Waldorf Blofeld

Inderdaad een kleine platte met een geel randje in de plug... welk merk kan ik helaas niet opzoeken op dit moment aangezien hij bij i4 staat

Bij mij staat er SUNNY op in vage blokletterstijl. kwa formaat doet het erg veel lijken op een GSM lader.

Bedankt manvsmachine + daan79 :okdan:

Met deze tips moet ik'm morgen wel weer kunnen vinden.

Mmmm..... Als ik de blofeld bij een collega aansluit via usb word deze herkend en dat gaat prima ...... Maar na 5 a 10 minuten loopt nuendo ( op pc ) vast....

Meerdere malen geprobeerd.... Enig idee?

Ik zal vanavond eens zien of ik het kan reproduceren.
Heb je de sounds al een keer opnieuw ingeladen? Zo nee, wil je dat dan ook nog doen?

Nou, ik kan dit bij mijn Blofelds niet reproduceren, maar ik zit inmiddels ook op een hoger (beta)OS. Ik vermoed dat het al is opgelost (hoewel ik dat in de bugbase nog niet terug kan vinden) en bij de volgende release dus over zou moeten zijn.
Ik zal Stefan Stenzel zodra hij terug is van de NAMM vragen hoe het zit.

Nou, ik kan dit bij mijn Blofelds niet reproduceren, maar ik zit inmiddels ook op een hoger (beta)OS. Ik vermoed dat het al is opgelost (hoewel ik dat in de bugbase nog niet terug kan vinden) en bij de volgende release dus over zou moeten zijn.
Ik zal Stefan Stenzel zodra hij terug is van de NAMM vragen hoe het zit.

Hmm, bizar. Anyway, ik zal je op de hoogte houden zodra ik die nieuwste OS zal uitkomen. Mocht het dan niet opgelost zijn dan moét er wel iets aan die blofeld schelen. Het is een kleinigheid maar ik had het graag in orde gekregen nu het toestel nog in garantie is.

btw: bedankt om dit ff te checken SCD

heb ook een blofeld geskoort!

wat een mooie synth zeg. ben er helemaal blij mee.
nog maar net begonnen met editen, maar nu al zeer onder de induk van de mogelijkheden.

alleen 1 vraagje: als ik van pattern skip terwijl er al andere parts aan het spelen zijn onderbreekt ie het geluid.
is dat normaal?
of heeft dat met midi instellingen te maken?

Nu ik er nog eens over na denk is het toch ongewoon.
Geen idee welke daw of sequencer er wordt gebruikt, maar het
is gangbaar dat er bij een pattern switch geen overbodige midi
data mee wordt gestuurd als note-off.

Polyfonie kan er mee te maken hebben. Gebeurd dit ook bij en
zeer simpele pattern met simpele basic sounds?

Je doet toch geen patch switch? Dan is het wel normaal namelijk.

nee als ik bij een nieuwe part een patch kies.
dus niet bij het part waar er al midinoten binnenkomen.

ik kies bij mijn sequencer geen nieuwe patch ofzo (ps: ik heb een asq10)
dit ligt helemaal aan de blofeld.

ik had al iets gelezen over dat het geluid stopt als je (in het geval van meerdere parts) 1 part edit, maar het lijkt me dat je realtime een part die je niet gebruikt moet kunnen selecteren zonder dat je al het geluid stopt.

Dus wél bij verandering van een patch ipv een pattern. :)
Bij goedkope hardware is dit in princiepe meer regel dan uitzondering.
Hoogstwaarschijnlijk heeft het te maken met het patchgeheugen dat
aangesproken wordt en in het ramgeheugen geladen moet worden.
In die tijd is de processor idle. Ik gok maar iets, maar het lijkt me logisch.

ben toch erg benieuwd nu....
acidlab verkocht ga maars ff opzoek naar een blofeld
iemand ervan af ............:{

Is al bekend wanneer die keyboard-versie eindelijk beschikbaar is? Of is het typisch waldorf om het steeds weer uit te stellen (op zich natuurlijk beter dan dat ie nog vol met bugs zit)?

Bij Musicstore/Thomann/Dolphin hebben ze hem iig nog niet...

Of is het typisch waldorf om het steeds weer uit te stellen

Volgens mij heeft Waldorf hier nog geen enkele officiële uitspraak over gedaan toch?
Wel aangekondigd, maar niet wanneer ie te koop is.

Ik dacht toch ergens bij Namm'09-news gelezen te hebben dat de eerste keyboards verscheept waren...

Hier iig nog een video van Namm: :{

[ame="http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=51134289"]Video NAMM 2009 - Waldorf Blofeld Keyboard Version van Strumenti Musicali - MySpace Video@@AMEPARAM@@http://mediaservices.myspace.com/services/media/embed.aspx/m=51134289@@AMEPARAM@@mediaservices@@AMEPARAM@@myspace@@AMEPARAM@@services/media/embed@@AMEPARAM@@aspx/m@@AMEPARAM@@51134289

Vorige week zag ik er een op ebay (in de us), maar kan er vandaag geen meer vinden...

De nieuwe update met de multimode is waarschijnlijk klaar.

Blofeld V1_11

link

Moet hem zelf nog installeren, ik ben benieuwd.

Wel raar dat hij kleiner is dan de vorige versie, maar 167.89 k en V1_4 is er 221.92 :confused: waarschijnlijk eerst V1_4 installeren.

Back