[Track] 100% Rm1x: Wings

TraiZor

Ouwe rot
Zoals het onderwerp al aangeeft: de track is uitsluitend gemaakt op een Rm1x. Dus de geluiden maar ook het sequencing gedeelte.
Vervolg op U-16, dat ook alleen op een rm1x gemaakt is. Maar deze keer niet live opgenomen, maar helemaal in songmode gemaakt (de .r1s file is 116k :) )
Was wel een klote werk trouwens, die song mode. Pen en papier erbij om het spoor niet kwijt te raken :)

Genre: softe trance
URL: www.multiscreen.net/muziek/TraiZor - Wings.mp3

Barst maar los :)

leuke track, die break vanaf 1:40 vind ik 't beste stukkie
de bas is alleen niet zo geslaagd, hij is te hoog en daardoor krijg je het gevoel dat er iets mist
en bij 4:32 ergens zit ie ff door z'n stemmen heen zo te horen aan de bas :)
en sja verder klinkt het geheel een beetje zwakjes, maar dat krijg je als je alles uit 1 ding haalt (hier nog zo een :))

niet mijn smaak maar ik vind 'm wel een goede opbouw hebben voor deze stijl. Ook de effecten goed gebruikt. Er heeft zeker veel tijd in gezeten als je 'm helemaal met de rm1x hebt afgemaakt. Anyway, het geluid had wel wat voller gemogen en de beat iets steviger ook al is het soft trance. Er zit echt meer in de rm1x dan de meeste mensen hier denken.

hmmm tja, ik vind het wel leuk klinken qua melodie en arrangement...maar de sounds
zijn echt niet mooi (alhoewel die korte synth bliepjes wel leuk zijn)....kan aan de mix liggen
natuurlijk maar het klinkt heel amateuristisch zo

het is dat ik geen ervaring met de RM1X heb dus ik kan niet oordelen of ik dit echt goed is voor
een complete track gemaakt met die machine :)

voor alles uit hetzelfde ding vind ik dit wel goed hoor, je hebt toch vrij beperkte middelen daarmee... je kan niet zoals in reason lekker refills downloaden en 40 effecten tegelijk gebruiken ;)

Mja.. ik vond 'm hier wel vol gegoeg klinken. Ik heb het namelijk gewoon in de huiskamer gemaakt, rm1x op me schoot. de 801's lekker hard.. dan klinkt ie ook goed. Maar ja, wij hebben een stenen vloer en dus genoeg aan analoge galm om de mix vol te doen klinken. Ik denk dat het daaraan ligt :) met masteren kon ik 'm ook niet ver genoeg opkrikken om 'm lekker te laten klinken..
Maar wat is een tip om het geluid voller te maken? Meer melodie lijnen erin op verschillende frequentie gebieden?

Ja, over de bas had ik zelf ook wat op te merken.. vond 'm soms iets te aanwezig en inderdaad niet genoeg laag. Maar er zit geen EQ op elke track op de rm1x.. dus je hebt geen keus! :/ als je 'm 1 octaaf lager pakt klinkt helemaal nergens naar..

De geluiden zijn inderdaad 'amateuristisch'. Als dat niet zo was had iedereen wel een rm1x.. Maar ik weet dit ook van mezelf dat de geluiden mooier kunnen, en dat zal ik dan ook zeker doen als ik professionelere spullen heb. Dus dat komt wel goed ;)

Bahamut> hij raakt inderdaad door z'n stemmen heen :) 32 wel te verstaan.. gelukkig heb ik een goed vooruitzicht met de rs7000: 64 stemmen. Ik moest de compositie anders nemen omdat ie hier eigenlijk nog eerder last van had.. lastig die beperkingen..

Maar bij deze track had ik mij voornamelijk gefocust op het arrangement, en dat is goed gelukt, al zeg ik het zelf. Ik wist niet dat een nummer daardoor veel 'frisser' door kan worden door een varierende compositie. Een vak apart.. dat arrangeren.

iig bedankt voor de reacties :)

Back