Creamware Power sampler + midi ???

Sebastiaan_2003

Ingeburgerd
Ik heb sinds een paar dagen een Creamware powersampler 2 gekocht maar ik snap er eigenlijk niet echt veel van. Je schijnt in met dat programmaatje wat erbij zit de kaart eerst te moeten routen. Ik heb nu een acces virus C (ook net gekocht) maar als ik het programma sounddiver start en hij gaat contact maken met de virus staat er:''Midi Data coult not be sent, Check interface. Switch off unused ports in prefferences to speed up the program''
Wie weet wat de beste instelling is voor deze kaart. Ik wil hem gaan gebruiken voor: softsamplen en audio recording.

Graag jullie reactie groetjes Sebastiaan uit Leiden :)

Ik neem aan dat je de laatste software gebruikt (ScopeFusion).
Je moet idd een aantal modules met elkaar verbinden. Zo heb je onder Hardware I/O's een module die Midi A source heet, deze module stelt dus de midi ingang van de PS kaart voor. Midi A destination is de midi uitgang. Ook moet je de software midi drivers laden in de vorm van de modules "sequencer midi source" (hier komt dus de midi van je software sequencer, en waarschijnlijk ook van sounddiver, uit) en "sequencer midi destination" (hier gaat dus de midi naar de sequencer toe). In Sounddiver zou je nu als midipoort Creamware midi in/out moeten kunnen selecteren

Dit doe ik even uit mijn hoofd, het staat als het goed is ook allemaal in de manual uitgelegd hoor, en volgens mij zitten er ook al preset files bij met standaard routings.

Nou het lukt me gewoon echt niet ik heb nu een midi a source, een a destination, een sequencer midi cource, een sequencer midi destionationeen stm 1632 waar in in en out op staat een merger, maar hoe ik de draadjes ook leg het werkt niet. De presets werken ook niet echt ik heb de volgende al geprobeerd: ez sampler, giga sampler, multimedia, pro sampler, alleen ik denk dat je bij allemaal nog net even een klein dingetje moet veranderen, Ik snap er in ieder geval niet zo veel van op dit moment. En het was zooooooooww simpel volgens de meneer van de winkel :) Weet je misschien de exacte instelling of heb je misschien zelf een goeie opstelling die je naar me zou kunnen mailen weet je wel zo'n .pro file. Alvast weer bedank en de groetjes van Sebastiaan uit Leiden

Andere reacties zijn ook welkom 8)

Laatst gewijzigd:
Gaat al beter maar werkt nog niet echt super. Zounddiver werkt nu maar ik hoor geen geluid meer en kan niks meer afspelen. :)
Iemand nog ideen :D

Origineel geplaatst door Sebastiaan_2003
...maar ik hoor geen geluid meer...

Heb je in je sequencer (welke?) de ASIO Scope driver geselecteerd?

...en kan niks meer afspelen.

Heb je in je sequencer MIDI Thru ingeschakeld en de juiste MIDI Output op de track geselecteerd?

Ik gebruik cubase maar deze wil niet meer opstarten na het installeren van de supersampler. Ook kan ik geen mp3 en wav files meer afspelen. Erg vreemd

Ook kan ik geen mp3 en wav files meer afspelen.

Als je je CW kaart wil gebruiken om .mp3 en .wav bestanden af te spelen, dan moet er een Wave Source in je project zitten die (direct of via mixer) verbonden is met de Analog Dest. In de Windows instellingen moet je bij Afspelen van geluid de CreamWare Play/Rec als standaardapparaat kiezen. Dan zou je weer geluid moeten horen.

Ik gebruik cubase maar deze wil niet meer opstarten na het installeren van de supersampler.

Start Cubase (welke versie?) helemaal niet meer op of krijg je foutmeldingen?

Ik heb cubase versie 5.1 maarals hem op start, krijg ik de foutmelding: hardware version 13 detected. This hardware requires a software update. please consult the installation guide.
Heel vaag allemaal :s

dit is een bekende foutmelding, ik heb hem ook een keer gehad, maar ik weet eerlijk gezegd even niet meer 1-2-3 waardoor het veroorzaakt werd. :o:

Kijk ander eens even op het forum van planetz, de grootste Creamware gebruikers-site. http://www.planetz.com/forums/
daar kan iemand je vast beter helpen.

Shit, dit wordt wat lastiger dan een project samenstellen. Ik denk dan ok dat je CreamWare een mailtje moet sturen, ook al staat hun support afdeling er niet echt om bekend snel te reageren. Maar wie weet?

Misschien dat we het zelf kunnen oplossen. Welke versie van de PowerSampler software heb je geïnstalleerd? SFP 3.1c of ouder? Welke versie van Windows heb je?

King Of Snake, had dit niet met de Plug & Play instelling in het BIOS te maken?

Is dit 'm misschien?

Hardware revision 30 detected

This error is mainly restricted to Windows 2000 or XP. Probably the card would work fine under another OS.

There are different workarounds for this problem:

1) Do not run Win2K/XP in the ACPI mode, but in the Standard PC mode (and possibly assign new IRQs in the BIOS)
2) Disable "PNP OS" in the BIOS.
3) Reinstall the driver from the directory Pulsar3\Driver\win2k of your HD.
4) Try another PCI slot for the card.

Nou ik gebruik windows 98 dus daar moet het niet aan liggen en het was niet error 30 maar 13. Maar ik zal eens een ander pci Slot proberen.
Maar bedankt in ieder geval ik hou jullie op de hoogte.

Back