Nord Modular G2X via usb of midi?

kabelaar

Stamgast
Ik heb van de week een Modular G2X gekocht. Prachtige machine. Nu heb ik een vraag over de aansluiting op de computer. Ik heb haar nu aangesloten via een usb-kabel. De bijgeleverde editor-software werkt allemaal prima. Alleen als ik cubase start dan zie ik de nord niet verschijnen in mijn midi out en in (binnen een soft-synthesizer gebeurd hetzelfde: zie ik hem ook niet in het lijstje). Omdat ik een Novation Remote 49 op een zelfde wijze heb aangesloten, en die verschijnt wel in cubase, dacht ik dat usb en midiaansluiting gelijkwaardig waren. Bij de Modular is dat echter niet zo. Klopt dit of heb ik hem toch niet goed geinstalleerd. Heb in de handleiding en op internet er niets over kunnen vinden. Kortom vervangt usb de midiaansluiting volwaardig of moet ik ze toch beide aansluiten?

Editor = USB

Midi = midi

Clavia doet niet aan virtuele midi ports.

Gemiste kans, maar goed....wat doe je eraan?

Thanx voor de antwoorden. Dan toch maar weer 2 midikabels aanleggen. Maar dat wil nog niet zo lukken met de kabels die ik bezit. Ik krijg ze er gewoon niet ingestopt. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Zijn de midiuitgangen van alle modulars zo krap?????

:confused:
Nog nooit problemen mee gehad (engine en keys versies). Wel goed kijken of ze op de kop of rechtop zitten (waarom kunnen niet alle fabrikanten dit hetzelfde doen?!?) natuurlijk :z

Back