3x Osc.

Wat wil je doen met je 3 oscillatoren (per voice)?

Ik begin vast (lekker makkelijk)

Minimoog
MacBeth M3x
Cwejman S1 mk2
Waldorf Pulse

Welke synths hebben er 4?
DSI Evolver
Korg MonoPoly

MFB synth II
Novation Super Bass Station heeft er 2, maar met sub osc

virus B t/ Ti, Waldorf Q, SE1x,memory moog, SE Omega's.....
M5, Minimax eeeeuh.....

De hybride synth part van de spectralis heeft er 4. Maar als je er maar 3 van gebruikt kom je er ook mee weg.

soft synths.
Rob Papen Blue stuk of 8 osc's.
Native instr Massive heeft er 3. Mn favoriet.

Origineel geplaatst door Unic
De standaard 3x osc uit fruityloops :D (verguist door sommigen, binnengehaald als held door mij bijv. ;) )

it truly is a wolf in sheepclothes :halleluja

ensoniq esq1 /en de sq80 ? maar iig 3 osc verwissel dr een met een wave kan ook
en idd de evolver

is idd leuke optel draad ,..
ook een goede welke synth hebben meer dan de rest envelopes en lfos,.ideeee tje...
*D

De Roland JX10 bestaat uit 2 jx8p's in 1 kast. Je hebt dus 2x2 = 4 oscilatoren tot je beschikking.
Overigens kun je niet oscilatoren van de jx8p's niet onderling elkaar laten moduleren. Het blijft dus wel 2x2 en niet 1x4, maar desalnietemin toech ontzettend bruikbaar en lekker vet.

virus B t/ Ti, Waldorf Q, SE1x,memory moog, SE Omega's.....

De Omega's hebben uiteraard jammergenoeg maar 2 oscs per stem,als je met layeren begint, ok, maar dan kan iedere synth vierendertien oscs per stem hebben dmv een multimode of gewoon oldschool multitracken....

De Waldorf Pulse is al genoemd maar wilde toch wel ff zeggen dat dat prijs-kwaliteit in mening de beste is.
3 osc, volledig analoog voor 250euro !!!!!

:mega:

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
De Waldorf Pulse is al genoemd maar wilde toch wel ff zeggen dat dat prijs-kwaliteit in mening de beste is.
3 osc, volledig analoog voor 250euro !!!!!

:mega:

Mee eens, het is ook wel een van de stabielste analoogjes die ik heb, maar prijs/kwaliteit verhouding is echt erg goed. Er is een vst editor voor beschikbaar die het proggen wat behaagelijker maakt. Kan ook best met de matrix op het beesje zelf. Gewoon even wennen. MFB synth heb ik ook gehad, geruild tegen een jomox xbase. Vet ding die mfb en komt wellicht ook wel weer terug om de andere rakkers te vergezellen. Succes....ik ga ff een dinsync kabeltje halen in de stad:dj:

Back