Ik zoek een goeie Orgel Module

Pianoman

Ouwe rot
Hello all,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goeie Orgel Module rond de €600 (of minder;)).
Nu heb ik al naar de Viscount DB3 gekeken maar die is niet echt geweldig...
daarnaast vind ik bv. de sound uit de Roland VK8m ook niet mooi, die klinkt mij te digitaal.

Ik zat nu te denken aan een Hammond XM-1, is dat een goeie keus??
of weet één van jullie een betere keuze rond deze prijs?

hoor t wel!

ja had ik ook al gezien, maar da bedrijf is alst goe is failliet...
en daarnaast vond ik m ook te digitaal klinken.

Ik heb die Hammond XM-1. Dat is wel een goeie orgelmodule, lekkere Hammondsound, goeie leslie emulatie. Ik heb er ook zo'n drawbarcontroller bij, dat maakt het nog leuker. Module + controller tweede hands gekocht voor EUR 250.-

Origineel geplaatst door Pianoman
WTF!! :o:
250????

t goedkoopst da ik m zie staan is 450... :stupid
alleen is te ver weg om te hale

Hij verdient dan ook geen schoonheidsprijs, maar goed.... hij klinkt ok!

daarnaast vind ik bv. de sound uit de Roland VK8m ook niet mooi, die klinkt mij te digitaal.

Nou, ik heb de VK-8M al enkele maanden en vind de sound super. Hij produceert volgens mijn oren wel zeer warme klanken. De laserbeam is ook wel handig om een crescendo te maken en bij psychonummers effe spelen met de ringmod+beam controller is gewoon te vet.

Origineel geplaatst door Yveske
Nou, ik heb de VK-8M al enkele maanden en vind de sound super. Hij produceert volgens mijn oren wel zeer warme klanken. De laserbeam is ook wel handig om een crescendo te maken en bij psychonummers effe spelen met de ringmod+beam controller is gewoon te vet.

Ook ik heb de Roland VK8m en ben er zeeeeer tevreden over! Hiervoor had ik de Hammond Xm1 + de drawbarcontroller. Ook supergoed maar aangezien ik in een rockband speel vond ik 'm met de drive volledig in het maximum nog te clean klinken...tja.. die VK klinkt enorm vet!!

het aanzwellende geluid van een hammond, komt dat door de leslie?
Ik krijg het op mijn Viscount module niet voor elkaar.
ik was de lp van rick wright aan het luisteren , ongelooflijke goede plaat en daar zit dat geluid in

Attachments

• 4236820dd7a052b9150cd010.l.jpg
    4236820dd7a052b9150cd010.l.jpg
    33 KB · Bekeken: 66
Het aanzwellen van een orgel komt een beetje door de leslie door het versnellen van de rotor-speaker, maar kan ook door een volume pedaal... dat is ook een belangrijk hulpmiddel bij het bespelen van een orgel. Geeft extra expressie aan je spel.

Back