Waldorf Blofeld

ik sluit mij aan bij Gerrie in deze.

maar omg, die PPG LP filter resonance is echt klasse!

:mega:

Dat ppg filter moet ik toch eens beter checken.
Ik vind heem nog steeds tof en uber bruikbaar, lekker voor d'r bij.

Sorry gerrie en redhat, dit moeten jullie toch echt beargumenteren.
Ik mag aannemen dat jullie de blofeld kochten met kennis van de
blofeld specificaties destijds.

Hoe kun je je nu bekocht voelen als er een product gemaakt is
die A. Duurder is en B. Andere specificaties en functionaliteit
heeft dan de blofeld? In dat geval raad ik jullie aan nooit meer
producten te kopen van welke aard dan ook omdat er toch altijd
wel iets beters op de markt komt. Graag jullie reactie hier op.

Napole0n sloeg ook al de spijker op zijn kop.

Laatst gewijzigd:
Ik voel me ook helemaal niet genaaid, ik zou het gewoon tof vinden om het sample geheugen ook in de Blofeld desktop te hebben. Heb al keys zat......

Ik hoop dan ook dat er misschien een upgradepad komt voor niet al teveel geld.

Laatst gewijzigd:
Ik hoop dat er een "Waldorf +" of "Waldorf XL" komt met dat extra samplegeheugen, ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. In dat geval koop ik er waarschijnlijk ook wel een, maar ik ga geen dikke munten betalen voor een keyboard dat ik toch niet nodig heb.

ik zie een blofeld met een keyboard en 3 extra drukknopjes.

als je het mij vraagt willen ze terecht het succes van de blofeld verlengen door de opties voor het potentieel koperspubliek te vergroten.

seize the moment. want de blofeld keys was volgens mij echt niet gepland. bij het bestuderen van de opties heeft waldorf ingezin dat het nie tzo moeilijk is samplegeheugen in te bouwen. ik vrees dat ook dit niet gepland was inde originele blofeld, en dus geen optie wordt voor de tabletop versie.

op dat vlak voel ik mij niet genaaid, maar eerder: "shit, dat is nou jammer"

Twee van die knopjes zijn voor het transponeren van het 4-oct keyboard (octaaf omhoog/omlaag). Die zul je niet missen op je desktop versie.

Ik begrijp heel goed dat Waldorf door wil gaan op het succes "blofeld".
En de keys versie is dubbel de prijs. Let wel, 400 euro voor een rete toffe synth is niet veel geld.
Tuurlijk is de verleiding naar de keys groot!

Ik begrijp heel goed dat Waldorf door wil gaan op het succes "blofeld".
En de keys versie is dubbel de prijs. Let wel, 400 euro voor een rete toffe synth is niet veel geld.
Tuurlijk is de verleiding naar de keys groot!

Ik blijf toch de keyversie vrij duur vinden tov de module. Voor een toetsenbord, paar controllers en wat metaal 400 euro extra vragen. Een vier octaafs keyboard kost tegen de 100 euro met controllers. Dus met een module erbij betaal je dus nog geen 500 euro en geen 799 euro in dit geval.

Phochos

vergeet de 60 meg niet Phochos. Maar waarschijnlijk dondert
die prijs ook wel naar beneden op den duur. Er zijn altijd lui die
er in het begin wel een hondertje extra voor over hebben.

Nog steeds geen spijt van je verkoop trouwens? :)

Naast het extra sampleram moet die nieuwe functionaliteit natuurlijk ook in de software gestopt worden, en dat kost ook (ontwikkel)geld dat doorberekend wordt.

Maar ik vind het verschil ook wat groot, vooral als je niet op een klavier zit te wachten.

De Blofeld is vandaag toegekomen. Ik heb hem aangesloten, heb er vervolgens zo'n 15min mee kunnen spelen, tot ie ineens uitschakelde zonder de power knop aan te raken..
Nu doet ie dus niets meer... Heeft iemand dit al voorgehad? Het kan de adapter zijn maar als ik hem insteek wordt ie warm (niet heet, geen kortsluiting ofzo) dus die doet het nog...
Ik zou hem kunnen openschroeven om te zien of de zekering stuk is maar dat is geen oplossing, kan hem beter terug opsturen naar waldorf zeker?

of naar de winkel waar je hem hebt gekocht.

dat is een tegenslag. niks van aantreken, terug sturen en een nieuwe krijgen.

succes! (je hebt er toch al es 15 minuten aan mogen vriemelen hƩ ;-)

Naast het extra sampleram moet die nieuwe functionaliteit natuurlijk ook in de software gestopt worden, en dat kost ook (ontwikkel)geld dat doorberekend wordt.

Maar ik vind het verschil ook wat groot, vooral als je niet op een klavier zit te wachten.

zat er geen (poly?) aftertouch in? is dat niet vrij zeldzaam dezerdagen?

Deze overweeg ik momenteel, maar wat voor geluiden produceert het precies? Kan ik er analoog-klinkende geluiden uit halen? (dan verwijs ik vooral naar de Korg MS-20)

Uiteraard is het niet korgie MS-20 achtig anders zou den gehele wereld
een Blofeld in de broekzak meedragen. Wel is het geluid lekker warmpjes mits
je de halvegare effecten goed weet te gebruiken.

Maar de vraag is niet "is ie analoog genoeg?" de vraag is "is het bruikbaar?"
Het antwoord daarop is een drie dubbel overgehaalde en volmondige ja!

Het gaat me niet echt om de kwaliteit van de klank, eerder de soort klanken die het voortbrengt. Ik gebruik momenteel de Korg DS-10, een simulatie van de MS-10 voor de Nintendo DS, en dat zijn de klanken die ik graag hoor.

Als je dat graag hoort is de Blofeld te goed en zou ik em niet
nemen. Maar serieus, iedere janboerenlullen, huis, tuin en keukensynth dekt de
DS-10 klank met gemak (kan ik zeggen uit ervaring omdat ik de DS-10 ook een
tijdje heb gebruikt)

Afgezien van dat is de Blofeld een heerlijke budges synth met een hemels
overzichtelijke display. What you see is what you get zeg maar.

Laatst gewijzigd:
Back