[remix] Ernesto vs. Bastian - Being Single

ik doe ook mee, althans ik heb me ingeschreven.... Toen ik het nummer en de samples luisterde was ik nou niet razend enthousiast.. Of ik dus ook daadwerkelijk iets ga inleveren voor de 17e januari weet ik nog niet.

Jouw creatie klinkt zeker wel goed!
Een beetje in de "masters at work-style" vind ik. Of het ook een kanshebber is, is heel moeilijk te zeggen. Er wordt ook veel op techniek en afmixen gelet en volgensmij kun je de mix nog wel wat scherper krijgen.
In ieder geval alvast veel succes gewenst!!

Thanks for the TIP! En wat je remix betreft verdomd lekker hoor. Ik ken het origineel niet goed genoeg, ... vond de kwaliteit vereselijk slecht om er een goed beeld van te krijgen (pfff 64 kbs!). Maar jouw remix heeft dus wel een lekker geluid vind ik. En bedoel dus je synth sounds. Het past allemaal heerlijk bij elkaar. Uiteindelijk nog wat meer ´body´ met masteren, denk ik, en je hebt iets heel goeds!

Eric

Origineel geplaatst door Finne
Bedankt voor jullie reacties. hij is nu 7:23 lang. Werk met een kameraad hieraan, maar hij heeft nog niet gehoord wat ik tot nu toe heb, dus waarschijnlijk gaat er nog een en ander veranderd worden. Hier staat de nieuwe versie in ieder geval (nog niet afgemixed):

http://home.kabelfoon.nl/~fluitsma/ernesto-m.mp3

Commentaar is nog steeds welkom ;)

ik ben dus die kameraad :D

wow, gaat lekker zo Finne!

zo hey, hij is echt lekker hahaha

puntjes ter verbetering/toevoeging:
- percussie gedeelte nog meer varieeren, outro percussie moet anders dan intro percussie zijn heb ik vandaag geleerd ;)
- heel misschien een lichte melodie interpretatie van het origineel toevoegen

Hij klinkt heel erg goed. En erg commercieel lijkt me zo.

Heb zelf ook die samples gescoord (wat een bagger) en erg knap om er dit van te maken.

De mix is mooi gebalanceerd en strak. En voor vinyl weet ik niet of hij scherper moet. Kan wel, maar dat zou ik voor CD wel doen. Denk dat het hier niet hoeft.

Het orgineel is wat rauwer en erg basis drums (toch die bastian stijl). Met veel details en af en toe een modulatie. (FSOL samples gejoept)

Hij is echt lekker. Misschien is een tweede versie maken met ook zoveel details en kleine dingetjes erbij ook wel grappig. Wat meer knoppen draaien enzo. En dan later kiezen welke je lekkerder vindt.

misschien een 2e versie mocht de tijd het toelaten....alhoewel deze track ook in 2 dagen in elkaar gezet is :D

ik vraag me af of het ook 'legaal' is om meerdere versies op te sturen? (wel op 1 CD natuurlijk)

masters at work??? hahahaha...sorry hoor maar dan heb je denk ik nog nooit een masters at work nummer gehoord..ik denk dat je deep dish bedoeld? ;)

nix op aan te merken....tis absoluut niet mijn ding die progressive achtige gebeuren, maar zal waarschijnlijk prima op de "progressieve" dansvloer werken.... vind de eerste breakdown niet optimaal benut....het nummer gaat ineens weer verder, had iets meer spanningsopbouw kunnen krijgen... daarna gaat ie eigenlijk alleen maar door..volgens mij moet je bij dit soort nummers echt een hele verschrikkelijke break inbouwen...handjes in de lucht moment zeg maar....

klinkt allemaal erg leuk ook het origineel.
ik heb die samples ook s gedownload maar inderdaad bagger en niet eens zat er bij mij een volledige vocalen sample bij. alleen het refrein :( beetje jammer. Maar ik moet zeggen dat jullie erg leuke mixen hebben neergezet.

Die ene ernie2 zou ik alleen echt dat begin weggooien das echt niks, dus gewoon beginnen waar je nu op 30seconden zit en dan is het wel een lekker beginnetje. Vooral als je het echt op wilt sturen moet je vooral zorgen dat je begin gelikt klinkt en natuurlijk de breaks als je die hebt strakkies !!!!

Laatst gewijzigd:
:D

:D

ik vind die "break" hoe je het ook wilt noemen, met die clap net voor 0.30 erg lekker!
netjes gedaan!
verder klinkt ie erg soepeltjes, lekkere groove.

[vergeet8igmodus]gebruikte jullie nou orion?[/vergeet8igmodus]

Origineel geplaatst door Mstudio1

Die ene ernie2 zou ik alleen echt dat begin weggooien das echt niks, dus gewoon beginnen waar je nu op 30seconden zit en dan is het wel een lekker beginnetje. Vooral als je het echt op wilt sturen moet je vooral zorgen dat je begin gelikt klinkt en natuurlijk de breaks als je die hebt strakkies !!!!

Intro moeten we idd nog wat spannender maken, komt voor de bakker. :)

Naar alle waarschijnlijkheid zal DJ Jon O'Bir deze track vanavond gaan draaien op Godskitchen in Engeland. Vinden we wel leuk. :D

Origineel geplaatst door Finne
Naar alle waarschijnlijkheid zal DJ Jon O'Bir deze track vanavond gaan draaien op Godskitchen in Engeland. Vinden we wel leuk. :D

Erg goed, alleen word ik gek van die boem boem boem, ik hoop dat dat in een zaal beter gaat...

Netjes gedaan hoor:okdan:
Zijn die synth's uit reason of van de samples van de remix? Krijg die samples zelf namelijk niet gedownt (kan de pagina niet weergeven).

Voor de remix hebben we alleen de vocalen gebruikt, bijna alle geluiden komen uit de Malstrom Graintable Synthesizer, in Reason.

Back