Korg -3100 demo's

SCD

Gearlust [on]
Zo, even een nieuw draadje gemaakt voor de demo's. Mijn beschrijving van deze mega bak staat in deze thread:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=80982

En hier wil ik de komende tijd mp3-s plaatsen, met patch beschrijving.

Gisteren was een goede vriend van mij jarig en die mailde voor de lol toen ik vroeg of ik nog even koffie zou komen drinken: "Is ie zwaar? Die 3100?"?

Dus ik de 3100 de auto ingezeuld. Mooi, zo'n openvallende mond bij de voordeur...

Het apparaat in zijn studio gezet, zodat ie er een uurtje mee kon spelen, maar ja, zoals dat gaat, meestentijds zat ik er zelf achter :D

Uiteindelijk hebben we een patch ingedraaid die er zijn mag. MET een mooie truuk ook! (Dank Robert).
Omdat de PS 3100 maar 1 oscillator heeft klinkt ie dun. Dat is op zich geen probleem, maar je kunt een geintje uithalen waardoor je toch twee oscillators per toon kunt gebruiken: Men neme de tune knopjes helemaal rechts van de Cis, Dis, Fis, Gis en Ais en tune die down naar C, D, F, G en A. Men zorge dat men veel vingers ter beschikking heeft en voila...

Oh ja, TEVENS beide uitgangen gebruikt! Dus de direct out een beetje rechts gepanned en de final out een beetje links. De Korg engineers waren zo gek nog niet! Het geeft een enorme spatial sound. Dus heren PS-3100 bezitters: *gebruiken* die uitgangen!!

http://www.synthmusic.info/mp3s/ps80.mp3

Er zit veel galm, pitchshifter en delay overheen, maar de WARMTE van dit apparaat is echt geweldig!

Nou, hopelijk komt er meer los deze week!

Tja, hier ziet u mij de voorgaande patch spelen.

Attachments

• playingps80.jpg
    playingps80.jpg
    266,4 KB · Bekeken: 144
Blijf vooral doorgaan met pats/chen! :okdan:

Boele let op als je die lamp er zo kort bijzet,voor het fineer en de plastic draaiknoppen.

Een synth als deze kan zich geen betere muzikant dan jij wensen, Boele! Fijn dat je 't met ons deelt! :okdan:

Doe even zonder effecten joh ...

Origineel geplaatst door HEXAGON
Boele let op als je die lamp er zo kort bijzet,voor het fineer en de plastic draaiknoppen.

:D 't lijkt op de foto erger dan het was hoor!

Origineel geplaatst door SCD
Waarom?

Zondr FX kan men beter beoordelen,je kan er 2 per demo posten 1 met fx andere zonder.

Tja, deze patch schreeuwde om die effecten. Bovendien was ik bij een vriend en was de sound zo maar een oprisping. Dus zonder FX is niet meer mogelijk bij deze sound. Ben er blij van eigenlijk :D

Zo, rolde er ook opeens een leuk geluid uit de Korg :)
EN NOG ZONDER GEBRUIK VAM EXTERNE FX OOK!

http://www.synthmusic.info/mp3s/ps31002.mp3

sample and hold, beide outputs gebruikt. Resonator ook. Geen patchkabels. Dus een kaal "orgel" geluid eigenlijk. Maar oh wat lekker.

Ja het warme weer heeft mij een tijdje weerhouden van patchen, maar ik beloof dat er ooit een zootje mp3s te vinden zijn hier.

Luister vooral s op een koptelefoon hoe space dit geluid is. Morgen maar s effe MET galm proberen :D 8)

Die eerste klinkt echt heel erg mooi.. Geeft maar weer aan dat die 3100 toch best n mooi apparaat is eigenlijk 8)

Origineel geplaatst door SCD
Luister vooral s op een koptelefoon hoe space dit geluid is. Morgen maar s effe MET galm proberen :D 8)

Ik weet niet of ik m met koptelefoon durf te luisteren. Ik word er nu al n beetje draaierig van ;)

En de volgende:

http://www.synthmusic.info/mp3s/ps31000bug.mp3

Die vervelende muggen ook!

Ik ben er inmiddels wel achter dat je GEK bent als je niet BEIDE uitgangen gebruikt op de 3100. WAT een verschil in ruimtelijkheid van het geluid. Echt een perfecte implementatie van "stereo" wat mij betreft.

Snel verder... :halleluja

Is die met of zonder externe fx?

Wat doe je met twee uitgangen, iets andere klank naar sturen of kan je met een LFO panning toepassen ofzo, of verdeelt hij uit zichzelf iets andere elementen van de klank over de 2 uitgangen? En is iedere uitgang op zich mono, of heb je 2 stereouitgangen? Wat een vragen allemaal :)

KLinkt wel erg leuk!

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Is die met of zonder externe fx?

Wat doe je met twee uitgangen, iets andere klank naar sturen of kan je met een LFO panning toepassen ofzo, of verdeelt hij uit zichzelf iets andere elementen van de klank over de 2 uitgangen? En is iedere uitgang op zich mono, of heb je 2 stereouitgangen? Wat een vragen allemaal :)

KLinkt wel erg leuk!
Deze heeft heeeeel ietsje galm.

De twee uitgangen werken als volgt: de main output geeft het complete signaal van de hele synth, de direct output geeft het signaal van de oscillator, filter en envelope. Dus zonder resonators en ensemble. Echt een perfect vinding. Het klinkt heel banaal als ik het zo zeg, maar volgens mij hebben die kleine Japanners er erg goed over nagedacht.

Nou vooruit, weer een mp3. Omdat ik deze 3100 heb laten midificeren kan ik ook STRAKKE dingen laten horen :D

http://www.synthmusic.info/mp3s/ps3100seq.mp3 Nu met ietsje meer galm. Oh oh oh dat filter!!!! :{ :{

Wat doe jij dan, de pure uitgang onder de volledige uitgang mixen, en beide een beetje pannen ofzo, of hoe gebruik je het om het geheel ruimtelijker te laten klinken?

Je hebt een mooie externe galmbox :). Maar ook een erg mooie synthklank! :{

Back