Je bent met zoveel knoppen en schakelaars bezig dat je (vooral bij complexe patches) nooit excact dezelfde patch opnieuw kan maken.
Dus de HD recorder aan en lekker multitracken en/of samplen
Ik zou heel graag een PS-3300 erbij willen hebben.
9500 Euro vind ik een hele normale prijs. (Niet dat ik het klaar heb liggen).
Enneh,...ik denk dat deze fransman wel te vertrouwen is. Anders vraagt hij niet om de synth het liefst persoonlijk te komen ophalen. Hij wil je eventueel ook nog tegemoet rijden zodat je minder ver hoeft te reizen.
Origineel geplaatst door HEXAGON er is wel een groot verschil hier hoor.
ik heb het een paar jaar gedaan enkel en alleen met 1 pc en allemaal plugins (warez) en heb tal van nummers gemaakt,ik heb dus geen behoefte aan een bepaalt instrument om mijn creativiteit te stimuleren,dus wat je zegt is helemaal waar,maar zelfs een virus kon ik dus best missen,ik heb trouwens enkele jaren ook tal van nummers gemaakt enkel met 1 mpc2000 en niets anders.
het zou wel best kunnen zijn indien ik een ps3300 heb dat ik deze niets eens gebruik,omdat ik mischien niet kan klavier spelen of omdat tenslote die plugins makkelijker zijn kwestie presets,alles in 1 workstation etc...
Het komt er op neer gewoon het toestel te bezitten (en af en toe natuurlijk is mee te prutsen) naar de prijs VS gebruik wordt er geen rekening gehouden in dat geval .
ik heb nu bijna 1 jaar een minimoog,en als die al bij al hoogstens 2 uur heeft opgestaan om er mee te spelen zal het veel zijn,enfin mijn modulars gebruik ik daarentegen wel dagelijks..
Ja dat is dus ook met mij zo.
Als ik boven bezig ben sta ik met rug richting het klavier van de jupiter 8.
Mischien omdat ik absoluut niet kan spelen maar mischien ook wel omdat ik zo veel fun beleef in me modular hoek. Dus weg met die dure Joepiter en ik klooi wel in me modular keuken.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.