Waldorf Blofeld

Mijn blofeld loopt nog steeds vast wanneer ik die categorie filter inschakel en een andere preset kies, echt belachelijk dat hier niets aan gedaan wordt.
Heb zelfs al geschreven naar waldorf zelf maar nooit een deftige reactie gehad... :(

Wel OS 1.04 draaien? Ik heb daar nog geen problemen mee gehad.

Hoe vergelijkt de Blofeld met de Microkorg? Ik weet dat de Blofeld uitgebreider is, maar misschien heeft de Microkorg zijn sterke kantjes. Ik overweeg namelijk mijn Microkorg te verkopen, maar vullen ze elkaar misschien goed aan?

Ik ben niet zo goed bekend met de MicroKorg. als deze een beetje te vergelijken valt met de MircoX en de R3 waar ik wel eens mee geklooid heb dan denk ik dat de Korgjes meer standaard geluiden aan boord heeft dan de Blofeld.

Ik denk dat ze elkaar goed aanvullen maar als je alleen een Blofeld zou hebben dat je toch geluiden gaat missen. (hiervoor heb ik dus die Mo 6)

de MicroKorg is niet echt te vergelijken met de R3. microkorg is warmer en voller terwijl de R3 als een cirkelzaag klinkt. koud en blikkerig)

Op zich is de Blofeld wel uitgebreider dan de Microkorg, maar qua klankkleur doen ze niet veel onder aan elkaar. Beide een beetje een 13 uit dozijn plastic sound zonder al te veel kleur. Totaal niet te vergelijken met de virus , jp 80x0 of nordlead VA synths.

Doorsparen dan voor een Nord Rack 2X? Of kan ik met de Blofeld al genoeg?

Moeilijke vraag aangezien ik niet weet wat jij genoeg vind.
De Blofeld is wel zeer veelzeidig en barst van de mogelijkheden iig.
De low-level modulatie gaat heel erg diep, maar is niet 1,2,3 toe te passen door
de steile leercurve. Dat buiten beschouwing gelaten blijven er legio van
opties over hoor. De effecten zijn wel onder de maat trouwens.

Wordt toch zeker een Blofeld dan, ik vind hem geweldig klinken in de demo's en op youtube. Effecten stoor ik mij niet aan, ik heb al een Lexicon MX200 en Kaoss Pad 3.

Is de Microkorg niet beter in het laag? Om toch maar een goede reden te hebben om hem te houden.

Is de Microkorg niet beter in het laag? Om toch maar een goede reden te hebben om hem te houden.

Geen idee. daar heb ik ze nooit echt op getest en beoordeeld. Alles onder de
30Hz gaat er bij mij sowiezo af. Lekkere synthbasjes kannie wel produceren
trouwens.

Heb onlangs op de Blofeld gespeeld en vond het laag echt niet teleurstellend.
Ik vind beide synths wel complementair en... twee synths is nog altijd beter dan 1 synth ;-)

Als je het geld niet echt nodig hebt zou ik de microKorg houden.

Arghz, stel dat waldorf er ook allerlei toffe sample modulatie features inbouwt (denk aan modulatie van sample startpunt en loop points) dan is dit echt een erg waardevolle toevoeging aan de blofeld.

Jammer dat er geen upgrade mogelijkheid komt voor de desktop.

Boele heeft een teaser voor de Waldorf-list gemaakt met toch wel hele te gekke sample-based geluiden op de Blofeld keyboard:

http://www.synthmusic.info/mpdries/samples-teaser1.mp3

dus dit is gemaakt door boele met de blofeld keyboard niet de desktop
kwil de een blofeld vanwege t brede pakket sounds datie kan ....toevoegen aan mn analoge shizzle ,
maar idd eeen soort wavetable opties opje eigen samples ,..kan me nu al bedenken watk wil ....
mp3 klinkt goed

en minbedenking is iver de korg micro / ms2000 en radias hebben allemaal toch een soort gelijke engine [dsp] ...?
die kunnen niet so goed klinken as bv de triton / trinity series korg dsp,s

r3 kenik niet egt !
waldorf is toch wel effe een heel ander apparaat dan zulke groove achtige korg apparaatjes as genoemd
de waldorf heeft een TODO list ben je jaren mee zoet ....!

Arghz, stel dat waldorf er ook allerlei toffe sample modulatie features inbouwt (denk aan modulatie van sample startpunt en loop points) dan is dit echt een erg waardevolle toevoeging aan de blofeld.

idd ja, dat zou heel interessant wezen :P

strict genomen zit zoiets er toch wel al in: PWM van een WAVE geeft me al eindeloos veel verschillende resultaten.

Samples misschien, hou de NAMM in de gaten!

Impliceer je daarmee dat de blofeldmodule óók beschikt over sample geheugen?
:halleluja:{:okdan:

Stefan Stenzel van Waldorf schreef gisteren het volgende, daaruit mag je concluderen wat je wil. Ik destilleer eruit dat het theoretisch moet kunnen.
Of het alleen software of ook hardware upgrade betekent staat er niet bij.
Maar het feit *dat* ie er iets over zegt, zegt iets :D

-A new firmware with multimode will be released this January.
Multimode means 128 multi programs that can be stored & edited,
with 16 parts, split, transpose, detune etc. per part.
Betatesters are hereby free to report about multimode here.

-Blofeld Keyboard and Blofeld share the same firmware.

-First Blofeld Keyboards will ship this monday.

I cannot say anything yet about the availability of the sample play
option for Blofeld desktop. Maybe we will make some announcement on
NAMM.

Blijkbaar zit er in de Waldorf Blofeld desktop ook 64MB sample memory (Samsung k9f1208uob)

Bron: http://www.midibox.org/forum/index.php/topic,11588.msg92599.html

Zie ook volgende sneak preview van een Waldorf Blofeld desktop:

blob5.jpg

Dat is nog eens goed nieuws (niemand gaat mij wijsmaken dat ze die 64 Mb erin hebben gezet zonder dat ze daar ook werkelijk gebruik van gaan maken).
Hoop wel dat ze, zoals al eerder gemeld, 'echte' sampler opties gaan implementeren en software voor het uploaden & 'organiseren'.

Slimme zet van Waldorf om nu pas de 64MB sample ram hardware prijs te geven. zo komt er een paar jaar na de eerste release nog
een run op de blofeld. En niemand wordt genaait. Integendeel.

Slimme zet van Waldorf om nu pas de 64MB sample ram hardware prijs te geven. zo komt er een paar jaar na de eerste release nog
een run op de blofeld. En niemand wordt genaait. Integendeel.

Ik hoop alleen dat de upgrade voor de desktop gratis is. Anders vind ik het toch wel een vorm van naaierij. Eerst een synth uitbrengen waarvan niet alle hardware ook functioneert met de eerste OS en een jaar na dato geld vragen voor die extra functies...

Ik wacht wel af...

Nog 2 dagen, 4 uur en 27 minuten...
http://www.namm.org/

Back