midi controllers (MPD24/PadKontrol) en FL Studio

LAUWESHIT

Nieuwkomer
Ik ben van plan een midicontroller aan te schaffen, ik werk al een lange tijd met FL studio, sample veel en vindt het niet erg relaxt werken via de PC. Ik zat te twijfelen tussen de MPD24 en de Korg PadKontrol. Het zwaarste weegt voor mij de compatibiliteit met FL Studio. Ik hoorde namelijk dat bij de MPD24 niet alles goed werkt in combinatie met dit programma.

Heeft iemand misschien persoonlijke ervaringen met een van deze midi-controllers in combinatie met FL Studio? en wat informatie over de compatibiliteit met dit programma? bij voorbaat dank!

De Trigger Finger is ook het overwegen waard. Of heb je die bewust niet genoemd?

maudio-triggerfinger_350_fffef1_75.jpg

Ik heb de mpd en die bevalt erg goed. Is erg degelijk , voelt goed aan. sliders zijn heerlijk, lekker zwaar ding. Pads zijn lekker. Display is top. Geen idee hoe die met fruitige cirkels werkt. Qua hardware wel een aanrader.

Origineel geplaatst door Lotuz
De Trigger Finger is ook het overwegen waard. Of heb je die bewust niet genoemd?

maudio-triggerfinger_350_fffef1_75.jpg

jep, heb ze bij feedback alle 3 uitgeprobeerd en de mpd en padkontrol voelden het lekkerst aan. alleen mijn probleem is dat ik hoorde dat de mpd play/rec knop niet werkt met FL studio. dus mijn vraag is dan welke het beste werkt in combinatie met dat programma.

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Ik heb de mpd en die bevalt erg goed. Is erg degelijk , voelt goed aan. sliders zijn heerlijk, lekker zwaar ding. Pads zijn lekker. Display is top. Geen idee hoe die met fruitige cirkels werkt. Qua hardware wel een aanrader.

Oke man, dat is zoiezo fijn om te weten! denk dat ik ook voor de MPD ga mits deze goed werkt met FL, die sliders doen de padkontrol de das om in mijn ogen

Origineel geplaatst door LAUWESHIT
jep, heb ze bij feedback alle 3 uitgeprobeerd en de mpd en padkontrol voelden het lekkerst aan. alleen mijn probleem is dat ik hoorde dat de mpd play/rec knop niet werkt met FL studio. dus mijn vraag is dan welke het beste werkt in combinatie met dat programma.

REW, FF, STOP PLAY and REC buttons that transmit MMC (MIDI Machine Control) messages to DAW/Sequencing applications

Je moet dus even uitzoeken of FL kan reageren op deze code.

Origineel geplaatst door Lotuz
REW, FF, STOP PLAY and REC buttons that transmit MMC (MIDI Machine Control) messages to DAW/Sequencing applications

Je moet dus even uitzoeken of FL kan reageren op deze code.

Ik kan echt niets vinden behalve dit:

The ‘Channel’ setting allows independent (multitimbral) data to be transferred. For example, an external multitimbral instrument may be set to connect on port 2, play drum sounds on channel 10 (driven from the Piano roll) and strings on channel 2 (driven from another Piano roll).

Controllers on the target plugin/hardware, such as mod wheels etc, have MIDI CC (control change) numbers assigned to them that act as ‘addresses’ for knobs/controls on the target plugin/hardware.

Het ziet er niet naar uit dat FL Studio MMC ondersteund...

Weet iemand misschien welke sequencer wel MMC ondersteund, en niet al te lastig onder de knie te krijgen is?

bij voorbaat dank

Laatst gewijzigd:
Back