Waldorf Blofeld

Dat is zeker zo. Ik heb er ook genoeg dus tis geen probleem opzich... misschien wel een mooi excuus om eindelijk eens een space echo te kopen :duivels:

Space Echo, Hebbik :) :okdan:
(Pedaal-uitvoering dan...)

Ik heb ze nog niet samen gebruikt, btw, maar dat kan ik wel even proberen vandaag of morgen.

Jarre had bij zijn Oxygene tour ook bij vrijwel iedere synth zo'n wit Digital Delay Boss pedaaltje liggen. Op sommige concert-foto's tel ik er wel 6 of 7!

De Blofeld blijft natuurlijk wel een budget synth. Wat ik veel jammerder vind is de korte delaytijd, die had ik liever wat langer gezien.

Ik zal een bug entry plaatsen. Als de manual zegt dat het zonder clicks kan, dan moet dat ook kunnen natuurlijk. En anders moeten ze de manual aanpassen...

De symbiose tussen deze knoppen en het grote scherm is dusdanig goed dat je echt maar minimaal last heb van de beperkte hoeveelheid knoppen.

Uiteraard is gewoon een volledige set knoppen nog steeds beter maar ik heb me nog nooit een seconde geirriteerd aan een gebrek aan knoppen.

Dat geloof ik ook wel, de bediening is ok genoeg zo... maar ja usb er op- en gaan.

maar ja een synth is niet om de effecten gebouwd..
dat zijn altijd extra's vind ik.
volgens mij is het echt een supersynth die net als de evolver
extreem z'n geld waard is ( klein, compact en super uitgebreid )

maar ja een synth is niet om de effecten gebouwd..
dat zijn altijd extra's vind ik.
volgens mij is het echt een supersynth die net als de evolver
extreem z'n geld waard is ( klein, compact en super uitgebreid )

Nee ben ik niet met je eens, die tijd is wel voorbij.

Tegenwoordig met synths waar je over elke multi aparte FX kunt zetten hoort FX gewoon bij een patch. Het helpt mee aan het creeeren van de specifieke sound van een patch en is dus gewoon onderdeel van de synth.

Kijk naar een virus, die is knap afhankelijk van de FX bij veel patches.

ja kan.
maar ik ben wel van de externe FX.
dus daarom

maar idd sommige sounds zijn erg gebouwd op de mogelijjkheden
van de synth.
maar daarop moet je een synth niet oordelen vind ik.

t gaat om de afwegingen die een "bouwer" heeft gemaakt om een synth interessant te maken, diep en vol mogelijkheden om hedendaagse geluiden voort te kunnen brengen.

wie laat eens wat mp3's horen van wat geluidjes uit de blofeld?

doe van alles maar wat, bassjes leads enz..

Bij deze een synthy geluidje. Ik ben blij dat ie een stuk warmer, romiger en
helderder klinkt dan die gare R3 van me :)
Een bakje om verliefd op te worden ook dankzij de mooie filters, uitgebreide
arp en mod mogelijkheden. Ik durf wel een vergelijking te leggen met de TI
qua mogelijkheden en sound.
Wat wel vervelend is, is dat de menu en patch selectorknop zich LINKS van
de disply bevind. Als de Blofeld rechts van je staat zit je voordurend met je
hand voor het schermpje bij het draaien.

Heeft iemand al een idee wanneer de windows/mac plugin voor de Blofed
er aan komt? En nee, die poolse troep hoef ik niet
.

Deze patch is ff snel in elkaar gedraait. niet heel bijzonder. 2 oscs, beetje mod op de pitch en een delaytje.
PS. die tikken komen van de amp attack van 0 (dus altijd minimaal op 1 dames en heren)

Attachments

• LiefBlofeldje.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 118
Laatst gewijzigd:
Bij deze een synthy geluidje. Ik ben blij dat ie een stuk warmer, romiger en
helderder klinkt dan die gare R3 van me :)
Een bakje om verliefd op te worden ook dankzij de mooie filters, uitgebreide
arp en mod mogelijkheden. Ik durf wel een vergelijking te leggen met de TI
qua mogelijkheden en sound.
Wat wel vervelend is, is dat de menu en patch selectorknop zich LINKS van
de disply bevind. Als de Blofeld rechts van je staat zit je voordurend met je
hand voor het schermpje bij het draaien.

Heeft iemand al een idee wanneer de windows/mac plugin voor de Blofed
er aan komt? En nee, die poolse troep hoef ik niet
.

Deze patch is ff snel in elkaar gedraait. niet heel bijzonder. 2 oscs, beetje mod op de pitch en een delaytje.
PS. die tikken komen van de amp attack van 0 (dus altijd minimaal op 1 dames en heren)

klinkt lekker....

poolse troep?

Daarbij vind ik het er dusdanig lelijk, onaantrekkelijk en onoverzichtelijk uitzien dat ik geen enkele toegevoegde waarde zie in deze editor.
Desalniettemin hoop ik wel dat Waldorf met een goed editor komt.

1--
dit vind ik gewoon balen (typisch waldorf?)
Ik weet heet is een klein bedrijf maar als je usb aanbied, voeg dan ook gewoon de editor gelijk toe, versie 1 simpele uitvoering (prima) en maak hem dan af.

alle parrameters in de blofeld hebben (hoop ik) een eiegn cc nummer.
dus een basic editor is niet zo moeilijk (een paar middagen klussen en ready)
usb comunicatie, gebruikt midi driver?

Ik vind de blofeld, goedkoop interessant maar vind dit een belangrijk punt tot eventuele overtuigende koop.

2-- de knoppen zijn toch van die continue (MD, ion< nl3) doordraaiknoppen zonder waade versprining?

3-- i

iemand nog leuke sounds om te laten horen, ik vind het internet karig... of klische zeik presets (van boele vind ik welgemeend echt mooi en goed, die ik heb gehoord) Ik prefereer zelf donkere en sinistere sounds, horror meets FM :P

of toch eerst maar een liquid mix aanschaffen.... tja, gear...

dank :yamaha:

Bijna alle CC's zijn aan een parameter gekoppeld.
Dat leek mij heel handig in verband met het programmeren van eigen templates voor mijn controller (Remote SL), maar in de praktijk werken de knoppen dusdanig goed dat ik een controller/editor nog niet echt heb gemist.

De knoppen zijn inderdaad doordraaiknoppen.

---offtopic---

Die nieuwe G2 editor brengt alleen Vista compatibiliteit zo ik het begrepen heb. Als dat is waar je op wacht kan ik mij jouw behoefte voorstellen.

groet,

Tom

Bijna alle CC's zijn aan een parameter gekoppeld.
Dat leek mij heel handig in verband met het programmeren van eigen templates voor mijn controller (Remote SL), maar in de praktijk werken de knoppen dusdanig goed dat ik een controller/editor nog niet echt heb gemist.

De knoppen zijn inderdaad doordraaiknoppen.

---offtopic---

Die nieuwe G2 editor brengt alleen Vista compatibiliteit zo ik het begrepen heb. Als dat is waar je op wacht kan ik mij jouw behoefte voorstellen.

groet,

Tom

eigenlijk wacht ik ewr op dat de compatibiliteit mt osx beteer word andes =( clavia.

de editor werk echt als een krant en zuipt cpu op (alsof het zelf geluid produceerd... maar ja dat is weer een andere topic)

van die knoppen klinkt rg goed,,, ik moet hem of haar toch echt eens in het echt betasten :P

Heb je al bij Clavia gevraagd om de betaversie van G2 Editor v1.41? Die draai ik nu al een paar maanden op Vista en deze werkt perfect. Deze versie zou ook verbeterde Mac compatibiliteit hebben. Je kan toegang tot de betaversie aanvragen bij feedback[at]clavia[dot]se .

1--
dit vind ik gewoon balen (typisch waldorf?)
Ik weet heet is een klein bedrijf maar als je usb aanbied, voeg dan ook gewoon de editor gelijk toe, versie 1 simpele uitvoering (prima) en maak hem dan af.

Tja, daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Een grote groep mensen vindt juist dat Waldorf af moet van het imago "eerst op de markt zetten, dan afmaken". Met de Blofeld hebben ze daar een goede stap mee gezet. Er wordt aan een editor gewerkt.

eigenlijk wacht ik ewr op dat de compatibiliteit mt osx beteer word andes =( clavia.

Er is al wel een prive initiatief geweest van iemand die een Logic environment heeft gemaakt:
http://home.redstair.net/index.php? cs=core&rootsection=redstair&entry=191&BBSID=1504c392d03781ba3fee5b8ae a333954

Gr, Boele

Back