Studio setup, nieuw apparaat.

Dj_Freakstyler

Nieuwkomer
hallo mensen.

ik heb een soort van studiotje, (in ieder geval studio apparatuur). ik heb wat dingen gekocht door de tijd heen, en ook wat dingen verkocht door de tijd heen. nu wil ik weer wat kopen maar ben er niet uit wat. ik ben al eens naar feedback geweest voor verschillende apparaten. ook nog op marktplaats het een en ander gekocht. de apparaten die ik heb kan ik goed mee overweg. toch wil ik weer wat nieuws, (zal altijd wel zo blijven: is beetje een verslaving af en toe). het gaat erom dat ik eens wat koop waar ik gewoon echt mee tevreden ben. wat ik niet snel zal wegdoen en waar ik echt veel lol mee heb. dus nu is de vraag: heeft er iemand wat tips in wat ik het beste kan gaan zoeken. het moet het liefst niet al te groot zijn, zeker niet al te duur, nieuw en makkelijk te programmeren. rond de 600 euro is denk ik wel mijn budget. het liefst niet meer. ik hoop hier wat fijne tips te krijgen.

ik heb op dit moment een yamaha rm1x-yamaha cs6x-roland mc 909-roland mc 303-skytec direct drive turntable-pc met fruityloops 6 en 7-reason 3.0-shure sm58-hercules dj console mk2- technics 2x 50 watt versterker-trust pc speakers soundwave. mic standaard. dat is alles wat ik heb.

Ben je tevreden over je yamaha rm1x-yamaha cs6x-roland mc 909-roland mc 303?
En wat voor soort muziek maak je of wil je maken?

ik ben tevreden over me yamaha rm1x omdat ik er mididata mee op kan nemen. en met me mc 909 ben ik ook tevreden vanwege de mogelijkheden en makkelijke bediening. heb alleen nog extra geheugen ervoor nodig. de cs6x en mc303 liggen in de verkoop.

bedankt voor het voorstel, maar ik wil niet iets met een keyboard klavier (te moeilijk) en meer een alles in 1 iets.
een standalone bak(kie) dat ook meer bevat dan alleen synthgeluiden. ik maak veel commerciele techno/trance en ook wat omliggende genres. maar dat kun je volgens mij niet verwachten van iets rond die prijs. het moet ook een beetje makkelijk te bedienen zijn en niet al teveel programmeren. dus eigenlijk makkelijk maar goed.

Origineel geplaatst door Dj_Freakstyler
bedankt voor het voorstel, maar ik wil niet iets met een keyboard klavier (te moeilijk) en meer een alles in 1 iets.
een standalone bak(kie) dat ook meer bevat dan alleen synthgeluiden.

ne groovebox dus ... electribe mx1
anderzijds kan je de 909 en rm1x voor de drums doen opdraaien en een DSI evolver erbij nemen

bedankt voor de reacties. een electribe mx groovebox leek me altijd wel relax. ik ga er in ieder geval naar vragen bij feedback. misschien dat dat wel het beste is. heb je veel ervaring met de mx. ik hoor graag of ik er ook wat commercieels mee kan maken. en zo niet, wat kan ik er dan wel mee maken. ik weet in ieder geval dat het en veelzijdig apparaat is en dat korg lekkere bakkies heeft om te grooven.

Tsja, makkelijk en goed.

Monomachine!

Leuke sequencer met 6 extra midi kanalen (mono) goede sounds, overzichtelijk.
Wel wat weinig voices. 6 mono en fx kost ook een kanaal..

Misschien leuk om te bekijken www.elektron.se

Back