Waldorf Blofeld

Hoeveel heb je voor een nieuwe (ik veronderstel dat je hem nieuw gekocht hebt) betaalt? (en waar?)

Hij staat namelijk ook nog op mijn verlanglijstje.

:hallelujaHij is binnen, eerste indruk is:{ absoluut geen miskoop dus.... ben alleen eerst nog even door de presets aan het kijken, de rest komt nog wel. idd sommige geluiden zijn wat harder dan de andere, maar goed niet storend, wat ik nu al zo heb gehad (een paar maar zachter dan de rest)

Heb hem nieuw voor 359 euro gekocht, bij studio de dijk, gistermiddag besteld, vandaag met de middag was hij er al . :halleluja :okdan:

He mannen!

Wil jullie feestje niet bederven maar vandaag speelde ik wat met mijn onlangs nieuw (2dehands) aangeschafde Blofeld die nu tot 2 maal toe herstartte uit zichzelf!! :(

Zou dit kunnen liggen aan de oude softwareversie die ik nog niet heb vernieuwd(1.13)?!
(Heb hem nog niet eens in een midisetup draaien maar gewoon direct aangestuurd met een keyboard)..

Damn echt balen! Heb meteen mailtje naar Waldorf gestuurd..

@skywalker, heeft zeker niets te maken met V1.13, ik heb die trouwens bij mijn Blofeld terug ïn gebruik omdat ik met V1.15 teveel problemen had met de USB connectie. Ik heb nog nooit problemen gehad met wat dan ook met V1.13, ik vrees dat er iets anders scheelt met je Blofeld...

Bedankt voor je reactie..

Ronduit K****!!!
Zal proberen contact te leggen met vorige eigenaar..

Kan ik hem anders bij een muziekwinkel in Amsterdam afgeven of moet ik een dealer vinden?!(zal gaan kijken op site Waldorf)..

Groeten..

Tjeetje als je dat terugleest :)

Probleem is verholpen heb displayonderdelen laten vernieuwen..

Nu een vraagje mbt de multimode:

Shift + Sound/Multi laat je schakelen tussen Play Sound Mode en Multimode..

Echter in de multimode is het desbetreffende geluid uit de playsoundmode weg..(en nu hoor je een ander geluid)..??!!
Terwijl je op deze wijze tot 16 geluiden in de Multimode zou moeten kunnen gebruiken!

Iemand suggesties?!

ik heb echt nooit problemen met de blofeld..

ik gebruik hem alleen in midi mode, dus met een midi-interface..
misschien kan dat ermee te maken hebben?

g'luck!

Mijn eerste suggestie: lees de handleiding, het lijkt mij een basic probleem dat gewoon op te lossen valt door de sectie over multimode na te lezen.

Mijn tweede suggestie:
Als de blofeld iets of wat gelijk is aan een micro Q dan kan dit antwoord juist zijn:

In multimode heb je dus 16 'instrumenten', deze staan standaard op program/patch C100.
In multimode moet je eerst een multi maken en daar dan de instrumenten ingeven die je wenst te gebruiken.
Bvb : instrument 1 = program/patch A58
instrument 2= program/patch B76

Al deze instrumenten geef je dan een midi kanaal en je bent vertrokken.

Barry thanks..

S1MII:
Heb de manuel erop na gelezen en die is summier..
Idd in de Multimode kun je 16 klanken opslaan als parts - de Blofeld geeft automaties part 1 als midi kanaal 1 en part 2 als midi kanaal 2. etc..

In de Playmodus doet mijn geluid het perfect - deze wil ik opslaan als part 1 van de MultiMode - echter na indrukken van Shift en Sound/Multi (schakelen naar Multimode) is het geluid weg..??!!

Laatst gewijzigd:
Hmmm,

Ik weet natuurlijk niet hoe het bij de blofeld is, maar bij de micro Q, houdt hij een zelfgemaakte sound in een buffer (je bent het geluid dus niet kwijt, zolang je de micro Q niet afzet).

Dus probeer je geluid eerst op te slaan en daarna pas over te gaan naar multimode.
De multimode pikt eigenlijk gewoon 1 tot 16 sounds uit het geheugen en groepeert die. Dus je sound moet eerst in het geheugen opgeslagen zijn.

(denk ik)

haha multi mode :P

volgens mij is mijn blofeld een beetje overhit geraakt ofzo
want als ik een pogin doe om multi mode te gebruiken
nou twee geluiden gaat miss maar meer ook niet(zelfs als ik deze bijde zonder unsion in mono zet)

Tevens loopt dat ding ook om de haverklap vast
Lampjes gaan uit geluid weg plops ectra

geloof dat versie 1.13 er op staat want de nieuwste deedie ook al moelijk mee :(

maar verder kwa sound is het een mooi ding!

Volgens mij zitten er in v1.15 wat fixes voor o.a. multi mode. Mijn Blofeld crasht (hangt) ook wel eens, maar dat is eigenlijk alleen als ik snel switch tussen presets, dus als ik als een gek aan die selectie knop zit te draaien om de juiste te vinden.

Vooral het 2de deel "8" kan ik erg smaken.
Kerel weet echt waartie mee bezig is.
De Blofeld is een zeer straffe machine. Als je even verder kijkt dan de presets. Staat er hier ook eentje te blinken.
:halleluja

Dat filmpje is wel gaaf idd

jah over de klank heb ik ook geen klachten haha

maar is het bij jullie ook wel eens voorgekomen dat met het overpompen van de nieuwe firmware
de blofeld gewoon blijft hangen??

ik heb dit een keer gehad heeft de halve dag aangestaan toen omdat je em absolut dan niet mag uit zetten

echter heb ik hem heeel snel aan en uit gezet
gelukkig deetie het nog !

ook heb ik wel is gehad met een update dat ik aleen maar rare tekens kreeg in de machine
alle visuele elementen waar van slag af

ik durf em nu niet meer te updaten :S

Back