Waldorf Blofeld

ik kwam gisteren feedback apeldoorn binnen, zeg tegen de verkoper "ja ik had vanochtend gebeld over de blofeld?" hij zei: ooh ja, euhm ja hij staat hier, waar die jongen ermee zit te spelen. Euhm gast, vind je het erg als ik hem inpak en meeneem deze man wil hem graag nu kopen en die was eerder, sorry dit was de laatste. hahaha

anywayz, ik zal vanmiddag even wat mp3 demo's de lucht in gooien.:yamaha:

Het viel me trouwens op dat het gebruikersgemak erg hoog ligt! Ik had binnen een kwartier spelen al zo'n beetje helemaal door hoe alles werkte. erg relaxed. klinkt ook super dik vind ik. tis mijn eerste waldorf dus heb geen ervaringen met de q of de microwave ofzo.:mexico:

Geen CD erbij gekregen?

Omdat je gewoon lui bent?

is er hier iemand die met de blofeld ook last heeft van extreme volume verschillen tussen de patches?? ik vindt dat namelijk echt ruk.

er zat trouwens wel een hele vette Hammond Novachord sound in... die is best goed nagemaakt.

Die randomize functie gaat vaak wel aardig mis, met parameters die buiten hun ranges gezet worden, zodat de waarden onzichtbaar worden in de GUI. Het vervelende daaraan is dat na het opslaan van de patch het geluid heel anders kan klinken.

Maar dit is een known bug, dus als het goed is gefixed als er eindelijk een update komt.

Nog een bug die ik heb ontdekt, als je tijdens het editten compare doet om het originele geluid te vergelijken, dan moet je geen store doen, dan slaat hij het oude geluid of ipv het nieuwe. Daarmee ben ik fijn een patch kwijtgeraakt. (ook al een keer door per ongeluk Init nog een keer te activeren ipv Store).

Joa, maar de system voume knop is dicht binnen handbereik

joh! Je meent het? :P tuurlijk maar daar gaat het niet om... als ik echt de hele tijd tijdens het scrollen door geluiden extreme volume verschillen heb (soms gewoon echt heeeeel zacht en de patch daarna blaas je meteen je tweeters uit je speakers) dat is dat gewoon slecht geregeld... ik heb dat eerlijk gezged nog nooit gehad met wat voor een synth dan ook.

random patches maak je niet zelf.

doelpunt.jpg

Die randomize functie gaat vaak wel aardig mis.

die is vrij nutteloos, klikt chaotisch en je kan geen parameters zoals envelopes en pitch buiten beschouwing laten. de G2 mutator is veel bruikbaarder . . . . ach en wee en ik mis het niet. :doei:

Als je trouwens de factory patches van de Waldorf site erin gooit dan zijn de volumes van de patches meer met elkaar gematched.

U wilt Blofeld, U krijg Blofeld...
:dj:
Onderstaand plaatje is, met uitzondering van de drums, volledig uit Blofeld getrokken. Alles in cubase getrokken en even nabewerkt. (Weet niet of-ie het trekt als je het over meerdere parts tegelijk laat spelen, who knows?)

Ik heb m even op de server van mijn band geparkeerd. Veel plezier ermee!

http://www.appaloosamusic.nl/appaloosamusic/mp3/rapture.mp3

Het zuigt en het piept en het kraakt - maar klinkt goed! :okdan:

(en bedankt natuurlijk)

Back