Hoi, newbie met vragen natuurlijk

jazzbass

Nieuwkomer
Hoi,
Mijn naam is Philip, ben bassist vd band Edge of SanityEOS
Op onze site staan wat nummers die je kan beluisteren. Deze nummers zijn mbv ProTools in een studio opgenomen.
Onze toetsenist heeft tegenwoordig ook ProTools met de Digi 002 R en nog veel meer.

Nu komt het, ik wil als bassist ook graag met ProTools gaan werken en EZ Drummer.
Mijn achtergrond: ben een nitwit met 2 linker handjes. Heb vroeger wel eens met Cubase op de Atari ST gewerkt.(veels te lang geleden dus)
Ik heb zelf een Pentium IV 3.4Ghz met 1 Gb geheugen en genoeg harddisc ruimte.
Verder heb ik een Behringer MX2642 mixer aangesloten op een Hifi set, een Roland D10 en een Yamaha QY100.
Mijn vragen:
1. Welke Audio interface kan ik het beste gebruiken? Ik zat zelf aan bijv. een M-Audio FireWire Solo te denken. Dit omdat ik maar 1 instrument tegelijk zal opnemen. Advies welkom!
2. De mooie sounds uit mijn QY100 wil ik via mijn D10 opnemen.
Is de instrument input dan altijd stereo op zo'n interface of heb je dan 2 ingangen nodig? :confused:
3. Als de toetsenist nu thuis bezig is met een nummer, kan ik dan deze data makkelijk importeren in mijn toekomstige ProTools zodat ik thuis de bass kan opnemen?

Hoop op jullie kennis en nuttig advies,

groetjes Philip Platt :biertje: :halleluja

Welkom!

Goed, niet veel response hier.:confused:

Ik ga nu dus voor een M-Audio FireWire 410 met ProTools Mpowered 7.3 en EZ Drummer.

:maffia:

Back