Stereo naar Mono

xpanded stereo

Ouwe rot
Ik heb een mfb 502 drumdoosje. Deze heeft een stereo main out. Sommige sounds zijn hardpanned. Dit is niet erg fijn. Ik wil dus liever alle sounds lekker naar een kanaal. Bijv. L/mono.
Kan ik een stereo kabeltje achter in de mfb steken en simpelweg de draad van het rechterkanaal samenbundelen met die van het linker zodat dan alles via het linker kanaal eruit gaat..dus mono?

THX...

Re: Stereo naar Mono

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Ik heb een mfb 502 drumdoosje. Deze heeft een stereo main out. Sommige sounds zijn hardpanned. Dit is niet erg fijn. Ik wil dus liever alle sounds lekker naar een kanaal. Bijv. L/mono.
Kan ik een stereo kabeltje achter in de mfb steken en simpelweg de draad van het rechterkanaal samenbundelen met die van het linker zodat dan alles via het linker kanaal eruit gaat..dus mono?

THX...

ik zou die draden niet zomaar aanmekaar binden ,gaat die mfb niet door een mixer ?
neem alles mono op , dan weet je zeker dat er geen faseverschil ontsaat.

Als je mono opneemt kan je dezelfde fase-problemen krijgen als een kabeltje samendrukken.

Als alle sounds zelf mono zijn dan is een draadje samenbinden niet echt een probleem. Kan alleen best zijn dat sommige sounds (denk ruis) wel gewoon stereo zijn, en dan kunnen fase-uitdovingen wel vervelend zijn...

een overgangsplug op de uitgang is handiger dan de kabels solderen.ik had zo laatst toevallig één van stereominijack naar monominijack.
maar dan zit je misschien met de fase idd
op sommige mixers zit een knopje om tegen tegenfase

Volgens mij zijn alle sounds gewoon mono. Alle 7 analoge klankbronnetjes van de basicste vorm. Ik ga zo'n overgangsplus proberen. Er gaat binnekort toch een nieuwe case omheen met grotere pots...dat ding is echt te klein zo:D thx voor de tips en uitleg

Back