Waldorf Blofeld

Feedback heeft de keyboard versie voor 649 euro. Ik heb er vanmorgen maar eentje gehaald :P

Ik bedoel dat je alle patches in hun algemeen op volume 127 kunt zetten?
Ah zo bedoel je.
Ja ik begrijp eerlijk gezegd ook niet helemaal waarom sommige sounds standaard zachter staan dan andere. Misschien om de onderlinge volume balans tussen de presets een beetje gelijk te houden.

Ik heb sinds gisteren mijn Waldorf Blofeld Keyboard! Vreemd dat de uitgebreide manual er niet bij zat (enkel de quick reference guide). Is het ook normaal dat ik een lichte hum hoor?

Ik krijg ook firmware V1.15 maar niet geïnstalleerd (huidige is 1.13). Ik gebruik Bome SX en sluit de Blofeld aan via USB. De Blofeld ontvangt de midi en het scherm met Nietzsche verschijnt. Maar wanneer het versturen is voltooit, blijft dat scherm gewoon staan. Ik verbreek de USB-connectie en druk op play, maar dat doet niets :s

Laatst gewijzigd:
Al eens geprobeerd om het met een ander programma te doen? Ik heb m'n firmware gewoon met mediaplayer geupdate.

Even een hele andere vraag over dit instrument (Blofeld desktopversie): in sommige youtube filmpjes zetten ze het bakkie vertikaal (op de voorkant) neer; kan dat zo op een veilige manier? Ik heb namelijk een midi klavier met een vrij smal bovenpaneel; dus mensen die m hebben, laat het me weten.

Fysiek onmogelijk zonder hulpmiddelen.
Of je moet evenwichtskunstenaar zijn zoals deze man.

Fysiek onmogelijk zonder hulpmiddelen.
Of je moet evenwichtskunstenaar zijn zoals deze man. YouTube- Stone Balance

Haha, zoiets dacht ik al, maar ik twijfelde omdat ik de schuine voorkant zag en het uitstekende bovenvlak. Bedankt.
Ga m komende week uitproberen bij de Feedback (al zullen ze die daar weer eens niet op voorraad hebben).

Ik sta nu echt op het punt de Blofeld tot k*tsynth te verklaren. Ik hoor voortdurend digitale klikken bij de effecten (vooral bij de phaser en clocked delay). Je zou toch denken dat Waldorf dat na al die jaren al zou hebben verholpen? En ik gebruik wel degelijk de nieuwe firmware (V1.15).

Ik sta nu echt op het punt de Blofeld tot k*tsynth te verklaren. Ik hoor voortdurend digitale klikken bij de effecten (vooral bij de phaser en clocked delay). Je zou toch denken dat Waldorf dat na al die jaren al zou hebben verholpen? En ik gebruik wel degelijk de nieuwe firmware (V1.15).

Raar; misschien kun je Waldorf hierover inlichten, want dit is gewoon te absurd voor woorden! Zelfs een Roland JP 8000 doet dit niet.

Zijn de klikken duidelijk hoorbaar of moet je er echt op letten en heb je het nu over je samples die je met effecten routeert of over alleen je synthesesignaal? Kan mamelijk verschil maken. Daarnaast zou ik het erg slordig vinden van Waldorf als ze die 60MB samplegeheugen in de vorige firmware voor het renderen van effecten gebruikten en nu bij de 1.15 versie niet.

Laatst gewijzigd:
Even terugkomend op het upgraden van je Blofeld.
Er is een nieuwe versie van Spectre waarin een upgrade mogelijkheid zit.
Spectre is van de site van Waldorf te downloaden.

groet

Tom

Vreemd dat ze de manual niet ook even hebben aangepast.

Raar; misschien kun je Waldorf hierover inlichten, want dit is gewoon te absurd voor woorden! Zelfs een Roland JP 8000 doet dit niet.

Zijn de klikken duidelijk hoorbaar of moet je er echt op letten en heb je het nu over je samples die je met effecten routeert of over alleen je synthesesignaal? Kan mamelijk verschil maken. Daarnaast zou ik het erg slordig vinden van Waldorf als ze die 60MB samplegeheugen in de vorige firmware voor het renderen van effecten gebruikten en nu bij de 1.15 versie niet.

Het is zowel samples als het synthesesignaal. Bij de clocked delay valt het nogal mee, je hoort het wel erg goed als je snel speelt.

En kraken dat de phaser doet!

Het is zowel samples als het synthesesignaal. Bij de clocked delay valt het nogal mee, je hoort het wel erg goed als je snel speelt.

En kraken dat de phaser doet!

Raar; zijn er meer mensen die deze "ziektesymptomen" zijn tegengekomen bij de Blofeld? Misschien een bug in de processor? Een synth moet het meest zware werk natuurlijk aankunnen..

Vandaag terug aangezet, en al het gekraak en geklik van de effecten was weg. Was ik even blij, begint het probleem alweer na een half uur aanstaan...

Gaat morgen terug en dit keer mogen ze hun brol houden.

edit: het is het meest hoorbaar bij de patch "famous sweep" (categorie 'pad'). Als je een toets indruk hoor je de eerste seconden geen geluid op die patch. Wat ik hoor is een heleboel gekraak en geklik voor het geluid van de patch begint. Toen ik hem vandaag aanzette, was alles het eerste half uur in orde.

Probleem in de voeding of in de D/A converter zou een hele goede oorzaak kunnen zijn; vooral omdat je aangeeft dat het op langere termijn ontstaat.. Maargoed: ik ga bij de Feedback het instrument een tijd bespelen, wil hem misschien kopen (desktop versie).

Is de Blofeld een beetje geschikt voor het maken van spacey ambient pads/sounds? Met die wavetable-engine lijkt het wel interessant.

....kun je net zo goed (of beter) een Waldorf PPG Wave 2.V nemen: klinkt als een echte Waldorf maar dan zonder ellende. Eh.. echte PPG wavetables klinken toch beter uit een echte PPG.

Ik wil het ding in bandformatie gebruiken, en gebruik daarbij liever geen vst's + ik vind het glimmende kastje van de Blofeld mooier dan die vst...

Back