[Track] 100% A4000: Spring

TraiZor

Ouwe rot
Met de lente in zicht heb ik maar eens een vrolijk nummertje gemaakt :)
Dit keer alleen de A4k gebruikt.. de rm1x voor sequencen en dan met cubase afgemaakt voor de nodige fills.

Ik vond 'm zelf wel goed gelukt, en zelfs over het masteren ben ik tevreden. Dit nummer is zelfs nog harder dan gemiddeld ander commercieel nummer.. is ie niet té veel gecompressed dan?

Het viel me op dat er bij mij meer bas in zit dan bij andere (commerciele) nummers, maar ik vind 'm zo beter klinken. Of moet ik niet zeuren en mij aanpassen aan wat iedereen doet, en dus wat bas eruit draaien?

Verder heb ik 2 partijen (instrumenten) gebruikt die samen de bassline(s) vormen. Is dat over een algemeen geen goed idee? Ik hoor toch niets ivm interferentie. :confused:

Nog even een ander vraagje gelijk maar: moet de bassline ook op het 50Hz gebied actief zijn, of moet daar alleen de kick?

Link: www.multiscreen.net/muziek

graag commentaar :)

groet, TraiZor

Fris! En vrolijk. Misschien dat de beat nog wat meer groove nodig heeft. En een tegenmelodie bij de beat is wellicht ook leuk. En van die kleine details, sampletjes geluidjes enzo. :)

Vinnem wel wat scherp hoor. En dat laag kun je evt fixen met een hoogdoorlaat filter.
En hij clipt ook en mag wel wat minder hard IMO. Op zich wel redelijk strak.

Hij is OK. :)

Goeie koop die A4K ;)

Ik moet zeggen dat het lekker klinkt. Inderdaad wat scherp, dus misschien dat je daar nog eens naar kunt kijken? Verder heb ik weinig op aan te merken. D'r zit een lekkere 'drive' in.

Hoe kom je trouwens aan de samples?

OH ja bijna vergeten, ik denk dat er eigenlijk nog een vocal sampletje in moet.

Ja was een goeie koop. Die VA-toontjes komenvan de bijgeleverde demo disk (a dream) en er stonden er ook wat op cd-rom (die jij niet had bekeken :) ) Voor de rest alle drums komen ook van de cd-roms alleen dat soort stemmetje van internet.

Maare te scherp? Teveel in het hoog?

En ik hoor 'm trouwens niet clippen, hij is wel stevig in elkaar gedrukt maar clippen doet ie volgens mij niet. Ik zal in het vervolg maar wat minder compressen.

Zo'n vocaltje erin zetten is op zich wel een goed idee, voor de afwisseling.

Maar ik vond dat er trouwens wel genoeg melodieuze afwisseling in zat, dus nog meer tegenmelodieen lijkt me niet nodig.

Hebben jullie trouwens de ruis niet gehoord? Niet te zuinig ;) opgenomen met me AWE32 hehe. moet maar is wat anders komen. Op het eind hoor je trouwens dat de ruis mee gaat met de crash-delay. Kan je daaruit opmaken dat de AD-convertors niet helemaal in orde zijn of heeft dat er niks mee te maken?

bedankt voor het commentaar :)

Back