Renoise Thread

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Heb voor het gemak maar een renoise thread gestart omdat die volgens mij nog niet bestond en de zoekopdracht gaf ook geen resultaten ( vreemd want ik herriner me dat ik vorige week nog renoise gerelateerde zaken heb gepost ..)
Nu zit ik dus duidelijk met een probleem ...kheb al mn hardware aangesloten ....Nord modular , yamaha sampler ...en het valt me op dat de midi automation heel stepperig overkomt ...if you catch my drift ...dus niet smooth (tempo 120...160°
De automation wordt getekend in renoise a.d.h. van curves dus niet numeriek ...Ben er me ook wel van bewust dat een tracker optimaal werkt als je de automation numeriek genereert en op een hoge snelheid laat afspelen ..maar is het dan niet mogelijk om op een laag tempo smoothe automation te creeeren via de curves ..?(voor externe hardware )
Bij vsti's geen probleem ..maar ik heb nu eens mn hardware vanonder het stof gehaald ...

thanks

ik begrijp niet goed waarom je een sampler wil gebruiken met renoise, terwijl jah, renoise zelf als sampler kan gebruikt worden ;)

mbt tot renoise: enorm strak! zie mezelf het ook nog gebruiken op een dag..
ontbreek wel de kennis om je vraag te beantwoorden..

ja jebt wel gelijk ...maar ik gebruik de sampler alls effectback voor de nord modular ...en vice versa ..:D

een sampler en renoise is toch een prima combinatie. Gebruik ik ook al tijden, werkt heerlijk.

Kijk standaard beats etc doe je gewoon in renoise, maar het wat uitgebreidere werk doe ik lekker in m'n sampler, die ik meer gebruik als leuke uitgebreide en lekker klinkende synth.

Het probleem wat betreft automation in renoise is het gewoon het feit dat het in stapjes van (bijv) 64 gaat. Je VS'TI's kunnen deze stappen interpoleren en klinken dan gewoon 'smooth', maar je sampler krijgt gewoon op elk stapje een echte midi waarde door, op line 4 = 10, op line 5 = 13. Je hoort gewoon de instant overgang van 10 naar 13 in een stap. Hier doe je niets aan. Zodra je het sneller afspeelt gaan de staljes sneller en hoor je het miner, maar is het precies hetzelfde.

Er wordt wel nog steeds gewerkt aan een functie waardoor je meer ruimte 'tussen de lines' krijgt, wellicht dat daarmee dit probleem ook verleden tijd is!

Back