Electr0 - Dreamer ///Mtech

Veelbelovend begin, maar die lead vind ik echt 3x nix. Tikkie saai/ inspiratieloos, zowel de sound zelf als de compositie.

Daar kan ik mij min of meer bij aansluiten. Allemaal erg goed, alleen de lead "doet het niet" altijd. Het is misschien best dat je je leadsporen delete of mute, en gewoon het nummer geloopt laat spelen terwijl je gaat freaken met klanken en melodieƫn op je synth tot alles plots helemaal op zijn plaats valt.

Het stukje dat vanaf 2.10 tot 2.38 speelt zou je bv als intro naar een vette lead kunnen gebruiken, daar vind ik wel iets inzitten. De lead voor 2.10 heeft de sterkte van de rest van de compositie niet, en dat is jammer. Hetzelfde vind ik ook gelden voor het deel 2.38-3.07 en 3.37-3.50. 3.07-3.37 kan als tussenstukje wel aardig dienst doen.

Ik zou dus voor 2.10, tussen 2.38-307 en 3.37-3.50 de huidige lead vervangen door een echt vette lead te verzinnen. Diezelfde lead dan ook gebruiken bij de outro. Nuja, dat is mijn ideetje maar, het kan op eindeloos veel manieren uiteraard.

Maar ik zou in ieder geval deze track binnen handbereik houden zodat je op een moment van maximale inspiratie hier een echt vette lead op kan bouwen, want de rest van de sporen zijn een erg goede basis! :okdan:

Origineel geplaatst door Hazes
Veelbelovend begin, maar die lead vind ik echt 3x nix. Tikkie saai/ inspiratieloos, zowel de sound zelf als de compositie.

:)

he oke ..

leadsynth beetje goedkoop soundje heb ik verwijderd .. ik denk dat je deze bedoelde ?!
heb er weer wat extra tijd ingestoken ... en de kompletuh trak veranderd ,, aleen het eerste gedeelte is een beetje hetzelfde gebleven ..

synth partijen zijn nog niet naar me zin ... maar gaat vast wel een keer deze dagen goedkomen !

Nicolas 2000

bedankt gozer voor je uitgebreide comments en je ideen te delen over deze track .
zoals net vermeld heb ik er flink aan lopen klooien ..

ben wel benieuwd wat je er nu van vindt !

Grtz///

Hola ..

Weer een dikke update ...

Begint al wel een beetje op een track te lijken ... ja toch ... of nie dan ?!

:)

Back