[powersampler] Hij doet het maaar....

Sebastiaan_2003

Ingeburgerd
Nu heb ik hem werkende die powersampler,:okdan: maar hoe moet ik er nu geluiden inladen, ik heb een cd met wav bestanden maar heb geen idee hoe ik die in de powersampler krijg.
Graag jullie rectie 8)
:kimono:

Laatst gewijzigd:
Da's goed om te lezen. Wat heb je nou uiteindelijk gedaan om 'em werkende te krijgen?

Hoe laad je .wav files in de sampler?

1) Main Page van de sampler, rechtermuisknop, New Program
2) KeyGroups
3) Open de File Browser, Filter, All Files, zoek de locatie van de .wav files
4) Sleep de sample van de File Browser naar de KeyGroupList
5) De Low Key en High Key instellen voor het bereik van de KeyGroup
6) In Options de overige parameters instellen (bijv. bij stereo samples de ene sample links pannen en de andere rechts).

Dat moet toch wel lukken, denk ik.
:okdan:

Overigens weet ik niet meer of er automatisch een kopie van de .wav files gemaakt wordt op de harde schijf als je ze laadt vanaf een CD. Ik zou ze in ieder geval eerst naar m'n harde schijf kopiƫren, dan eventueel editen met Sound Forge (of een dergelijk programma) en daarna pas in de sampler laden.

Tssssssssss je zult wel moe van me worden maar waar zit die filebrowser :P

Leuke theme heb je trouwens

Laatst gewijzigd:
Bovenaan de Live Bar (niet dalijk vragen wat dit nou weer is ;) ) zie je File, Set en ? staan. Bij Set kun je de Routing Window en de File Browser in je beeld laten verschijnen.

En bij ? kun je de handleiding laten verschijnen. :D

Jawel maar daar wordt ik niet echt veel wijzer van van al die technische uitdrukkingen en gif plaatje in acrobat reader, heel jammer dat ze niet gewoon een mooi boekje erbij hebben gedaan voor dat geld.

Nu hoor ik weer geen geluid, de sampels kan ik nu laden maar ik hoor niks :S
Mijn STS 5000 gaat naar mijn STM 1632 en de output hiervan gaat naar mijn Luna analoge dest en de Asio dest.
Mijn dank is verpletterend :D:D

Geen geluid? Een paar dingen die ik kan bedenken:

-Is de MIDI Thru ingeschakeld in Cubase?

-Heb je de juiste MIDI Output in Cubase gekozen op de track?

-Heb je het juiste MIDI kanaal gekozen?

-Heb je de keygroup range (low key - high key) goed ingesteld? Niet dat 'ie nog op C3 - C3 staat terwijl je op toets G2 drukt bijvoorbeeld.

-Begint de sample meteen of heeft deze een stilte aan het begin?

Ik bedoel eigenlijk dat hij het bij het laden al niet doet. Al ik een geluidje laad, staat er al failed: c:windows/desktop/sound
En als ik een voorgeprogrammeerd geluidje wil afspelen in de sample editor hoor ik niks.:stupid
Ehhmm heb je msn Lotus? :)
Sebastiaan_2003@hotmail.com :okdan:

Origineel geplaatst door Sebastiaan_2003
En als ik een voorgeprogrammeerd geluidje wil afspelen in de sample editor hoor ik niks.

Dan moet je de SplL/SplR met je mixer verbinden. De Sample Editor heeft namelijk z'n eigen uitgang. Raar, maar waar. :frons:

Ehhmm heb je msn Lotus?

Nee, maar zo lukt het toch ook? Je kunt me natuurlijk ook mailen:

mareijnhoudt@chello.nl

Het zou gewoon moeten werken op de manier die ik beschreven heb. Probeer eens van een andere locatie te laden. Misschien dat dat werkt. Of misschien ligt het aan de .wav file die je probeert te laden. Heb je een kleine .wav file (> 1 MB) die het niet doet? Als je mij deze mailt, dan kan ik hier proberen 'em te laden.

Superelaxed, Het werkt!!! :halleluja

Oh, het doet het nou wel? Okee dan! :biertje:

Back