het volume van de blofeld is een bekend euvel, dit komt mede omdat de pact volumes bij de presets niet op maximaal staan en erg fluctueren. Daarna zegt waldorf (en dit heb ik ook met een oscilloscope getest) dat de filter drive, althans het eerste stukje als extra gain boost werkt. zet je echter de boel vol open en ook in unison, dan kan hij behoorlijk sterk uit sturen...
Wat betreft de editor, nog heel even geduld
De standalone versie voor Win32/Win64 en OSX zijn nu klaar.
Ik moet nu de laatste hand ff leggen aan de Max4Live versie.
Ik denk dat ik in eerste instantie even een sysex router erbij lever, ik ben echter bezig met een oplossing waarbij dit overbodig wordt.
Voor degenen die mijn pulse 2 editor niet kennen (die werkt met eenzelfde router), het punt is als volgt:
Ableton filtert alle sysex uit midi. Max/MSP kan er prima mee overweg.
Maar gezien max for live, beperkt is tot de midi in en uit van ableton is er dus nog steeds geen sysex trasnfer mogelijkheid. En aangezien de editor 95% bestaat uit sysex transfers is er een workaround nodig.
De workaround die ik nu hanteer (en die prima werkt) is dat alle sysex vanuit de editor via UDP naar een klein standalone programaatje wordt gestuurd (gewoon op je computer zelf, dus naar ip adres 127.0.0.1) die het naar een midi port naar keuze stuurt. (zonder waarneembare vertraging!)
Ik ben nu echter bezig met een stukje code die in maxforlive een virtuele midi poort aanmaakt in java, zodat die zonder router, toch buiten ableton om kan communiceren met de synth.
Dit heeft als enige voordeel dat je naast de maxforlive plugin verder geen router hoeft te openen.
Oh en windows gebruikers, let wel op de beperking van windows zelf, dat je een midi poort maar in 1 applicatie kunt gebruiken. windows gebruikers moeten dus zowel de USB als de MIDI aansluiting gebruiken als ze de blofeld in de editor en in hun DAW willen benaderen. Bij OSX is dit natuurlijk geen probleem, dat werkt allemaal veel fijner
Ik kom er snel op terug, ik verwacht hooguit een weekje...