Waldorf Blofeld

Blofeld is idd een fijne bak. Hij klinkt erg goed (redelijk dik en niet digitaal) en gebruik hem zeer regelmatig.

Gelukkig nooit problemen mee gehad. Ik vraag altijd wel af als bij 1% van de geleverde apparaten van een bepaald model een bug voorkomt of het dan op het internet overkomt als grotere problemen.

ik heb dit een keer gehad heeft de halve dag aangestaan toen omdat je em absolut dan niet mag uit zetten

echter heb ik hem heeel snel aan en uit gezet
gelukkig deetie het nog !
Heb ik ook wel eens gehad, niet alleen met de Blofeld overigens. Volgens mij beginnen de meeste moderne synths pas te flashen nadat de nieuwe firmware succesvol ontvangen is.

Zo wilde ik laatst mijn Poly Evolver naar de nieuwste software flashen, maar dat ging steeds fout (bleef op zeg 95% hangen - het echte flashen begon dus niet eens). Eerst geprobeerd met een E-Mu Xmidi 1X1 USB-to-MIDI kabel en een Cakewalk UM-3G interface. Daarna met m'n M-Audio FastTrack Ultra, waarmee het wel goed ging. Allemaal met dezelfde software en instellingen.

Als je via de USB kabel probeerde te flashen (geen idee of dat kan), dan misschien is via een MIDI interface proberen.

Speaking of multi-mode, ik zie dit net op matrixsynth staan:

http://soundcloud.com/michaelibsch/waldorf-blofeld-multimodus

@ mjbrands

lekker demotje.

Ik heb em toen der tijd eerste met FL gebprobeert te update
echter geen suc 6

Laatste paar suc6 volle updates waren met de windowsmedia player (de oude versie)
en geloof ook over midi

je kan wel flashen met usb

Wat ik mij nu afvraag hoe het met de encoders gaat op de Blofeld. Geven deze nog veel problemen. Weet iemand of ze andere encoders gebruiken op de nieuwere modellen?

Ik heb de 1e versie en bijna alle knoppen zijn gaar, echt om (bijna)gek van te worden.
Paar jaar geleden er een paar vervangen maar die zijn ook weer gaar (verspringen van waardes of alleen met de klok mee)

Ik heb de 1e versie en bijna alle knoppen zijn gaar, echt om (bijna)gek van te worden.
Paar jaar geleden er een paar vervangen maar die zijn ook weer gaar (verspringen van waardes of alleen met de klok mee)

Dat is balen, is het bij andere versie beter?

Ik had redelijk snel na het uitkomen ervan een Blofeld in bezit.
Tot op heden heb ik er op wat OS glitches na geen problemen mee gehad.
De knoppen functioneren nog steeds naar behoren.

Hij is bijna klaar jongens...

Standalone voor win en mac, en als max for live instrument

10338454_10203973625006691_940545028789640504_o.jpg

Back